יעקב שחר ועינת קליש רותם חוגגים אליפות (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
יעקב שחר ועינת קליש רותם חוגגים אליפות (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

החלון פתוח

פורסם בתאריך: 7.2.23 15:24

שנת 2023 בכדורגל נפתחה עם חלון העברות מעניין. בזמן שהצהובים מתל אביב והאדומים מבאר שבע התחרו על השאלות ללא אופציה לרכישה ועל שחקנים עם פרופיל בעייתי, במכבי חיפה השתיקו לא מעט פיות עם רכש נקודתי, עם מושאלים שחוזרים לחדש תחרות על חולצות הרכב ועל כניסה לסגל, ועם דיע סבע אחד. בזמן שבמקומות אחרים נרדמו בשמירה, הירוקים עבדו (שוב) בשקט ובנחישות עם פעולות מיידיות תוך הסתכלות לשנים הבאות. ככה עובדים. ככה בונים שושלת. וזו עוד דוגמה אחת מני רבות להתנהלות של מכבי דגם 2.0. מאשפתות לחגיגות. וכמה רחוקה ההתנהלות של המועדון מההתנהלות של העיר.

שנת 2023 בעיר נפתחה בקול ענות חלושה. אנחנו נמצאים תשעה חודשים לבחירות שישפיעו על העתיד של כולנו, ולא רק שאין קמפיינים באוויר, עבודת שטח ואפילו שביב של הסתכלות עתידית, אנחנו אפילו לא יודעים מיהם המתמודדים, וזה אפילו חמור מהשנים הקשות של מכבי.

ההבדל טמון בנכס הכי גדול שיש לעיר להציע (ויסלחו לי הגנים הבהאיים) – מועדון הכדורגל מכבי חיפה. וזה בעצם כל הסיפור של העיר הזאת – לפני הכל, חסר לה מ-נ-ה-ל. אולי כדאי להעלות לסדר היום של ישיבות מועצת העיר, שבהן כולם צועקים על כולם ולא מתקבלת שום החלטה, הצעה להחליף את הטייטל מ"ראש עיר" ל"נשיא". במכבי אומרים שזה עזר. אולי זה יעזור גם ל"נשיא" הבא להתנהל ולהתפתח ולממש את העוצמות האנושיות האדירות שיש בעיר. וכן, גם פה, בדיוק כמו במכבי, זה בדיוק הזמן להחזיר את הכבוד המוניציפלי מעיר שהפכה לבירת החזירים לבירת הצפון, העיר היפה, המרתקת, השמחה ושוחרת הדו קיום. בדיוק כמו מכבי.

 

 

תסלחו לי שאני מערבב ספורט ופוליטיקה, אבל אנחנו בשנת בחירות, והעיר נמצאת במצב הכי גרוע שאני זוכר אותה. וכמו המצב שמכבי היתה בו לפני לא הרבה שנים, מפה אפשר רק לעלות.

אז תוציאו את המשקפת מהבוקס של העירייה בסמי עופר, ותתחילו להבין שיש בעיר הזאת הכל. רק צריך לקום בכל בוקר, לעבוד ולהאמין. חלון העברות פתוח, וזה הזמן של השחקנים הבאים. תבנו קבוצה טובה, כזאת שתרוץ מימין ומשמאל עם חלוצים וחלוצות שידהרו קדימה וגם עם כאלה שיעשו דיפנס בעיר שסובלת מהגנה מחוררת מחזירים שהפכו אותה לבדיחה של המדינה. וכן, שיגיע כבר נשיא, מנהל, ראש עיר – לא באמת משנה איך יקראו לו (למרות שנשיא זה מגניב) – ויהפוך את כל אסופת האינטרסים לחדר הלבשה בריא, למועצת אליפות. כי יותר נמוך מהמקום שבו העיר הזאת נמצאת אי אפשר להגיע. זה הזמן לחדש, לרענן, להביא רכש של אנשי מקצוע איכותיים, להחזיר שחקני בית, להגדיל קהלים, לבנות מתקנים ובניינים. רק כך חוזרים לקדמת הבמה, שהעיר הזו ותושביה ראויים לה כל כך.

חלון העברות טוב אחד, זה כל מה שהעיר הזאת צריכה כדי להתחיל לחזור לחיים. אז תלמדו ממכבי (אתם יכולים גם לחפש מנהלים עם שמות כמו יענקל'ה, ברק או גל), ובשונה ממזג האוויר (לסופת ברברה שלום) ומציוצים כאלה ואחרים, אצלנו בחיפה מלמדים מגיל צעיר שלא משנה מה קורה – תמיד עושים הכל ורצים לאליפות. השנה הבחירות שלכם הן הבחירות של כולנו.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר