מכבי חוגגת ניצחון בדרבי. מחכים להתפוצצות ולגשם של שערים (צילום: ראובן כהן, באדיבות מכבי חיפה)
מכבי חוגגת ניצחון בדרבי. מחכים להתפוצצות ולגשם של שערים (צילום: ראובן כהן, באדיבות מכבי חיפה)

הבוקר שאחרי

פורסם בתאריך: 5.3.23 11:35

הצהרת כוונות הן צמד מילים שלא שמעתי הרבה זמן, עד לשבוע האחרון, רגע לפני הדרבי. ניצחון ירוק (ורצוי גדול ומשכנע)ֶ יהווה סימן דרך משמעותי לפיניש של העונה.

ההגמוניה בחיפה בשנים האחרונות היא ברורה: מכבי בפסגה, הפועל משקיפה עליה בקנאה ומקווה, לרוב ללא הצלחה, להגיע לפלייאוף העליון. לאיש אין ספק מיהי הקבוצה הטובה בעיר (שהיא גם הקבוצה הטובה בארץ), ובדרבי הזה יכולה מכבי חיפה לתפוס שלוש ציפורים (ונקודות) במכה אחת.

ניצחון יבטיח באופן סופי ומוחלט את המקום הראשון בסיום העונה הסדירה וייתן יתרון ביתיות, שהוא כל כך חשוב בבית כמו סמי עופר עם 30,000 אוהדים ביציעים. ניצחון גם יבטיח באופן סופי ומוחלט (כמעט) שהפועל לא תהיה בפלייאוף העליון, ורגע לפני עונת ה-100 שלהם ימצאו האדומים את עצמם בחוף הים כבר בתחילת חודש מרץ. והכי חשוב – ניצחון ישאיר את העיר ירוקה לפחות עד לשנה הבאה (בהנחה שהפועל לא תעשה את הלא ייאמן ותנצח את מכבי תל אביב במחזור האחרון).

 

 

דרבי בשבילי זה מלחמה על העיר, זה ירוק נגד אדום, זה הקריות נגד חיפה, זה רפי לוי מהסטלה נגד פטריסיו סייג מהתות המיתולוגי. הדרבי שלנו מעלה בי אין ספור זיכרונות. כל ילד שגדל בחיפה יודע שאין משחק חשוב יותר מהדרבי. אפילו לא המשחקים נגד הצהובים מתל אביב. בכל פינה בעיר מדברים על המשחק, בעלי עסקים סוגרים מוקדם כדי להספיק להגיע לאיצטדיון או לכורסה בסלון, ראש העיר מגיעה לסיבוב דאווין בבוקס של העירייה, וכל המי ומי של העיר (תתפלאו, יש דבר כזה) מופיעים פתאום ביציע כדי לראות ובעיקר להיראות. בקיצור, זה הרבה יותר מעוד משחק כדורגל.

את ההגמוניה הירוקה מכיר היטב מאמן האדומים רוני לוי. הוא יכין את השחקנים שלו למשחק של להיות או לחדול. עבורם זו ההזדמנות האחרונה להשאיר את חלום הפלייאוף העליון בחיים. ולוי יודע ששני הפסדים בשני המשחקים האחרונים של העונה הסדירה לא רק שיקבעו שהעונה הזו היא כישלון אדיר, בוודאי לנוכח ההשקעה הכספית של יואב כץ), אלא גם יכניסו את הפועל למומנטום שלילי בפלייאוף התחתון.

אז הפועל תעשה הכל כדי לנצח, כי פשוט אין לה ברורה אחרת, ולדעתי זה ישחק לטובת מכבי, כי במשחק פתוח מכבי היא קבוצה הרבה הרבה יותר טובה. מגיע לדרבי הזה להיות ירוק, ואפילו ירוק זוהר. ברק בכר והשחקנים שלו צריכים להוציא את כל העצבים של השבועות האחרונים על הפועל, ואני צופה שנראה הצגה.

ועכשיו נותר רק לחכות להתפוצצות ולגשם של שערים. כי אין כמו לקום בבוקר שאחרי דרבי עם ניצחון.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר