עומר אצילי חוגג את השלישייה הפרטית שלו בדרבי (צילום: ראובן כהן, באדיבות מכבי חיפה)
עומר אצילי חוגג את השלישייה הפרטית שלו בדרבי (צילום: ראובן כהן, באדיבות מכבי חיפה)

זאת שעולה וזאת שצוללת

פורסם בתאריך: 7.3.23 09:48

חיפה נהנתה השבוע מהאירוע הכי חיפאי שיש לנו. היריבות בין הכרמל לקרית חיים, בין הרצוי למצוי, בין העבר לעתיד. וכמו שאומרים השדרנים בתוכניות השונות – "הדרבי הגיע העירה". הזריחה עולה מן הים, כשברקע המנופים האדומים של הנמל החדש שמפריעים להביט בזריחה הכי יפה בעולם. העיר לובשת חג, ולא – לא חג פורים, אלא חג הדרבי החיפאי. בפרלמנטים מדברים על עוד סולד אאוט, שבמונחים ישראלים זה בגדר חלום ליל קיץ, אבל עיר כמו חיפה שמזכירה את אירופה (רק של שנות ה-90) חייבים לאמץ לפחות משהו אחד מהאירופים, וזה תרבות כדורגל.

וכיאה לעיר הנמל הגדולה שלנו, עשרות אלפי אוהדים התקבצו סביב לאוניית הענק מצופת הזהב שנושאת את שמו של איל הספנות סמי עופר. וכיאה למלחים נאמנים שעושים את עבודתם משחק אחרי משחק, האוהדים הירוקים עגנו ברציפי האיצטדיון החל משעות הצהריים ולגמו מכל ברזי הבירות עד לא ידעו. התפאורה ומופע הזיקוקים והאבוקות עשו את שלהן. גם הרפרנס למשחק – "סוחר הים" של הטלוויזיה החינוכית – היה אדיר, וכמו סוחרים טובים שמיד מנסים לתקוף את העסקה, גם שחקני מכבי חיפה יצאו מלוע התותח שנמצא על סיפונה של האונייה והיממו את האדומים עם שני שערים תוך חמש דקות שהרעידו את האיצטדיון ואת השכונה הסמוכה, ובעיקר החזירו את עומר אצילי, הכוכב הכי גדול של הירוקים בשנים האחרונות, לקדמת הבמה, לראש טבלת מלך השערים ולעוד דאבל פיגרס כשעוד נשאר משחק אחד לעונה הסדירה.

 

 

הדרבי הזה סימן בפעם המי יודע כמה את ההבדלים בין קבוצה שעולה מעל הגלים, חמושה בכל התותחים ומפלסת את דרכה בים הסוער, לקבוצה שמאבדת סיכוי לפלייאוף העליון ומאכזבת את הבעלים יואב כץ, ששפך העונה כל כך הרבה כסף ויסיים אותה – שוב – בפלייאוף התחתון. הפועל ממשיכה לאבד את הקהל שלה, שבשנים האחרונות סופר הפסד אחרי הפסד וכמויות של שערים שלא מוסיפות כבוד למועדון, רגע לפני עונתו ה-100.

זה היה ערב חיפאי מכובד, שאפילו ראש העיר היוצאת עינת קליש רותם לא הצליחה להרוס, כי ידוע שבשנת בחירות אין דוחות מסביב לאיצטדיון, ערב שבו קיבלנו את זאת שנותנת רביעייה, מגדילה את הפער בפסגת הטבלה ומחזירה לעצמה את כוח ההרתעה עם כדורגל ההתקפי ועם לחץ גבוה ובלתי מתפשר, ואת ה-כוכב של הכדורגל הישראלי, רגע לפני המאני טיים של העונה. ומולה את זאת שצוללת אל הפלייאוף התחתון ושולחת את קהל אוהדיה המאוכזב הביתה הרבה לפני שריקת הסיום בפעם השנייה תוך חודשיים בלבד.

לילה טוב כדורגל, בוקר טוב חיפה. הזריחה שוב עולה מן הים, אפילו המנופים נצבעו בירוק-לבן. חיפה ירוקה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר