העימותים בנתניה (שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)
העימותים בנתניה (שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

"לזרוק עלינו רימוני הלם ולכוון עלינו טייזרים, אקדחים וכדורי גומי? למה?"

נתניה, סרט מלחמה: אוהדי מכבי חיפה זועמים על התנהלות המשטרה במהלך המשחק מול מכבי נתניה וטוענים כי השוטרים השתמשו בגז מדמיע, ברימוני הלם ובאלות כדי להרחיקם. יהודה אינו: "חזרתי הביתה עם כדור גומי בגב ועם רגל פצועה". מורן זיסמן: "בדקה 20 הלכתי הביתה עם הבן שלי כי הוא מפחד משוטרים"

פורסם בתאריך: 27.12.22 09:31

אוהדי מכבי חיפה מסרבים להירגע לאחר העימותים הקשים בינם לבין המשטרה במהלך המשחק אתמול (שני) באיצטדיון בנתניה, שהסתיים בניצחון השמיני ברציפות של מכבי (0:2).

המהומה פרצה כאשר עשרות שוטרים עלו ליציע המזרחי העליון בניסיון לתפוס אוהד שחבש מסיכת סקי, סירב להישמע להוראות של מאבטח והכה אותו. לטענת האוהדים, השוטרים נהגו באלימות קשה והרסו ציוד עידוד, ובמחאה עזבו חברי ארגוני האוהדים את היציע. משם עברו העימותים אל מחוץ לאיצטדיון, שם השתמשו כוחות המשטרה בגז מדמיע, ברימוני הלם ובאלות כדי להרחיק את האוהדים מהמקום.

אנטוני סעיד, אוהד מכבי: "המשטרה הגזימה וחצתה קו אדום באלימות. בושה של התנהלות מול משפחות, ילדים מבוהלים ונשים נדחפות. מי אתם שתתנהגו ככה? זה משחק כדורגל, תלמדו כבר שמה שאתם עושים זה יותר גרוע. לפי הסרטונים, המועדון חייב לפנות למח"ש. צריך ועדת חקירה לאירועים שהיו בנתניה. זה יום עצוב".

 

 

יהודה אינו פרסם פוסט בקבוצת הפייסבוק "מכבי חיפה או למות", ובו כתב: "אני אוהד משנת 1986. אתמול זו היתה הפעם האחרונה שלי במגרשים. חזרתי הביתה עם כדור גומי בגב ועם רגל פצועה. תודה לך מכבי על השנים".

מורן זיסמן כתב: "מה שקרה ביציע העליון זה בושה וחרפה. בדקה 20 הלכתי הביתה עם הבן שלי כי הוא מפחד משוטרים. מדינת ישראל 2022. בושה וחרפה".

 

 

 

עומר אוחנה כתב: "תקשיבו, זה לא יכול לעבור לסדר היום. בושה וחרפה להתנהג ככה לאוהדים שבאו לראות משחק כדורגל. לאן הגענו? לזרוק עלינו רימוני הלם ולכוון עלינו טייזרים ואקדחים וכדורי גומי? למה? מה, אנחנו בשכם או בג'נין? זה היה פשוט שדה קרב. לדחוף ככה אשה, להתנהג בצורה כזאת ולסגור אוהדים באיצטדיון? מה זה הדבר הזה? הורסים לנו את הספורט, הורסים לנו את המשחקים ונכנסים ליציע? למה להיכנס ולעשות דווקא? אני לא קולט עדיין שירו רימוני הלם. אני רואה את הסרטונים 100 פעם, וכולי צמרמורות ופחד. כאילו אנחנו חיות. אני מקווה שהמועדון יפנה למח"ש ומאחל רפואה שלמה למי שנפצע".

 

 

רועי וקסמן הוסיף: "לא הגיוני שהקהל שלנו הביא לנו כבוד באיצטדיונים המפוארים ביותר בעולם, ורק כאן בארץ המשטרה שלנו, חלק מעמנו, מתנהגת בבריונות ובכוח לא סביר. אני מקווה שהאוהדים יתאחדו ויביאו ביחד עורכי דין וייקחו את הבריונים (השוטרים) לבתי המשפט שינסו להסביר את עצמם. יש תיעוד לכל הפרובוקציה הזאת".

אהרון דומניץ: "בצבא לא יורים גומי על אלה שעושים בעיות, אז על אוהדי כדורגל יורים? כל אחד נהיה פה חוקר פרטי או עורך דין של המשטרה. תפסיקו להגן עליהם, הם מנצלים את הכוח שלהם במקום שהם לא אמורים להיות בו בכלל. שיעמדו בכבישים ויתפסו נהגים שמתפרעים בכביש או כאלה שלא שומרים על החוק. הכדורגל שייך לאוהדים, ואין סיבה שבמקום לחזור הביתה אחרי משחק אוהד ייסע לבית חולים בשביל לקבל טיפול.

 

 

אלון אזולאי: "המשטרה היא ארגון פשע בחסות החוק. נכנסו כמו גנגסטרים כדי להוציא מישהו שיש חשד שיש לו אבוקה באגרסיביות לא פרופורציונלית. מה חשבת שיקרה? יחלקו לאוהדים סטירות והם יגישו גם את הלחי השנייה? גברים על מדים דחפו נשים, ילדים וכל מה שעמד להם בדרך".

עודד חכים: "תקשיבו, זה לא צחוק. ילדים נפצעו. יש ילד עם רגל שנראית נורא. ילדים בני 4 נמחצו. כדורי גומי, רימוני הלם וגז מדמיע.. השתגעו שם במשטרת נתניה? אז היה אוהד רעול פנים, אז מה? קר לו, יש חוק נגד זה? מהדקה החמישית נכנסו ליציע וביצעו פוגרום כי חשבו שיש אבוקות. אחת לא היתה".

 

גלית לוי, מנהלת קבוצת הפייסבוק "מכבי חיפה – שרופות ביציע": "אני עדיין מנסה להתאושש מהתמונות הזוועתיות ומאות הקין שהמשטרע שמה על המשחק הזה בפרט ועל הכדורגל בכלל, וממתינה בדריכות שיא (עאלק) למוצא פיהם של ההתאחדות, המינהלת וכל שאר האחראים פה על הכדורגל לביזיון שהיה ביציעים ומחוץ למגרש".

מדוברות המשטרה נמסר לאחר המשחק: "המשטרה עצרה לחקירה ארבעה אוהדי כדורגל בחשד שתקפו ופצעו שישה שוטרים במהלך הפרת הסדר הציבורי מחוץ לאיצטדיון בנתניה. במהלך המשחק הבחין אחד הסדרנים באוהד רעול פנים שנעמד על מעקה היציע, ולאחר שסירב להישמע להנחיות תקף האוהד את המאבטח והשליך כיסא לעבר שוטר שנפגע בראשו. בהתאם לכך נעצר האוהד. בתגובה החלו מאות אוהדים להתפרע מחוץ לאצטדיון, כשהם חוסמים את התנועה ומשליכים בקבוקי זכוכית, גדרות ורימוני עשן לעבר השוטרים תוך סיכון ממשי לחייהם, לצד קריאות נאצה וסירוב להישמע להנחיותיהם. מפקד כוח המשטרה במקום כרז לאוהדים להתפזר ולפתוח את הכביש לתנועה, ומשסירבו הדפו השוטרים את האוהדים לעבר המדרכה, תוך שימוש בפרשים ובאמצעי פיזור. אנו רואים בחומרה תקיפת שוטרים וגילויי אלימות במגרשים מצד אלה המנסים להפוך אירוע ספורט תרבותי לזירת קרב, ונמצה את מלוא חומרת הדין עם המעורבים".

במכבי זועמים על התנהלותה של המשטרה וטוענים כי במהלך המחצית הראשונה נכנסו כוחות משטרה ללא סיבה ובטענה השקרית כי יש אבוקה ביציע. עוד נטען כי השוטרים החלו באלימות קשה הכוללת מכות, גז מדמיע, אמצעים לא נחוצים והפעלת כוח לא ראויה. "המשטרה אינה גוף שיכול לעשות כרצונו, נשקול פנייה למח”ש", אמרו במועדון.

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. חוגי

    אלה ברור לכולנו שרוב השוטרים בני ????.והם פחדנים ולא שווים אגורה. לא נותנים כבוד לאזרחים .בין הקהל היו נשים ו ילדים. חוצפה ל משטרת ישראל

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר