רוני לוי (צילום: מאור אלקסלסי, באדיבות הפועל חיפה)
רוני לוי (צילום: מאור אלקסלסי, באדיבות הפועל חיפה)

על היסטוריה והיסטריה

"רוני לוי הוא לא ניר קלינגר, הוא לא ייגע רק בשוליים ויגרד את המעטפת אלא יחתוך בלי היסוס בבשר החי ויידע לתקן את הליקויים הרבים שיש בסגל". אייל זיו בטוח שרוני האיש הכי מתאים להיות זה שיבנה את הפועל חיפה מחדש

פורסם בתאריך: 20.12.22 09:50

הפועל חיפה היא קבוצה ששבויה בקונספציה של עצמה, קונספציה שלאורך שנים נותנת במה ומקום לשחקנים עם שם אבל גם כאלה שנשאר מהם בעיקר השם. שחקנים שעשו קריירות יפות, חלקם אפילו מפוארות, אבל העבר שלהם מאחוריהם והם כבר מזמן על הכביש המהיר בעקומה למטה. דוגמאות כאלה יש למכביר: משה ביטון, מיכאל זנדברג, שלומי ארבייטמן ודוד רביבו הם רק קמצוץ על קצה המזלג. בהפועל אוהבים שמות אטרקטיביים ומוכרים, גם כשזה בא על חשבון איכות ותוצרת.

בקיץ האחרון, כאשר ניר קלינגר (עוד שם גדול מהעבר שלא נשאר ממנו דבר) חתם בהפועל, היה ברור שהמועדון זקוק לשינוי רציני ויסודי מהשורש. בפועל זה לא קרה. קלינגר אומנם החתים בקבוצה 16 שחקנים חדשים שמתחלקים לשלוש קבוצות איכות – חלשים, גרועים ומביכים – אבל הבסיס של הקבוצה נשאר אותו הבסיס בדיוק כמו לפני שנה, שנתיים וחמש. הוא עשה שינויים קוסמטיים וזניחים כדוגמת ויתור על שחקני שוליים כמו בן והבה ונס זמיר, אבל הבסיס נשאר אותו בסיס. וגם התוצאות הן אותן תוצאות.

את הציר שכולל את ניסו קפילוטו, דור מלול, גל אראל, לירן סרדל, חנן ממן, אלון תורגמן ואחרים היה צריך לפרק ולרענן. חלקם, שלא לומר רובם, נמצאים כבר מעבר לשיא שלהם מבחינה פיזית ומקצועית, ולא מסוגלים לשחזר את היכולת הנהדרת שלהם מהעבר. למשל קפילוטו שהחמיץ מתחילת העונה שעברה ועד עכשיו לא פחות מ-25 משחקי ליגה בגלל פציעות שונות. למשל תורגמן שלא חזר לעצמו אחרי הפציעה הקשה ההיא בתחילת העונה שעברה, וכבש ב-29 המשחקים מאז שהחלים רק שישה שערים.

 

 

רוני לוי כבר מבין טוב מאוד לאן הוא הגיע. הוא כבר יודע לזהות מה יש לו, או נכון יותר – מה אין לו בידיים. טוב עשה בתום המשחק הביזיוני בשבת מול הפועל תל אביב כשהיישיר מבט אל המצלמה והביט למציאות בעיניים. "הקבוצה לא מספיק טובה", הוא אמר, ובצדק, "המטרה שלנו היא להישאר בליגה. כל דבר אחר מעבר לזה יהיה כמו זכייה באליפות". סיי נו מור.

אלו אכן המטרות הראליות של הפועל חיפה נכון לעכשיו. להתחזק בינואר במספר שחקנים שישדרגו את הקבוצה בהמשך העונה, להבטיח הישארות מוקדם ככל האפשר, ולהתחיל להיערך לעונה הבאה – עונת ה-100 של המועדון. לוי הוא לא קלינגר, הוא לא ייגע רק בשוליים ויגרד את המעטפת אלא יחתוך בלי היסוס בבשר החי ויידע לתקן את הליקויים הרבים שיש בסגל.

לוי הוא אולי האיש הכי מתאים להיות זה שיבנה את הפועל חיפה מחדש, וזה שיצעיד אותה אל עבר העונה ההיסטורית. הוא גם זה שיכול להפוך אותה לעונה היסטרית.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר