חאתם עבד אל-חמיד. גרזן בהגנה (צילום: ראובן כהן, באדיבות מכבי חיפה)
חאתם עבד אל-חמיד. גרזן בהגנה (צילום: ראובן כהן, באדיבות מכבי חיפה)

עונת הכמעט

פורסם בתאריך: 21.2.23 09:49

העונה הסדירה עומדת להגיע לסיומה, וכנראה שכרגיל זה יהיה רק כמעט. כמעט נהיה שם, כמעט נעפיל לפלייאוף העליון, כמעט נהפוך את עונת הבלהות הזאת לעונה עם משהו ממשי. אבל שוב – רק כמעט.

בלי חלק קדמי ראוי שמנפק מספרים אי אפשר להיות בחלק הקדמי של הטבלה. עם עשרה משחקים ללא כיבוש שערים, שישה מהם בסמי עופר, אי אפשר לתפוס מקום גבוה יותר מהמקום השמיני. ואם החלק הקדמי שלנו הוא מהחלשים בליגה, החלק האחורי הוא מהטובים ביותר שיש. לא בכדי הפועל מדורגת במקום השלישי בליגה מבחינת מיעוט הספיגות, כאשר רק הפועל באר שבע ומכבי תל אביב ספגו פחות ממנה.

רוני לוי ייצב את משחק ההגנה של הקבוצה ובנה קיר אדום בסמי עופר. וגם מחוצה לו. סוללת בלמים איכותית כל כך לא היתה פה כבר שנים, אם בכלל. חאתם עבד אל-חמיד, קונסטנטינוס סוטיריו ודזיאניס פוליאקוב, כשאלכסנדר שצ'קיץ' מוסיף את היכולת שלו בקישור האחורי, עושים את ההבדל בין קבוצה רכה ומפוררת כמו גבינה שווייצרית להגנה חזקה שממעטת לספוג. בית"ר ירושלים למשל, מקבוצות ההתקפה הטובות בליגה, לא הצליחה למצוא את הרשת של אוהד לויטה אפילו פעם אחת ב-180 דקות. אין ספק שסוטיריו היה ביום ראשון רמה מעל המשחק. משחק על סף המושלם שלו, נקי מטעויות כמעט לחלוטין. הוא אמלל את יון ניקולסקו, שנראה אובד עצות וראה את הכדור רק מרחוק. עוד רגע והוא היה מבקש מיוסי אבוקסיס להתחלף. להחתים ומהר!

 

 

ניר קלינגר לא גרם נזק רק בהחתמות ההזויות שלו. הוא גרם נזק גם בשחקנים הבודדים שהוא כן הצליח איתם אבל לא נתן להם לשחק. גיא מזרחי למשל, שלא מצא פה את מקומו בתחילת העונה ורצה לחזור לקרית שמונה. המורל השפוף שלו וחוסר ההתאקלמות כאן פגעו ברצינות שלו באימונים, ואצל רוני לוי אין משחקים. מי שלא משקיע את כל כולו באמצע השבוע, לא רואה מגרש בשבת. מזל שברגע האחרון ממש נמצאה הדרך להשאיר כאן את מזרחי וליהנות מהיכולות שלו. נקווה שגם בעונה הבאה הוא יהיה פה.

ההכנות לעונת ה-100 יתחילו כנראה מעט מוקדם מהרגיל. אי העלייה לפלייאוף, לצד הבטחת ההישארות בליגה, יאפשרו לרוני לוי לעשות את מקצה השיפורים שלו בעונה הבאה. החלק האחורי, כאמור, הוא איכותי וברמה גבוהה. שצ'קיץ' ופוליאקוב כבר חתומים, אליהם צריך לצרף את חאתם ואת סוטיריו. שוער חדש, מגן או שניים ושדרוג מאסיבי ממרכז המגרש צפונה, ואולי סוף סוף נעשה סוף לעונות הכמעט.

והכי חשוב: תביאו נקודות מטדי!

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר