מטוס של חברת TAP PORTUGAL (צילום: pio3/depositphotos.com)
מטוס של חברת TAP PORTUGAL (צילום: pio3/depositphotos.com)

טירוף ליגת האלופות: חברות התעופה הזניקו מחירים

טיסות שהוזמנו בוטלו וכרטיסי טיסה ששילשו את מחירם. טל הרוש: "לכל החברות שמקפיצות מחירים, אני מאחל לכן לפשוט רגל". אודי דהן: "שבת 6:00 בבוקר, טיסה לפריז ב-400 דולר. בשעה 10:01 - 850 דולר". קובי כהן: "הזמנו טיסה לליסבון ב-670 דולר. הטיסה בוטלה, והמחיר עלה ל-1,700 דולר"

פורסם בתאריך: 28.8.22 13:38

שבת בבוקר, שניות לאחר שפורסם סדר המשחקים בליגת האלופות, אתרי הנסיעות וחברות התעופה זיהו את הביקוש העולה וגובר מכתובות IP בישראל לשלושה יעדים – טורינו, פריז וליסבון – והפוטנציאל לדפוק קופה (ובשפה יותר מכובסת – ביקוש והיצע) התממש. אוהדים רכשו בטירוף כרטיסי טיסה, מבלי לדעת אם בכלל יהיה להם כרטיס למשחק.

כל קבוצה שמשחקת בליגת האלופות מחויבת להוציא למכירה חמישה אחוזים מסך כל הכרטיסים באיצטדיון הביתי שלה לאוהדי קבוצות החוץ. וכך באלינץ סטדיום של יובנטוס המכיל 41,507 מקומות תקבל הקבוצה האורחת 2,075 כרטיסים, בסטאד דה פראנס בפריז שבו 47,929 מקומות יוקצו לאורחת 2,396 כרטיסים, ובאיצטדיון האור בליסבון שמכיל 64,642 מקומות מקציבים לאורחת 3,232 כרטיסים.

הרשתות החברתיות הוצפו בפוסטים מאוכזבים כמו הפוסט הזה של טל הרוש, משבת בבוקר: "לכל החברות הישראליות שמקפיצות מחירים פי כמה וכמה וכמה ויותר לטיסות בזמנים של המשחקים של הצ'מפיונס של מכבי חיפה, אני מאחל לכן לפשוט רגל. חזירים, גנבים. זהו, פרקתי". הרוש התייחס למחירי הטיסות שהכפילו את עצמם תוך שעה בסקיי סקנר, הרבה לפני שיצאו למכירה חבילות הכוללות טיסה, מלון, העברות וכרטיס למשחק.

אודי דהן הגיב לו: "שבת 6:00 בבוקר, טיסה לפריז ב-400 דולר. בשעה 10:01 – 850 דולר. טיסה לליסבון – 1,500 דולר".

אוהד אחר, תומר ברוך מצא את האשם: "האצבע המאשימה היחידה שכולנו צריכים להפנות היא אך ורק ליענקל'ה שחר, שיוצר פה מונופול בדמות דיזנהויז. שחרר את הכרטיסים ותקבל תחרות יפה מאוד מצד רבות מסוכנויות הנסיעות, ומחירים אטרקטיביים בהתאם. משעות הבוקר בשבת האוהדים משריינים טיסות עם ביטול בחינם או בזול כי אין לנו מושג על כמה כרטיסים דיזנהויז תשים את ידה. קפיטליזם הוא לא הבעיה, הוא הפתרון".

ליאור שטיין, כלכלן בחברת החשמל, הצליח לרכוש בשבת בבוקר כרטיסי טיסה ומלון במילאנו לעצמו, לשני ילדיו, לחבר שמגיע עם בנו ולחבר אחר ללא ילדים. "בשבת בבוקר הצלחנו לסגור את זה יחסית מהר לפני שהתחיל הטירוף", הוא מספר ל"כלבו – חיפה והקריות", "טיסה ומלון מיום שני עד שבת עלו לנו 1,100 דולר לראש. ביום המשחק נשכור רכב, ניסע לטורינו ונחזור בסיומו למילאנו, כי בשעה הזו כבר אין רכבת".

לשלם את הסכום הזה עבור ילד בן פחות מ-12? זה לא ממש סביר.

"נכון, אבל תוך שעה וחצי קפצו המחירים יותר, אז אני מרגיש ש'הרווחתי'. לאיטליה נטוס עם Ryanair ובחזור עם ארקיע. רק הטיסה היתה 650 דולר, כמובן ללא מזוודה וללא ארוחות, אז עם כל התוספות יצא לי 700 דולר לראש. אין ספק שהבעיה היא במחירי הטיסות".

ומה עם כרטיס למשחק?

"אין מצב שלא יהיה. לכולנו יש גרין פלוס. אמנם בטורינו יהיו רק כ-2,000 כרטיסים לאוהדי חוץ, אבל הבנתי שבגלל יום כיפור אולי יהיה פחות ביקוש, למרות שיש הרבה כמוני שכן נוסעים. הבנתי מאוהדים שהביקוש באיטליה למשחק בליגת האלופות, במיוחד מול קבוצה כמו מכבי חיפה שהיא לא מהדרג העליון, הוא קטן יחסית. אם כך יהיה, נראה שהנהלת יובנטוס תשחרר לנו עוד כרטיסים".

תיסע גם לשני המשחקים האחרים?

"לא נראה לי, רק עכשיו חזרתי מבלגרד עם אחד מהילדים, אבל פריז היא אופציה. לנו יצא טוב כי יום לפני המשחק בטורינו, אינטר תארח את ברצלונה בסן סירו, ואנחנו גם אוהדי בארסה שרופים, כך שלא יכולנו לבקש יותר. יצא מושלם".

 

ליאור שטיין (שלישי מימין) עם בנו ואוהדי מכבי חיפה נוספים בבלגרד

ליאור שטיין (שלישי מימין) עם בנו רועי, שי וסמדר שפירא, חי און ויואב כהן בבלגרד

 

 

גם קובי כהן, מנהל פרויקטים בן 31 ואוהד שרוף של מכבי מיום היוולדו, הגיב על הפוסט של הרוש וכתב: "הזיה. הזמנו טיסה לליסבון ב-670 דולר. הטיסה בוטלה, והמחיר עלה ל-1,700 דולר".

כהן, קנית כרטיס חדש ב-1,700 דולר?

"מעולם לא יצא לי לטוס למשחק של מכבי בחו"ל, ועכשיו יש לי אפשרות ואני יכול לטוס. אבל באסה, אנחנו עכשיו בבלגן. סגרנו בשבת בבוקר כ-20 חברים טיסה ישירה לליסבון , עם חברת תעופה פורטוגלית באמצעות וואלה טורס. כל אחד מאיתנו שילם 670 דולר, וגם קיבלנו אישור הזמנה".

שזה גם לא זול.

"ברור, טסתי למקסיקו לפני חודשיים, עברנו דרך ליסבון והטיסה היתה הרבה יותר זולה, בסביבות 300 דולר הלוך ושוב לליסבון. זה היה עם חברת התעופה TAP PORTUGAL, שהיא אחת מהחברות הכי נוראיות שיצא לי לטוס איתן, וזו החברה שגם אמורה להטיס אותנו למשחק. לאחר שכולנו קיבלנו אישור להזמנת הטיסות, התחלנו לחפש בתי מלון קרובים או דירות של Air bnb, אבל השמחה היתה מוקדמת. אתמול, לאחר סיום המשחק נגד מכבי נתניה, חבר שלח לנו הודעה שהוא קיבל ביטול על הכרטיס. בזמן שניסינו למצוא לו כרטיס חלופי, המחיר זינק ל-1,700 דולר על אותה טיסה בדיוק".

כולכם קיבלתם את הודעת הביטול?

"עוד שלושה חברים כתבו בקבוצת הווטסאפ שלנו שהם קיבלו ביטול. מן הסתם, כולנו נקבל את אותה הודעה כי הם רואים שיש ביקוש, אז למה להם למכור לנו ב'זול'. רגע… תוך כדי השיחה איתך אני בודק את תיבת הדואר האלקטרוני שלי, והנה, הרגע קיבלתי מייל. 'לקוח יקר, בקשתך להזמנה נקלטה במערכת, יש לחכות לאישור סופי מול חברת התעופה, אך לצערנו, על אף מאמצנו, הזמנתך לא אושרה'. את שומעת על זה ממני בלייב. המייל נכנס הרגע".

מה אתה מתכוון לעשות?

"הבעיה הכי גדולה היא שעכשיו כל מחירי הטיסות בשמים. חיפשנו טיסה עם קונקשיין, שזה הדבר הכי פחות נוח שיש, וזה עולה עכשיו 800 דולר. בדקנו אפשרות לקחת טיסה לברצלונה ושם לשכור מכוניות או אפילו אוטובוס, אבל זה מתחיל להיות מוגזם ברמה מגעילה. רוצים להוציא מאיתנו את כל הכסף, את כל מה שיש לנו, העיקר לעשוק אותנו".

האפשרות לחכות לדילים של דיזנהויז קיימת?

"בחייאת, אנחנו יודעים מה זה הדילים האלה, הם לא באמת משתלמים. הדיל לא יהיה פחות מ-1,300 דולר, אבל יכול להיות שזה מה שאעשה בסופו של דבר כי עם המחירים הקיימים זה אולי עדיף".

יש לך קדימות?

"יש לי מנוי בית, מנוי חוץ וגרין פלוס, אז אני מאמין שיש לי קדימות. אני מאמין שיהיה לי כרטיס למשחק, זאת לא אמורה להיות בעיה".

למה בחרתם לטוס דווקא למשחק מול בנפיקה?

"גם בגלל יום כיפור וגם מפני שפורטוגל היא אחלה יעד. אני מקווה שאוכל לטוס גם לפריז. מצד אחד, אני מתלונן על כך שישראלים לא יודעים להיות צרכנים נבונים אלא נכנעים ומשלמים גם כשמנסים לעשוק אותנו. מצד שני, אתה רוצה ללכת אחרי האהבה שלך, אתה רוצה לחוות את החוויה הזו, ואני באמת לא יודע מה לעשות. אני נמצא במצב הכי חסר אונים שיכול להיות – היה לי כרטיס טיסה עם כל החברים שלי והייתי הבן אדם הכי מאושר בעולם, ואז פתאום בום – בואו תשלמו כפול, אם לא הרבה יותר. אין לי שום טענה למכבי כי זה היצע וביקוש, אבל הם צריכים לחשוב מה אפשר לעשות, כי לשלם מחירים כאלה זה מוגזם. שילמתי 1,000 דולר על כרטיס טיסה הלוך ושוב למקסיקו".

אוהד אחר שהעדיף לא להיחשף אומר שהקפצת המחירים היא עניין מתסכל, אבל הכרטיסים למשחק מטרידים אותו יותר: "בטורינו ובפריז הרבה אוהדים עלולים למצוא את עצמם ללא כרטיס. אין לי מושג איך הם ייכנסו, אלא אם הקבוצה המארחת תואיל בטובה לפתוח עוד יציע. כל מי שסגר טיסה לא יודע איך הוא ישיג כרטיס למשחק, חוץ מ-700 האוהדים שהם מנויי חוץ ולהם יש קדימות ראשונה. זוהי חבורה מצומצמת מאוד, ומי שיקבלו קדימות אחריהם הם בעלי מנויים עם גרין פלוס, ורק אז בעלי המנויים הרגילים. אולי אוהדים יקנו כרטיסים ליציעים אחרים, שבהם יושבים אוהדי הקבוצות המארחות. סביר להניח שלמשחק בפריז, שיהיה המחזור הלפני אחרון, האיצטדיון לא יהיה מלא כי מכבי היא הקבוצה הכי פחות אטרקטיבית בבית, וחלק מהשחקנים של פ.ס.ז' לא ישחקו. אסור לשכוח ששבועיים אחר כך כבר יש מונדיאל בקטאר, והשחקנים כבר רוצים להתייצב בנבחרות. נראה לי שבפריז ובליסבון יהיה יותר קל, אבל אין לי מושג איך בטורינו יהיה לכולם כרטיסים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר