אלכסנדר שצ'קיץ'. האם הפעם פגעה הפועל חיפה בזרים (צילום: הפועל חיפה)
אלכסנדר שצ'קיץ'. האם הפעם פגעה הפועל חיפה בזרים (צילום: הפועל חיפה)

הק"ש ששבר

פורסם בתאריך: 25.1.23 10:16

הפעם האחרונה שבה הפועל חיפה כבשה שער ניצחון בתוספת הזמן של המשחק היתה בדרבי הקורונה לפני כמעט שנתיים וחצי. מאז, הפועל רק ספגה בתוספות הזמן ואיבדה נקודות. למשל נגד סכנין, למשל נגד מכבי תל אביב בבלומפילד.

עד שבא גיא מזרחי, שברוב העונה היה במעמקי הספסל ולעתים במרום היציע, שבר את המאזן השלילי הזה והביא ניצחון קריטי וחשוב להמשך המאבקים העונה. שער ניצחון שעשה צדק, כי הפועל היתה הרבה יותר טובה מעירוני קרית שמונה, שלטה ברוב דקות המשחק, הגיעה ללא מעט מצבים, ובסוף, רגע לפני הגונג, הצליחה לאסוף את מלוא שלוש הנקודות.

זה היה אולי המשחק הראשון שבו הפועל נראתה כמו הקבוצה שרוני לוי רוצה שהיא תיראה – מסודרת ומאורגנת, מחזיקה בכדור ומניעה אותו בצורה שקטה ובטוחה.

אחת מהסיבות לשדרוג ביכולת ובאיכות של הקבוצה נעוצה בין היתר בשני הזרים החדשים שהצטרפו, ולראשונה העונה פתחו בהרכב – הבלם דניס פוליאקוב והקשר האחורי אלכסנדר שצ'קיץ'. מוקדם עדיין למהר ולהסיק מסקנות, אבל אחרי שורה ארוכה וכמעט בלתי נגמרת של כישלונות עם שחקנים בעלי דרכון זר, עושה רושם שלוי פגע בשני שחקני הרכש שלו. בינתיים הצטרף עוד שחקן זר לקבוצה – קפטן נבחרת ליטא ארוידאס נוביקובאס – ועד לסוף חלון העברות בשבוע הבא ינסו בהפועל להנחית גם חלוץ זר. אם לוי יפגע גם בהם, הפועל תקבל תוספת כוח משמעותית לרגעי ההכרעה של העונה, שבעה מחזורים לסיום העונה הסדירה.

 

 

נכון לעכשיו, הפועל מדורגת במקום השביעי בטבלה, כשהיא מרוחקת נקודה אחת בלבד מהמקומות החמישי והשישי, שם ניצבות בית"ר ירושלים ומ.ס אשדוד. היתרון של הפועל הוא ששתי המתמודדות הראשיות על הכרטיסים לפלייאוף העליון עוד צריכות לשחק בסמי עופר.
נתון חשוב נוסף שצריך להביא בחשבון הוא שמתוך שבעת המשחקים שנותרו, הפועל תשחק חמישה משחקים בסמי עופר, תודות להחלפת הביתיות עם הפועל באר שבע בסיבוב הקודם והדרבי "חוץ".

אם בעונה שעברה היו הקבוצות צריכות 38 נקודות כדי להשתחל לפלייאוף העליון, הרי שלנוכח השוויוניות בליגה וקצב צבירת הנקודות הנמוך יחסית, סביר להניח שהעונה גם 33 ואפילו 32 נקודות יספיקו. יעד בהחלט בר השגה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר