רוני לוי (צילום: מאור אלקסלסי, באדיבות הפועל חיפה)
רוני לוי (צילום: מאור אלקסלסי, באדיבות הפועל חיפה)

בצד הנכון

"ההיסטוריה מלאה בסיפורי גבורה של מעטים מול רבים, קטנים מול גדולים וגמדים מול ענקים. הכי כיף לנצח כשכולם מהמרים נגדך. תשאלו את הג'ינג'י הכחוש שכיסח את גוליית המרופד בדרבי התנ"ך באיצטדיון עמק האלה". נתיב רובינזון האדום כבר מוכן לדרבי

פורסם בתאריך: 8.11.22 08:50

אם היה במילון ערך ששמו הוא "משחק שמגדיר עונה שלמה", סביר להניח שהפירוש הראשון שהיה מופיע היה: דרבי. אחריו בטח היו מופיעות אופציות נוספות וחשובות קצת פחות כמו גמר הצ'מפיונס, הסופרבול, הפיינל פור ושאר המפגשים הספורטיביים שמתיימרים לגרד מלמטה את אחוז החסימה בדרך לכניסה להיכל המשחקים החשובים באמת.

כי הדרבי הוא לגמרי המשחק שיכול להגדיר עונה שלמה. גם ברק בכר יודע שעם כל ההופעות השנה באירופה, אם הוא לא יצליח לנצח את הדרבי, העונה הזו תקבל כוכבית. אפילו כשזוכים בתואר, אם זה מגיע עם הפסד בדרבי, זה יכול להרוס הכל. בדיוק כמו שקרה בדרבי בסוף עונת 2001.

קרית אליעזר, מכבי מארחת את הפועל, האיצטדיון מלא, יוסי בניון עולה למגרש עם שיער צבוע בירוק, וכולם רק מחכים שמכבי תפרק את הפועל ואפשר יהיה לחגוג את האליפות. בעמדת הכריזה באיצטדיון נרשמה הקמתה של ממשלת אחדות לאומית, כשהכרוז הירוק שכנר מארח בעמדה את הכרוז האדום רובינזון, ושום דבר אפילו לא היה קרוב לרמז למה שעתיד להתרחש על המגרש. הפועל השחילה שלישייה למכבי, האוהדים הירוקים רדפו אחרי האוטו שלי בכביש החוף, אבנים נזרקו על האוטובוס של הפועל, ובקיצור חגיגה שלמה ואליפות שכמעט נשכחה.

ההיסטוריה מלאה בסיפורי גבורה של מעטים מול רבים, קטנים מול גדולים וגמדים מול ענקים. הכי כיף לנצח כשכולם מהמרים נגדך. תשאלו את הג'ינג'י הכחוש שכיסח את גוליית המרופד בדרבי התנ"ך באיצטדיון עמק האלה. תשאלו את הקוראים הוותיקים של האתר שאתם קוראים עכשיו.

 

 

כשערב אחד מהדרבים הופיעה על עמוד השער של מדור הספורט ב"כלבו" הכותרת "במדינת הגמדים", כשהתמונה מציגה את הירוקים הענקים מעל האדומים הגמדים, כל מה שצריך היה מאמן הפועל דאז גיא לוי היה לתלות את העמוד בחדר ההלבשה של הפועל. זה הספיק. "הגמדים" דהרו לדשא ותפרו את "הענקים" 0:3.

לא סתם מונה יואב כץ ברשימת ההישגים בעשור האחרון, לצד הזכיות בגביע המדינה, בסופר קאפ ובגביע הטוטו, גם את הניצחונות בדרבי. לא סתם ממשיך גבריאל תמאש להתכתב איתנו עד היום ולפרסם הצהרות תמיכה אדומות לקראת כל דרבי. ככה זה. זה המשחק. ואחרי השביעייה שמכבי קיבלה בפריז, הירוקים לא יסתפקו בפחות מזה בדרבי מול האדומים, כשבסתר לבם הם עדיין חולמים לנסות ולשבור את שיא השערים בדרבי, שגם הוא שביעייה. שיא שמחזיק כבר 70 שנה, מאז הביסה הפועל את מכבי 1:7 וקבעה את שיא הדרבי שלא נשבר עד היום.

רוני לוי כבר חווה משחקי דרבי כאשר היה בצד השני, וכשהוא ייכנס השבוע לסמי עופר, והפעם בצד הנכון, הוא ירגיש את העוצמות האדירות שיש למשחק הזה כשאתה אדום. אז גם אם המונדיאל מתחיל עוד מעט, אף אחד מאיתנו לא באמת חושב עליו כרגע. לפחות לא עד מחר בשעה 22:30.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר