אוהדים סינים מתלהבים של פ.ס.ז'. במכבי חיפה לא רוצים טרמפיסטים ביציעים (צילום: ChinaImages/depositphotos.com)
אוהדים סינים מתלהבים של פ.ס.ז'. במכבי חיפה לא רוצים טרמפיסטים ביציעים (צילום: ChinaImages/depositphotos.com)

מסי בא: חולצות ירוקות בלבד וטבעות אבטחה חדשות

הנהלת מכבי חיפה יישרה קו עם הקופים הירוקים והודיעה כי לא תתאפשר כניסה ליציעים עם חולצות של פ.ס.ז' @ האוהדים הצרפתים הודיעו על החרמת המשחק @ ובמשטרה נערכים בכוחות מתוגברים ומקימים מעגלי אבטחה כדי למנוע כניסה לאיצטדיון ללא כרטיסים @ יאללה בלגן

פורסם בתאריך: 12.9.22 17:07

תכננתם להגיע למשחק ביום רביעי בחולצה כחולה או אדומה? קחו רגע וחשבו מסלול מחדש. מכבי חיפה הודיעה היום (שני) לאוהדיה כי עליהם לבוא למשחק מול ליאו מסי וחבריו מפריז סן ז'רמן בחולצות ירוקות ועם צעיפים ודגלים, והבהירה בצורה שלא משתמעת לשני פנים כי "לא תתאפשר כניסה ליציעי מכבי חיפה עם חולצה של היריבה".

נראה שבהנהלת מכבי מאמצים את הגישה הלוחמנית של הקופים הירוקים. אתמול פרסם הארגון פוסט בפייסבוק שבו נכתב: "אחרי שנים קשות שהיינו שם באש ובמים, סוף סוף חזרנו למקום הטבעי שלנו. ההצלחה מביאה איתה למגרש גורמים שרוכבים על הגב שלנו, בין אם שחקני עבר ש'החרימו' אותנו במשך השנים ובין אם מדובר באוהדי כדורגל שהקשר ביניהם ובין מכבי הוא מקרי בהחלט. אנחנו פה כדי להזכיר ולהצהיר – זה שלנו ולא של אף אחד אחר. היציע הצפוני וארגוני האוהדים יתייחסו באפס סבלנות לאנשים שייכנסו ליציע בסממנים לא של מכבי, בין אם מדובר על חולצות או שלטים. יום רביעי, רק מכבי חיפה!".

 

ההודעה של מכבי חיפה ברשתות החברתיות

ההודעה של מכבי חיפה ברשתות החברתיות

 

בינתיים, הודיעו ארגוני האולטראס של פ.ס.ז' על החרמת המשחק בחיפה, לטענתם בשל הגבלות שמטילה עליהם מדינת ישראל. "אנו מצרים על התנאים הבטיחותיים ועל מגבלות החופש שנקבעו על ידי הממשלה הישראלית. תמיד נתנגד לניסיונות להגבלת החופש שלנו וחופש התנועה שלנו. תחת תנאים אלו אנחנו רואים הכרח להחרים את המשחק לנוכח ההגבלות המוגזמות. קדימה פריז". וכך, הסיכויים שנראה באיצטדיון יותר מדי חולצות של מסי, ניימאר וקיליאן אמבפה הפכו קלושים עוד יותר.

 

ההודעה של ארגוני האולטראס של פ.ס.ז'

ההודעה של ארגוני האולטראס של פ.ס.ז'

 

 

אבל לא רק מכבי ואוהדיה מתכוננים לפ.ס.ז', גם משטרת ישראל נערכת למבצע מסי והחבר'ה. מפקד תחנת חיפה סנ"צ חיים אזרד סיפר ל"כלבו – חיפה והקריות" כי בשעה האחרונה הוא סיים ישיבת הערכת מצב נוספת, שבסופה הוחלט לתגבר את הסד"כ ולהגדיל את מספר השוטרים מ-270 ל-320, נוסף על 600 סדרנים ומאבטחים שישמרו על הסדר באיצטדיון סמי עופר ובסביבתו.

"ההיערכות היא מיוחדת", אומר אזרד, "אני לא יודע לומר אם היא חסרת תקדים אבל היא בהחלט מיוחדת. אני לא זוכר אם היה בשנים האחרונות ביקור של קבוצה בסדר גודל כזה בחיפה. יש ביקוש אדיר לכרטיסים, הכי גדול שראיתי מימיי, ולכן אנחנו נערכים בכמה מישורים. ראשית, לעניין הספסרות. אני מכיר, יודע וגם קורא כתבות על ניסיונות למכור ולקנות כרטיסים בספסרות, וגם על כרטיסים מזויפים שנמכרו. אני רוצה להבהיר שאנחנו במשטרה לא קיבלנו שום תלונה מאף אדם על כך שמכרו לו כרטיס מזויף. אם יש כאלה, אני קורא להם לבוא ולהתלונן, ואנחנו נטפל בתלונה במהירות ובחומרה. למרות שלא קיבלנו אף תלונה, אנחנו נערכים חזק בנושא הספסרות".

איך תילחמו בהם?

"אני מתכוון להציב יותר מ-20 בלשים סמויים שיתעסקו רק בנושא הזה מחוץ למגרש. הם יאתרו את האנשים, ואנחנו נטפל בהם. נעכב את הספסרים לחקירה ונחרים את הכרטיסים, גם אם הם כרטיסים דיגיטליים. נתפוס את הטלפונים הניידים ונמצה את הדין עם הספסרים. לפני המשחק מול סקציה נס ציונה בשבת תפסנו ספסר שמכר כרטיסים. הוא נצפה על ידי הבלשים, והם ביצעו מעצר. הוא הורחק ל-180 יום מהמגרשים, המנויים שהיו ברשותו הוחרמו ואני יודע שמכבי חיפה לא מתכוונת למכור לו מנויים בעתיד".

מה עם אלו שיגיעו לאיצטדיון ללא כרטיס למשחק?

"לפי המודיעין שקיבלנו, ההיערכות העיקרית תהיה נגד אנשים שינסו להיכנס ליציעים ללא כרטיס. אני אומר להם כאן – אל תנסו. אנחנו מקימים מסביב לאצטדיון גדר נוספת בגובה של שני מטר, שכל מטרתה היא לאפשר סינון נוסף. מי שיש לו כרטיס חוקי יעבור במערכת ברקוד נוספת שהמועדון רכש בנוסף למערכת הקיימת. זו מערכת שקוראת את הכרטיסים כסינון ראשוני, עוד לפני ההגעה לשערי האיצטדיון ולקרוסלות. מי שאין לו כרטיס או שהכרטיס שבידיו מזויף לא יוכל להגיע בכלל לרחבה החיצונית. אני לא מגזים. יהיו לנו כ-150 שוטרים במעטפת, כולל פרשים, אופנוענים וכוחות יס"מ, ולא נאפשר לקהל ליצור לחץ על השערים, גם מטעמי בטיחות. חשוב לי להדגיש שאין טעם לבוא בלי כרטיס, לא נאפשר להיכנס לסביבת האיצטדיון בלי כרטיס. למי שמתכוון לעשות את זה אני מציע לשבת בבית ולראות את המשחק בטלוויזיה".

 

הערכות מוגברת מסביב לאיצטדיון סמי עופר (צילום: דוברות המשטרה)

הערכות מוגברת מסביב לאיצטדיון סמי עופר (צילום: דוברות המשטרה)

 

איך מצליחים לנווט כל כך הרבה אנשים שרובם מגיעים באותו זמן?

"ההיערכות בנושא התנועה היא חשובה לא פחות. אנחנו מדברים על 30,000 צופים, ולכן נפרוש יותר מ-60 שוטרי תנועה. לא נאפשר הגעה לאיצטדיון בכלי רכב פרטיים, למעט אלו שיש להם תו חנייה בתשלום. כל השאר יופנו לחניונים רחוקים באמצעות חסימות שנעשה במעגל רחוק. אני ממליץ מאוד לבאים להגיע בתחבורה ציבורית. סגרנו עם חברת סופרבוס שמפעילה את המטרונית על כך שיופעלו לפחות שמונה-עשר מטרוניות שיעבדו ברצף ויורידו את הקהל סמוך לאיצטדיון. ככה אנשים יחסכו לעצמם פקקים וגם יגיעו מהר יותר לאיצטדיון".

תהיה להם תחבורה ציבורית גם בסוף המשחק שיסתיים לקראת חצות?

"כן, ברור. ביקשנו לתגבר את קווי המטרונית מעבר לתגבור של הרכבות, צפונה ודרומה. אתמול ערכנו ישיבה אצל מפקד המחוז לאישור תוכניות המשחק, וסופרבוס התחייבה להעמיד מטרוניות ככל שיידרש. דבר נוסף בעניין התנועה – אל תחנו במקומות אסורים. נפעיל גררים ששכרנו ונגרור רכבים שיפריעו לתנועה. אם יהיה רכב שיחסום כיכר, צומת או מדרכה, הוא ייגרר מיד. אלו ההיערכויות העיקריות שלנו – למנוע פקקים, לחץ על השערים וספסרות. אני רוצה להזכיר לכולם שזה אירוע ספורט, ונעשה את הכל כדי שאנשים יגיעו וייהנו ממשחק ספורטיבי כי אנחנו פה לשירות הקהל".

איך אתם מתכוונים לאבטח את פ.ס.ז'?

"הקבוצה תלון בחיפה (מלון דן כרמל; ח"ה) והיא תהיה מאובטחת מרגע הנחיתה בנתב"ג ועד עזיבתה את ישראל לאחר המשחק על ידי ניידות שילוו אותם מסביב לשעון. הם לא מתכוונים לצאת מהמלון עד ליציאה למשחק, כך שאני יכול לומר לכולם – אל תצפו לפגוש את מסי בעיר התחתית, זה לא יקרה. נאבטח אותם גם במלון, ולאלו שחושבים להיכנס למלון או לעשות בלגן אני אומר שתהיה שם משטרה חזקה ושלא נתיר את זה".

ברור שיגיעו אוהדים אל מחוץ למלון, ואולי אפילו יפריעו לשחקנים לישון בלילה.

"הם לא ייכנסו למלון, אבל אם הם יעמדו בחוץ בשקט ויחכו לראות את מסי יוצא, אין לי בעיה עם זה. אם הם לא יפריעו, אני לא אפריע להם. לא תהיה יציאה של השחקנים מחוץ למלון, זה ההסכם עם הקבוצה. גם את האימון הם יעשו בחדרי הכושר של המלון ויישארו בו מטעמי ביטחון".

אז מתי לצפות להם?

"הם יגיעו מחר בשעות הערב".

 

סנ"צ חיים אזרד (צילום: דוברות המשטרה)

סנ"צ חיים אזרד (צילום: דוברות המשטרה)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. גד

    חבל רק שמשטרת ישראל לא מקדישה כאלו כוחות למאבק בשחיתות ושמירת הסדר הציבורי ביום יום

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר