המבשל עלי מוחמד והכובש דין דוד מוכיחים מיהי הקבוצה הטובה בישראל (צילום: ראובן כהן, באדיבות מכבי חיפה)
המבשל עלי מוחמד והכובש דין דוד מוכיחים מיהי הקבוצה הטובה בישראל (צילום: ראובן כהן, באדיבות מכבי חיפה)

ואז הגיע עלי

"עלי מוחמד נכנס לכר הדשא, וכבר בנגיעה הראשונה שלו בכדור לחשתי באוזן לשלום לוי, שחקן העבר שישב לצדי, שהוא לוקח את המשחק הזה על הגב. נראה היה שהוא גדול בכמה מספרים על כל שאר השחקנים במגרש". אסי אברהמי על ההבדל בין הירוקים של ברק בכר לצהובים של ולדימיר איביץ'

פורסם בתאריך: 2.10.22 13:50

בדקה ה-75 של המשחק נגד מכבי תל אביב כבר התחלתי לרשום על פתק את מה שאני הולך לכתוב על כמה חבל שולדימיר איביץ' הרס אותו לי ולעוד 30,000 אוהדים בסמי עופר, ואיך הוא הגיע לשחק בפחד כדי לגנוב תיקו, והנה – זה גם מצליח לו. אבל אז הגיע עלי מוחמד. בחילוף שלא כל כך היה ברור לי, ואולי כדי להכין אותו למפגש מול יובנטוס, מוחמד נכנס לכר הדשא, וכבר בנגיעה הראשונה שלו בכדור לחשתי באוזן לשלום לוי, שחקן העבר שישב לצדי, שהוא לוקח את המשחק הזה על הגב. נראה היה שהוא גדול בכמה מספרים על כל שאר השחקנים במגרש.

כמו כספית הוא רץ למעלה ולמטה, נמצא בכל מקום על המגרש, ובדקות הבודדות ששיחק הוא בישל את השער הראשון והתחיל את המהלך של השני. כבר כתבתי לא פעם על כך שמוחמד הוא האקס פקטור של מכבי השנה, ואת ההוכחה לכך קיבלנו במשחקים שמהם הוא נעדר בגלל פציעה. בהיעדרו נראה היה שמשהו חסר, שהשחקנים משחקים כאילו בהילוך שני.

מוחמד משחק בקצב שלא תואם לכדורגל הישראלי, ונותן תחת כאילו רק עכשיו הוא עלה מקבוצת הנוער. החיבור שלו לקהל ולמועדון זה משהו שלא זכור לי כבר שנים, ואני מודה לאל שזכינו בשחקן כזה. נשאר לנו רק לקוות שהוא יישאר איתנו עוד שנים רבות.

במשחק עצמו נתנה מכבי חיפה נתנה את החותמת לכך שלא רק שיש לה את הקהל הכי גדול והכי טוב בארץ, אלא שהיא גם הקבוצה הטובה במדינה. זה היה ניצחון של אופי, ובעיקר ניצחון של ברק בכר שעשה בית ספר למאמן מכבי תל אביב. בכר נתן לאיביץ' להאמין שהנה הוא מרדים את המשחק, ואז עשה שני חילופים גדולים, הכניס למשחק את מוחמד ואת דין דוד, וביקש בליץ של עשר דקות כדי לתת נוק אאוט.

 

 

מלבד הניצחון הגדול גם הרווחנו שלושה שחקנים שיעזרו לנו מאוד גם בזירה האירופית – דוד שאחרי הצמד המרשים יכול וצריך לחזור לעניינים (ואין זמן טוב יותר ממפגש עם הגברת הזקנה מטורינו), דילן בטובינסיקה שהגיע כמחליף של בוגדן פלאניץ' וכמעט לא טועה (וממשחק למשחק נראה שהוא אפילו טוב יותר מהסרבי), וכמובן מוחמד שחוזר בדיוק בזמן הנכון.

אז רגע לפני שנכנסים לסדרה של 12 משחקים בפרק זמן קצר מאוד, מכבי השאירה הרבה תקוות לעתיד. היום, בקפה של הבוקר, כולם כבר דיברו על יובנטוס ועסקו בשאלה הרת הגורל: האם השחקנים יכולים לצום, וכמה שעות אחרי לשחק נגד אחת מהקבוצות הגדולות בעולם. אבל אלו הן צרות טובות, ואת התשובה נדע רגע אחרי כיפור.

ואם ראש העיר שלנו החליטה סוף סוף לעשות לנו שמח ולהקרין את המשחקים מליגת האלופות על מסכי ענק, אז אולי אפשר לחלום על נקודות ראשונות בליגת הכדורגל הטובה בעולם.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר