דין דוד חוגג את הצמד מול באר שבע במשחק הקודם (צילום: ראובן כהן, באדיבות עיריית חיפה)
דין דוד חוגג את הצמד מול באר שבע במשחק הקודם (צילום: ראובן כהן, באדיבות עיריית חיפה)

כמו בפרסומת לשוקו

פורסם בתאריך: 30.3.23 13:19

זוכרים את הפרסומת הישנה לשוקו יטבתה, זו עם המפקד שמוביל חיילים במדבר? החיילים שפוכי לאגר, אחרי מסע מייגע במיוחד, סחוטים לגמרי, והמפקד גורם להם לצלוח את הישורת האחרונה רק מכוח הדמיון של הפרס שמחכה להם בסוף המסלול – קרטונים של שוקו קר. אם נתעלם לרגע מההשלכות שיש לשוקו על קיבה של אדם בן יותר מ-10, הרי שיש כאן הקבלה למצבה של מכבי חיפה נכון להיום. המפקד ברק בכר מוליך את החניכים הסחוטים שלו דרך המייל האחרון במסע המפרך, מעורר הגאווה והמדהים שעברנו כולנו בעונה הזו. וכל אחד מהשחקנים והאוהדים עוצם את עיניו ומדמיין את השוקו שלנו – לא גביע השוקו אלא הצלחת הנכספת שממתינה להם בסיום המסלול.

אלא שבניגוד לאותם החיילים, למכבי מחכה במייל האחרון, ספציפית בשבוע הקרוב, מסלול מכשולים מהגיהנום. זה מתחיל במשחק עונה רותח מול הפועל באר שבע בסמי, ממשיך במשחק מול מכבי תל אביב בבלומפילד, שם יש לנו כידוע אחוזי הצלחה מסחררים במיוחד, ומסתיים בקינוח מול מכבי נתניה, שזיכרונות הסכין שתקעה בנו בגביע עודם טריים. שבוע אחד, שלושה משחקים, עונה שלמה טמונה בכל אחד ואחד מהם.

הסיפור כאן הוא פשוט – כדי להימנע מחשבונות מיותרים ומתעוקות נשימה קשות בפלייאוף הזה, אנחנו חייבים לפתוח אותו כמה שיותר חזק, בדגש על שלושת המשחקים הקרובים. הכרעה שלהם פירושה, דה פקטו, הכרעת העונה כולה. קל לומר את זה, כן? הרבה פחות קל לבצע.

כמובן שאין להקדים את המאוחר, וצריך להתייחס לכל אחד מהמשחקים האלו בחרדת קודש. נוסף על כך, מכל המשחקים האלו, החשוב ביותר הוא זה שבא עלינו לטובה בשבת, מול השנייה בטבלה.

 

 

באר שבע מגיעה הנה חדורת אמונה ובשיא המומנטום, אחרי שהפגינה חוסן מנטלי וניצחה מספר משחקים מרשים ברצף. הגדיל לעשות מר איתי שכטר, גדול המאוסים, שבמלחמה פסיכולוגית דה לה שמעטא גייס את בורא עולם כמי שרוצה שבאר שבע תיקח השנה אליפות. אליניב ברדה רוצה לקחת כאן שלוש נקודות, והוא יטריף את החבורה המוטרפת גם כך שלו לשיאים חדשים.

טיפשי לדבר על זלזול כשקבוצה טובה וקשוחה מאוד ניצבת מולנו. למעשה, הזיכרון הטרי ביותר מהמשחק הקודם בין הקבוצות הוא של שליטה באר שבעית כמעט מוחלטת לאורך כל המשחק, עם שתי עקיצות של דין דוד (כל היודע דבר על מקום הימצאו וגו'). אם לא ניתן 100 אחוז, נפסיד. זו קבוצה שיודעת להעניש עם כל השחקנים הכי מעצבנים בעולם, והם מחפשים ניצחון שיהיה לא רק חשוב פרקטית אלא גם ובעיקר מוראלית ותודעתית. אם יפילו את המבצר, הם יצליחו לזעזע אותנו.

אבל בתוך עמי הירוק אני חי, ואני מרגיש את השטח בירוק. ובכל אימת שאלך, אני מרגיש בטירוף. לאחר ההפסד המעצבן לנתניה השתלטו על הקהל הירוק תכונה ושליחות. יכולנו לראות את זה היטב במשחקים האחרונים, ביתר שאת במהפך המטורף מול אשדוד. הקהל השלים למכבי את השחקן שחסר לה על הדשא בדקות המהפך, לא פחות. אבל התכונה והטירוף לקראת באר שבע הם בלבל אחר לגמרי. זה רגע האמת של הקבוצה הטובה ביותר בישראל, וזה הזמן שלה להוכיח את הטייטל הזה על הדשא, לאחר שצלחה משבר לא פשוט.

כל חיסור, כל פציעה וכל רגע קשה יישטפו בים הטירוף הירוק, מהחימום ועד לסיום. זה המאני טיים שלנו, לא פחות משל השחקנים. זה הזמן להרים את הטירוף, להרים את הקבוצה ולספק לה את האנרגיות לקראת שבוע של הכרעה.

אז תנוחו טוב מחר, ירוקים. בשבת נפתחת המערכה האחרונה על האליפות ועל הכוכב. רק ביחד.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר