אנטוניו קונטה וז'וזה מוריניו (צילומים: טוטנהאם הוטספר, AS רומא)
אנטוניו קונטה וז'וזה מוריניו (צילומים: טוטנהאם הוטספר, AS רומא)

כל הדרכים מובילות לחיפה

קבוצות הפאר טוטנהאם הוטספר ו–AS רומא ייפגשו במוצ"ש באיצטדיון סמי עופר למשחק הכנה לקראת העונה שבפתח. מי עמדו בראש המשלחות של המועדונים בביקור המקדים בחיפה, מה דעתם על מתחם ה–V.I.P, היכן יתקיים האימון הפתוח של האנגלים וכמה עוקבים יש לשתי האימפריות ברשתות החברתיות. כל מה שצריך לדעת על קרב הענקיות

פורסם בתאריך: 28.7.22 09:47

גול השוויון בדקה ה־92 של דולב חזיזה מול אולימפיאקוס הפיח תקווה בליבותיהם של 30,000 הצופים שפקדו ביום רביעי שעבר את יציעי איצטדיון סמי עופר להמשך העונה האירופית ואירוח קבוצות ברמה הכי גבוהה. המתקן שלא מבייש אף מועדון, אפילו בפרמייר ליג או בסרייה A, בנוי לארח קבוצות עם קהלים גדולים שימלאו אותו עד אפס מקום בכל משחק, ולא משנה באיזו מסגרת הוא נערך.

לישראלים בכלל ולחיפאים בפרט אמור מתקן כזה להיות מקור לגאווה, שגריר של כבוד לכל מי שמגיע להתארח בארץ הקודש, גם אם זה רק משחק הכנה של טרום עונה. האיצטדיון כבר מתמרק ונערך לקראת אירוח משחק כדורגל נוסף שישים אותנו על המפה, והפעם מדובר במפגש בין קבוצות הצמרת טוטנהאם הוטספר ו־AS רומא, שייפגשו בו במוצ"ש בשעה 21:15.

טוטנהאם ורומא מגיעות לישראל בהרכבים מלאים. לספרס, שסיימו את העונה בצמרת הפרמייר ליג באנגליה וישחקו בליגת האלופות, יהיה זה משחק קדם העונה האחרון, רק חמישה ימים לפני משחק פתיחת העונה בפרמייר ליג. רומא תגיע לארץ אחרי עונה היסטורית שהסתיימה בזכייה בתואר אירופי ראשון בתולדותיה (אם לא מחשיבים את גביע ערי הירידים בשנת 1961) – אלופת הקונפרנס ליג.
מארגני המשחק, חברת MTR7 הישראלית שמתמחה בקיום אירועי ספורט בינלאומיים גדולים כמו משחק השלום, מלכי הדריבל ואל קלאסיקו – אגדות ברצלונה נגד אגדות ריאל מדריד, מצפים לאצטדיון מלא, כיאה למעמד.

לא מוותרים על החומוס

כבר לפני חודשיים הגיעו נציגי הקבוצות להתרשמות מהמתקנים ומהמלונות. מקצוענים ברמות האלו לא משאירים דבר ליד המקרה. משלחת של טוטנהאם בראשותם של מנהלת הפיתוח העסקי של המועדון נינה ריינסברג ומנהל הנסיעות דן ווטסון הגיעה לישראל בסוף מאי ונפגשה עם בעלי ומנהלי MTR7 ועם מנכ"ל איצטדיון סמי עופר ליאור פרי. הם ביקרו במלון שבו תתארח הקבוצה ונפגשו עם מנהלי מחלקת המזון והמשקאות ועם השף של המלון לקביעת תפריטים מיוחדים עבור השחקנים.

"הקבוצה שמחה מאוד לבוא לישראל בשלבי ההכנה האחרונים שלה לפני פתיחת העונה", אמר מנכ"ל טוטנהאם פאביו פאראטיצ'י לאחר שנציגי המועדון חזרו ללונדון, "המשחק יספק הכנה מצוינת לתחילת העונה החדשה. אני רוצה להודות ל־MTR7 על כך שהעניקו לנו את הזדמנות לבקר בישראל ולשחק משחק הכנה לבניית קבוצה חזקה לעונה הקרובה".

 

המשלחת של טוטנהאם עם מנהלי MTR7 ומנהלי איצטדיון סמי עופר (צילום: יח"צ MTR7)

המשלחת של טוטנהאם עם מנהלי MTR7 ומנהלי איצטדיון סמי עופר (צילום: יח"צ MTR7)

 

עשרה ימים אחר כך נחתה בארץ משלחת של רומא בראשותם של המנהל הספורטיבי מאורצ'יוס לומברדו, קצין הביטחון ואלריו דה קוריסטופריו ומתאם פעילות הנסיעות והלוגיסטיקה דניאל סיני, שגם היא עסקה בהכנות ובתיאומים. המשלחת התחילה את הביקור במקומות הקדושים בירושלים (בלי לוותר כמובן על ניגוב חומוס), ובחיפה קיבלו חבריה מפרי סיור מודרך באיצטדיון, בחנו את משטח הדשא וביקרו בחדרי ההלבשה, באזור ה־V.I.P ובתאי הצפייה. ראשי הקבוצה לא הסתירו את התלהבותם מהמתקן ואף אמרו שהמשחק בישראל חשוב מאוד לקבוצה, כי מיד לאחריו היא תמריא לספרד ותפגוש את ברצלונה.

"מכיוון שרומא רוצה שזה יהיה אירוע נהדר לא רק עבור הקבוצה אלא גם עבור כל המדינה וכל האוהדים הרומניסטים, המועדון מקווה שיבואו ליהנות ולתמוך בקבוצה", אמר לומברדו, "זו הזדמנות מצוינת עבור רומא לשחק מול מועדון אירופאי מוביל כמו טוטנהאם ולהתכונן בצורה הראויה ביותר לקראת העונה החדשה".

 

המשלחת של רומא עם אנשי איצטדיון סמי עופר ומנהלי MTR7 (צילום: מורג ביטן)

המשלחת של רומא עם אנשי איצטדיון סמי עופר ומנהלי MTR7 (צילום: מורג ביטן)

 

האגדה הברזילאית בדירקטוריון

למי שלא מכיר, MTR7 הוא מיזם אירועי ספורט שמתמקד בפרויקטים בתחום הכדורגל, כולל משחקים בהשתתפותם של הכוכבים הגדולים בברזיל, טורנירים בינלאומיים, תערוכות טכנולוגיות-ספורטיביות, אקדמיות לכדורגל ואירועים חינוכיים. החברה הוקמה בשנת 2016 על ידי המנכ"ל מאורו רוזנשיין וסמנכ"ל הכספים יונתן לבוביץ'. אליהם הצטרפו עוד שני שותפים – סמנכ"ל השיווק מוטי סובל וסמנכ"ל הפיתוח העסקי מייק צופנס. בדירקטוריון החברה יושב אמרסון דה רוסה – אגדה בנבחרת ברזיל, ברומא, ביובנטוס, במילאן ובריאל מדריד – שתפקידו המרכזי הוא לגשר בין שחקנים, קבוצות וארגונים בינלאומיים בעולם הספורט והכדורגל.

כל פרויקט של MTR7 מבוסס על ארבעה עקרונות: זיהוי הזדמנות, יכולת ביצוע, חדשנות ואיכות. כזה גם היה משחק השלום בחיפה בשנת 2019, שבו שיחקו כוכבי העבר של נבחרת ברזיל, ובהם קאקא, ריבאלדו, רונלדיניו, רוברטו קרלוס וקאפו, מול נבחרת ישראל.
החברה סגרה עם הנהלת טוטנהאם על כך שהיום (שישי) תקיים הקבוצה אימון פתוח באיצטדיון המושבה בפתח תקוה. "לנוכח ההתעניינות הגדולה במשחק מהקהל הישראלי", אומר רוזנשיין, "הנהלת טוטנהאם החליטה לקיים אימון פתוח, וזו הזדמנות נדירה לצפות מקרוב בכוכבים של הקבוצה כמו הארי קיין ששבר שיא חדש במדי נבחרת אנגליה, סון יונג מין שזכה בתואר מלך השערים של הפרמייר ליג ביחד עם מוחמד סאלח, שוער נבחרת צרפת הוגו לוריס, הרכש החדש איוואן פריסיץ' והמאמן האיטלקי המעוטר אנטוניו קונטה".

אימון פתוח שכזה הוא לא דבר רגיל, מכיוון שקונטה ידוע כמי שלא מאפשר לכלי תקשורת ולקהל לראות איך הוא מכין את קבוצתו למשחקים. ואם כבר מאמנים, עבור רומא ומאמנה ז'וזה מוריניו יהיה המשחק הזה סוג של סגירת מעגל, לאחר שאימן את טוטנהאם עד לעונה שעברה ויפגוש בצד השני של הקווים את מחליפו קונטה, שזכה בארבע אליפויות בליגה האיטלקית, וכן באליפות הפריימר ליג ובגביע האנגלי כשאימן את צ׳לסי.

 

 

קבלת פנים השמורה למלכים

מועדון התרנגולים של רובע טוטנהאם בלונדון נוסד בשנת 1882. עד 2017 שיחקה הקבוצה באיצטדיונה הביתי הווייט הארט ליין שנהרס, ומאז אפריל 2019 היא משחקת באיצטדיון טוטנהאם הוטספר החדש שמכיל 62,062 מקומות. צבעי המועדון הם לבן וכחול. הקבוצה נקראת גם "הקבוצה היהודית".

הספרס היו הקבוצה הראשונה שזכתה בדאבל האנגלי במאה ה־20, לאחר שזכתה בגביע ה־FA ובאליפות אנגליה בעונת 1961-1960 – בדיוק עשור לאחר זכייתה הראשונה באליפות. ב־1963 הם הפכו למועדון הבריטי הראשון אי פעם שזוכה בתואר אירופי – גביע אירופה למחזיקות גביע. הקבוצה, שזכתה פעם אחת בגביע אופ"א (עונת 1984-1983), מקפידה על זכייה בתואר אחד לפחות בעשור לאורך שישה עשורים – הישג שבו היא מחזיקה בצוותא עם מנצ'סטר יונייטד.

רשימת התארים של טוטנהאם כוללת שתי אליפויות פרמייר ליג, שתי אליפויות בליגת המשנה, שמונה זכיות בגביע האנגלי, ארבע זכיות בגביע הליגה, שמונה זכיות במגן הקהילה, שתי זכיות בגביע אופ"א, זכייה אחת בגביע אירופה למחזיקות גביע ופעם אחת סגנית האלופה של ליגת האלופות.

 

הארי קיין (צילום: טוטנהאם הוטספר)

הארי קיין (צילום: טוטנהאם הוטספר)

 

הרבה שמות נוצצים שיחקו בקבוצה לאורך השנים – פט ג'נינגס, ריי קלמנס, סטיב ארצ'יבולד, גארת' קרוקס, גלן הודל, אוסבלדו ארדילס, טרי ונבלס, פול גאסקוין, גארי ליניקר, טדי שרינגהאם, יורגן קלינסמן, ניק בארמבי, דארן אנדרטון, איליה דומיטרסקו, דויד ז'ינולה, רובי קין, פיטר קראוץ' וגארת' בייל, שנמכר לריאל מדריד תמורת סכום אסטרונומי המוערך ב־100 מיליון ליש"ט. ואיך אפשר בלי להזכיר את רוני רוזנטל?

סגל השחקנים של טוטנהאם כולל את האנגלים הארי קיין, אריק דייר, ריאן ססניון, ג'אפט טנגנגה, הארי ווינקס, אוליבר סקיפ, ברנרדו אוסטין, אלפי וויטמן וג'ו רודון; את האירי מאט דוהרטי; את הצרפתים הוגו לוריס (קפטן הקבוצה) וקלמן לנגלה; את הברזילאים אמרסון, לוקס מורה ורישרליסון; את איב ביסומה ממאלי; את הספרדי סרחיו רגילון; את פייר הויביירג הדני; את רודריגו בנטקור מאורוגוואי; את הוולשי בן דייויס; את איוון פרישיץ' הקרואטי; את דווינסון סאנצ'ס מקולומביה; ואת סון יונג מין הדרום קוריאני. ההחתמה האחרונה הוא דג'אן ספנס שעבר ממידלסבורו רק השבוע.

אגב, את מחנה האימונים עשתה הקבוצה בדרום קוריאה, שם זכה סון בקבלת פנים השמורה למלכים. לטוטנהאם 48 מיליון עוקבים ברשתות החברתיות ו־180 מיליון אוהדים ברחבי עולם.

 

סון יונג מין (צילום: טוטנהאם הוטספר)

סון יונג מין (צילום: טוטנהאם הוטספר)

 

הזכייה בקונפרנס והקשר למכבי

אסוצ'אציונה ספורטיבה רומא (ובקיצור AS רומא) נוסד בשנת 1927. התלבושת הביתית של הקבוצה היא חולצה בצבע אדום כהה עם קצוות כתומים, מכנסיים לבנים וגרביים שחורים. סמלה של רומא הוא זאבה המניקה שני תינוקות – רמוס ורומולוס – ומקורו הוא בסיפור ייסודה של העיר. גם הצבעים הרשמיים בסמל הם צבעי העיר. האיצטדיון הביתי של הקבוצה – הסטאדיו אולימפיקו – מכיל 70,634 מקומות, והיא חולקת אותו עם היריבה העירונית לאציו.

בתחילת שנות ה־40 של המאה ה־20 זכתה הקבוצה לראשונה באליפות איטליה, אך בהמשך היא דעכה. בעונת 1951-1950 ירדה הקבוצה לליגה השנייה, אבל חזרה תוך עונה אחת לליגה הראשונה. בעונת 1961-1960 היא זכתה בגביע ערי הירידים, ובהמשך של אותו עשור הניפה פעמיים את הקופה איטליה – הגביע האיטלקי. בשנות ה־80 זכתה רומא בקופה איטליה בפעם השלישית עם שחקנים כמו ברונו קונטי, אגוסטינו דיבורתולמיאו, רוברטו פרוצו ופלקאו. בעונת 1983-1982 זכתה הקבוצה באליפות השנייה בתולדותיה – 41 שנים לאחר שעשתה זאת בפעם הראשונה – ועונה לאחר מכן היא הצליחה לזכות בגביע האיטלקי בפעם הרביעית וסיימה כסגנית אלופת אירופה. בעונת 1986-1985 הניפה רומא את הקופה איטליה בפעם החמישית.

שנות ה־90 היה עשור חלש מאוד לרומא, למעט עוד שתי זכיות בגביע. בשנים אלו הפך פרנצ'סקו טוטי לאחד מהשחקנים האייקוניים של רומא והיה לקפטן, למנהיג ולשחקן המוביל שלה.

רומא חזרה למרכז הבמה באיטליה בעונת 2001-2000, אז זכתה בתואר האליפות השלישי בתולדותיה, כשבשורותיה מככבים טוטי, קאפו, אלדאיר, גבריאל בטיסטוטה ווינצ'נצו מונטלה. מאז, למרות שהתחזקה בשחקנים יקרים מאוד כמו וולטר סמואל (25 מיליון יורו) ואמרסון (28 מיליון יורו), רומא לא הצליחה לזכות באליפות או בגביע, וגם לא רשמה הישגים במפעלים האירופיים. ב־4 במאי 2021 מונה מוריניו הפורטוגלי למאמן הקבוצה. מוריניו הוביל את רומא לתואר אירופי ראשון אחרי 61 שנה לאחר שבמשחק הגמר של הקונפרנס ליג היא גברה על פיינורד ההולנדית (הקבוצה שזכתה בראשות הבית שבו שיחקה גם מכבי חיפה) בתוצאה 0:1 משער של ניקולו זניולו. עוד קודם לכן, בשלב הבתים, חטפה רומא את אחת מהתבוסות המשפילות בתולדותיה – 6:1 על ידי בודה גלימט הנורווגית. בשמינית הגמר הדיחה רומא את ויטסה ארנהיים ההולנדית, ברבע הגמר היא נקמה בבודה גלימט ובחצי הגמר היא ניצחה את לסטר סיטי האנגלית. בליגה סיימה רומא את העונה במקום השישי.

 

שחקני רומא חוגגים שער (צילום: AS רומא)

שחקני רומא חוגגים שער (צילום: AS רומא)

 

סגל הקבוצה כולל את האיטלקים בריאן כריסטנטה, לורנצו פלגריני, איינסלי מייטלנד-ניילס, לאונרדו ספינאצולה, אדוארדו בובה, פייטרו בואר וסטפן אלשראווי; את הפורטוגלי רוי פטריסיו; את ההולנדי ריק קארסדורפ; את הברזילאים רוג'ר איבנייז ודניאל פוזאטו; את מתיאס וינייה מיוון; את כריס סמולינג, איינסלי מייטלנד-ניילס ותאמי אברהם הבריטים; את הספרדי קרלס פרס; את האוזבקי אלדור שומורודוב; את ג'ורדן ורטו הצרפתי; את זכי צ'ליק הטורקי; את הסרבי נמניה מאטיץ'; את סמאראש קומבולה האלבני; את אמאדו דיאוורה מגינאה; את אברימה דרבו מגמביה; את הפולני ניקולה זלבסקי; את פאולו דיבאלה – הארגנטינאי שהגיע בשבוע שעבר מיובנטוס; את הגנאי פליקס אפנה-ג'יאן; ואת הבלגי מילה סבילאר.

רומא זכתה שלוש פעמים באליפות איטליה, תשע פעמים בגביע האיטלקי, פעמיים בסופר קאפ האיטלקי ופעם אחת בסגנות ליגת האלופות. הקבוצה חזרה רק בשבת מפורטוגל, שם קיימה משחקי הכנה מול ספורטינג ליסבון המקומית וניס הצרפתית. לרומא 21 מיליון עוקבים ברשתות ו־87 מיליון אוהדים ברחבי העולם.

 

תאמי אברהם (צילום: AS רומא)

תאמי אברהם (צילום: AS רומא)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר