עומר אצילי, דיא סבע ומוחמד אבו פאני. מחכים לדבר האמיתי (צילומים: ראובן כהן, באדיבות מכבי חיפה)
עומר אצילי, דיא סבע ומוחמד אבו פאני. מחכים לדבר האמיתי (צילומים: ראובן כהן, באדיבות מכבי חיפה)

נחזור בעוד שבוע

פורסם בתאריך: 25.3.23 12:36

בסיום המשחק מול מ.ס אשדוד בשבת רצו שחקני מכבי חיפה, כהרגלם, אל היציע הצפוני כדי לחגוג את הניצחון הדרמטי עם האוהדים. חדי העין לא התקשו להבחין במוחמד אבו פאני ובדיא סבע מפזזים למשמע השירה האדירה של הקהל בגנותו של המנהל המקצועי של נבחרת ישראל יוסי בניון. ואין דבר שמסמל יותר מזה את הנתק שבין שחקני מכבי ואוהדיה לבין הנבחרת.

עומר אצילי, שחקן העונה שעברה (וכנראה שגם זו הנוכחית) – בחוץ. דיא סבע, הרכש הנוצץ של חלון ההעברות בינואר – בחוץ. מוחמד אבו פאני, רוטוויילר שלא נח לרגע ושמקומו מובטח ב-11 של העונה – בחוץ. שלושתם לא בסגל, וקשה להאמין להסבריו של המאמן אלון חזן שהשיקולים לכך הם מקצועיים נטו.

ואל אלה אפשר להוסיף את ההחלטה שבלומפילד הוא איצטדיון הבית של הנבחרת, כך שהיכל הכדורגל בחיפה (שבניגוד לבלומפילד אפילו מציע לאוהדים – תחזיקו חזק – גג מעל ראשיהם) לא יארח בזמן הקרוב את הבחורים בכחול-לבן. וזה אולי, ורק אולי, בגלל שבניון חושש מאותם השירים שהרקידו את אבו פאני ואת סבע.

 

 

אבל נראה שהנתק הזה הוא הרבה יותר עמוק. קחו למשל את מקרה שון גולדברג. במסיבת העיתונאים אחרי המשחק נגד אשדוד, מאמן מכבי ברק בכר אמר חד משמעית שגולדברג פצוע ושאסור לזמן אותו לצמד המשחקים מול קוסובו ושווייץ במוקדמות יורו 2024. בכר יודע שהחרפת הפציעה של הבלם הישראלי הטוב ביותר שלו עלולה לפרק לו את העונה. בנבחרת לא אהבו את הדברים והבהירו שהמילה האחרונה בעניין היא של רופא הנבחרת. זמן קצר אחר כך הודיעה מכבי שגולדברג הצטווה לנוח במשך עשרה ימים, כך שבאורח פלא הוא צפוי להיות כשיר למשחק העונה נגד הפועל באר שבע בשבת הבאה. בסופו של דבר שוחרר גולדברג מהמשימה הלאומית אחרי בדיקה של רופא הנבחרת, אבל המסקנה המתבקשת היא שגם מערכת היחסים בין המועדון לנבחרת ידעה ימים יפים יותר.

נראה שבניון מנסה להפוך את נבחרת ישראל לנכס פרטי שלו. מרשימת השחקנים שלא זומנו, ולא משיקולים מקצועיים, ומאלה שפרשו – ועוד יפרשו – בגלל התנהלותו, בגיבוי מלא של ההתאחדות לכדורגל, אפשר היה להרים הרכב שיכול לפרק כל הרכב בסגל הנוכחי.

קשה לעבוד על הקהל של מכבי. האוהדים האלה למדו כמה דברים בעשור השחון שלפני עידן בכר. הם שבעו מערבובים וממילים יפות. גם הם, כמו השחקנים, נחים ואוספים כוחות לקראת הדבר האמיתי – שלושת המשחקים הקריטיים שמחכים להם בעוד שבוע. והנבחרת? היא כבר הפסיקה לעניין אותם.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר