יוסי בניון ואלון חזן. אני לא מרגיש שייך (צילום מתוך אתר ההתאחדות לכדורגל)
יוסי בניון ואלון חזן. אני לא מרגיש שייך (צילום מתוך אתר ההתאחדות לכדורגל)

אפילו לא בטלוויזיה

פורסם בתאריך: 24.3.23 13:29

נבחרת ישראל תפגוש את קוסובו ואת שווייץ במשחקי הפתיחה של מוקדמות יורו 2024, ואחרי שנים של אכזבות מקווים אוהדי הנבחרת שהפעם היא תגשים את החלום ותעפיל לטורניר גדול ראשון מאז מקסיקו 70'. מחר בשעה 20:00 תשחק הנבחרת של אלון חזן ויוסי בניון בבלומפילד נגד קוסובו, ולראשונה בחיי לא אצפה במשחק של הנבחרת.

למה? כי אני לא מרגיש חלק. כאוהד חיפאי ירוק, אני לא מרגיש שייך. דווקא בנבחרת שהמאמן שלה הוא אחד משחקני העבר הטובים ושהמנהל המקצועי שלה היה הכוכב שלנו במשך שנים – דווקא עכשיו יש התעלמות כמעט מוחלטת משחקני האלופה. נראה כאילו חתול שחור עבר בין בניון לשחקני מכבי חיפה, אחרת קשה להסביר מדוע שלושת השחקנים הישראלים שנמצאים בכושר הטוב ביותר אינם חלק מהנבחרת, ושלושתם משלנו.

עומר אצילי, דיא סבע ומוחמד אבו פאני הלוהטים לא נמצאים בתוכניות של הנבחרת למרות שבחודש האחרון הם כותשים את הליגה. חזן חוזר ואומר שהוא ובניון פועלים ללא אינטרסים ומזמינים את השחקנים הטובים ביותר, אבל תסלחו לי – הפעם אני בוחר לא להאמין לו. כי לא ייתכן שמהקבוצה הטובה ביותר בארץ, האלופה של השנתיים האחרונות ואולי גם של העונה הנוכחית, יש רק שני שחקני נבחרת – דולב חזיזה ומחמוד ג'אבר – כאשר רק הראשון בתמונת ההרכב, וגם זה רק בגלל פציעתו של ליאל עבדה.

 

 

ההתעלמות משחקני מכבי, שכמובן אינה מקצועית, לא נעלמת מעיניהם של האוהדים הירוקים, ורבים מהם – בדיוק כמוני – לא מתכוונים לצפות במשחק, ובוודאי לא להגיע לבלומפילד. הקהל הירוק לא נופל מזה של קבוצות צמרת באירופה, והוא מוכיח את זה שבוע אחרי שבוע, ושחקני מכבי בנבחרת יכולים למשוך קהל עצום לכל איצטדיון בארץ, אבל נראה שאת בניון וחזן זה לא מעניין.

בצעירותי עברתי את כל נבחרות ישראל – מילדים, דרך נערים ונוער, ועד לנבחרת האולימפית – ומאז ומתמיד שחקני מכבי פיארו את הנבחרות בכל הגילאים. הפעם, באופן הזוי, מוזר ומעצבן, שחקני מכבי פשוט לא נספרים בנבחרת.

לגבי אצילי, אפשר לדבר עד מחר על הפרשה, אבל בסופו של דבר הוא לא הואשם ואף התנצל. הוא נמצא בתקופה מעולה, אולי הטובה בקריירה שלו, ויש לו שישה שערים בשלושת המשחקים האחרונים. הוא חייב להיות בנבחרת ולהביא את קור הרוח שלו למדים הכחולים-לבנים.

באשר לאבו פאני, נראה שחזן פשוט לא אוהב את התנהגותו ומעדיף שחקנים אחרים על פניו. יכול להיות שהוא חושב שאבו פאני על הספסל יכול יותר להזיק מלהועיל, אבל היכולת שמציג הקשר הדינמי חייבת להקנות לו מקום, אם לא בהרכב אז לפחות בסגל.

אבל השיא הוא ביחס לסבע ובטענות על כך שהוא לא רוצה להגיע לנבחרת. סבע נמצא בכושר נהדר ועושה הכל על המגרש, ומהיכרות אישית עם משפחתו אני יכול לומר בפה מלא – אין שחקן שרוצה להיות בנבחרת יותר ממנו.

ועם כל הכעס שלי, אני מסתכל על חצי הכוס המלאה ושמח על כך שהכוכבים שלנו ינוחו קצת ויצברו כוחות לפני השבוע הגורלי ביותר בעונה הזאת: בשבת הבאה נגד הפועל באר שבע בבית, בשלישי מול מכבי תל אביב בחוץ, וכעבור ארבעה ימים נגד מכבי נתניה, שוב בבית.

אז בקטע הזה אני מודה לחזן ולבניון וחושב רק על טובתה של מכבי. נתראה בסמי.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר