איצטדיון טדי (צילום: ארנון בוסאני)
איצטדיון טדי (צילום: ארנון בוסאני)

הקופים הירוקים הודיעו: מחרימים את המשחק בטדי

בפוסט שהעלה ארגון הקופים הירוקים הם מאשימים את שוטרי מרחב מוריה כארגון קיצוני וחסר מעצורים ש"רודף אותנו משחק אחרי משחק באיצטדיון טדי, תוך איומים רבים, שליפת נשקים, מעצרים אלימים והתגרות מאסיבית מחניית האיצטדיון ועד הכניסה אליו"

פורסם בתאריך: 15.9.22 11:36

לאחר לילה של פעם בחיים חוזרת מכבי חיפה לליגה הישראלית כשתתארח ביום ראשון אצל הפועל ירושלים באיצטדיון טדי. אלא שבשלב זה נראה כי רבים מאוהדי הקבוצה לא ילוו אותה לירושלים, וזאת מכיוון שארגון הקופים הירוקים הודיע על החרמת המשחק. הסיבה: התנהגות שוטרי מרחב מוריה לאוהדים באיצטדיון הירושלמי.

בפוסט שהעלו הבוקר (חמישי) נכתב: "אוהדים יקרים, לפני הכל, אנחנו רוצים להגיד לכם תודה. שיתוף הפעולה שלכם יוצר אווירה ודחיפה כל כך גדולה שהרימה את הלוחמים שלנו וגרמה לכולם להאמין ולהבין שאנחנו כאן בזכות ולא בחסד. בשנה האחרונה זכינו לפגוש בפעם המי יודע כמה ארגון מהקיצוניים שפגשנו עד כה, הנקרא משטרת ישראל – מרחב מוריה. אותה חבורה חסרת מעצורים רודפת אותנו משחק אחרי משחק באיצטדיון טדי, תוך איומים רבים, שליפת נשקים, מעצרים אלימים והתגרות מאסיבית מחניית האיצטדיון ועד הכניסה אליו. השיא, כמו שאתם יודעים, היה בגמר הגביע שבו הם נכנסו ליציע שלוש פעמים בלי שום סיבה, הפכו כל דבר שזז, ומשם – זירת קרב שבה מי שרק מעז להגן על עצמו נעצר ונשלח ליומיים-שלושה בבית המלון מגרש הרוסים. הארגון הזה לא בוחל באמצעים – נשים בהריון, ילדים, קהל רחב, חברים שלכם ואפילו חלקכם. אותו ארגון לא רגיל שמגיבים לו , אז התגובה שלו הופכת לקיצונית מפעם לפעם".

עוד נכתב כי "החרמת משחק היא אחד מהכלים האחרונים שאנחנו רוצים להשתמש בהם, אך בשיקול כבד ובהבנה כי אנחנו הולכים כצאן לטבח, אין לנו מנוס אלא מלהחרים את המשחק. אין שום סיבה שנגיע לאיצטדיון כדורגל לדחוף את הקבוצה שלנו, ובמקרה הטוב נסיים חבולים ובמקרה הרע לא נחזור הביתה במשך כמה ימים. הנהלת מכבי ערה ומודעת לנושא, ולאחר בחינת הדברים היא לא תמכור כרטיסים מטעמה למשחק הזה, מנויי חוץ לא יאבדו מספירתם, וכל מה שנשאר לכם, קהל יקר, זה להביע סולידריות ולא להיכנס ליציע. אנחנו יודעים שגם לכם זה קשה, אבל כמו שהוכחתם אתמול מה הביחד יכול לעשות, כך זה יקרה גם במצבים קשים יותר. אנחנו דורשים מכל הגורמים הנוגעים בדבר – מכבי חיפה, הפועל ירושלים, מינהלת הליגה וכל הליצנים הנוספים – שוטרים מקומם מחוץ ליציע, ועד שהנושא לא ישתנה אנחנו לא נגיע למקומות שמזכירים את המערב הפרוע. כוחנו באחדותנו"

 

 

ממשטרת ישראל נמסר: "המשטרה פועלת בכל ימי השנה באירועי ספורט רבים ומגוונים כדי לאבטח ולשמור על הסדר הציבורי ולאפשר את מהלכם וקיומם התקין. פעילות המשטרה מבוצעת במקצועיות בהתאם להתרחשויות בשטח וללא משוא פנים כלפי קבוצת ספורט זו או אחרת. ביציעים פועלים סדרנים ומאבטחים, וכניסת שוטרים לתוך היציעים מתבצעת רק כאשר יש הכרח בסיוע משטרתי אל מול התפרעות אוהדים, אלימות, הפרת סדר או סכנה לביטחון האוהדים. לצערנו, כך היה בגמר גביע המדינה שהתקיים לפני כארבעה חודשים באיצטדיון טדי. בתחילת המשחק החלו מספר אוהדים, חלקם רעולי פנים, להתפרע ביציעים ולהשליך אבוקות רבות לעבר המגרש ולעבר אוהדים אחרים באופן מסוכן שפגע במספר אוהדים ביציע. בהמשך, עשרות אוהדים עקרו והשליכו כיסאות ביציעים, השליכו מקלות, בקבוקים וחפצים שונים ותקפו שוטרים. בעקבות כך נפצעו שני שוטרים באורח קל ופונו לקבלת טיפול רפואי. לאחר מכן, עשרות אוהדים ניסו לפרוץ לכר הדשא ולהתעמת עם השוטרים שמנעו זאת מהם ועצרו אוהדים שהתפרעו. לצערנו, יש אוהדים שמגיעים למגרשי הספורט במטרה להפר את הסדר, להשליך חפצים ולתקוף את כוחות הביטחון. משטרת ישראל תמשיך לפעול נגד אוהדים שיתקפו שוטרים, יסכנו אוהדים אחרים, ינהגו באלימות ויפרו את הסדר, וזאת במטרה לאפשר חוויה ספורטיבית ובטוחה לכולם".

עוד נמסר מהמשטרה כי "היום התקיימה שיחה בין מפקד מרחב ציון למנהלי קבוצות הפועל ירושלים ומכבי חיפה, שבה הובהר כי למשטרה אין כל עניין בכניסה ליציעים וחיכוך עם אוהדים שלא לצורך. עם זאת, המשטרה תעשה כל שניתן למנוע אלימות מכל סוג שהוא ושימוש באמצעי פירוטכניקה המסכנים את שלום הציבור".

מהפועל ירושלים נמסר: "לאחר שהבנו כי אוהדי מכבי חיפה (בגיבוי רשמי של המועדון) חוששים להגיע למשחק בבירת ישראל מחשש לחיסול חשבונות עמם מצד משטרת ישראל, לא פחות, פעלנו בצורה אינטנסיבית החל משעות הבוקר מול כל הגורמים האפשריים כדי להסיר את העננה הזו מעל המשחק. לשמחתנו, הובטח למכבי חיפה ולאוהדיה כי אם הסדר יישמר, משטרת ישראל לא תיכנס ליציע של מכבי חיפה, והם יוכלו להכניס כל צידוד עידוד שירצו בתיאום מראש, מלבד אמצעי פירוטכניקה. מכירת הכרטיסים ליציעי הקבוצה האורחת נפתחה היום אחר הצהריים דרך האתר הרשמי של מכבי חיפה ותימשך גם בקופות ביום המשחק. אנו קוראים לאנשי מכבי חיפה לחזור לפרופורציות, להגיע לירושלים, לצפות במשחק אטרקטיבי ומסקרן במחיר הזול והידידותי ביותר שיש בליגת העל, וליהנות מ-90 דקות של כדורגל איכותי".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר