הצפיפות ליד הבמה בחגיגות האליפות של מכבי חיפה (צילום: שלומי צאיג)
הצפיפות ליד הבמה בחגיגות האליפות של מכבי חיפה (צילום: שלומי צאיג)

סיכום חגיגות האליפות: 11 עצורים ומעוכבים, שוטרים פצועים ואבוקות במנהרות

המשטרה עיכבה ועצרה 11 אוהדים בגין עבירות של הפרת הסדר הציבורי, תקיפת שוטרים ושימוש באבוקות וחזיזים. שני לוחמי יס"מ נפצעו וטופלו בבית חולים, אוהדים זרקו בקבוקים על שוטרים, ואמצעי פירוטכניקה הודלקו במנהרות הכרמל. המשטרה: "עיריית חיפה הגישה בקשה לקיום אירוע של 30,000 איש"

פורסם בתאריך: 22.5.23 10:56

במהלך חגיגות האליפות של מכבי חיפה שנערכו אתמול (ראשון) בערב עוכבו ונעצרו 11 אוהדים בגין עבירות של הפרת הסדר הציבורי, תקיפת שוטרים ושימוש באבוקות וחזיזים – כך מסרה המשטרה.

עוד ציינה המשטרה כי עיריית חיפה הגישה בקשה לקיום אירוע של 30,000 איש, אך בפועל הגיעו למקום כ-60,000 אוהדים. בהערכת מצב שקיימו מפקד מחוז חוף ניצב יורם סופר ומפקד מרחב כרמל נצ"מ אלי מגן הוחלט להפסיק את ההופעה ולפתוח את כל הגדרות והשערים, במקביל לפריסת כוחות שיטור נוספים, על מנת להקל על העומס למען שמירה על ביטחונם של החוגגים. רק לאחר הקלה משמעותית של הצפיפות והדוחק אפשרה המשטרה את המשך ההופעה.

 

 

במהלך החגיגות הבחינו לוחמי יס"מ באוהדים, חלקם רעולי פנים, שהדליקו אבוקות וביקשו לעכב את אחד מהם, אך הוא תקף שוטר במכות אגרוף, וכשהשוטרים ניסו לעצור אותו הגיע אחיו למקום ותקף גם הוא את השוטרים. את אחד מהשוטרים הוא חנק בחוזקה והכה אותו, תוך שאוהדים אחרים משליכים בקבוקי קרח ובקבוקי זכוכית לעבר השוטרים. כתוצאה מהאירוע נפצעו שני לוחמי יס"מ ופנו לקבלת טיפול בקריה הרפואית רמב"ם.

בהמשך הערב הגיעו מאות אוהדים למנהרות הכרמל והפעילו פירוטכניקה. המנהרות נסגרו לתנועת כלי רכב, ובהמשך נפתחו מחדש לאחר שהאוהדים התפזרו. בכוונת המשטרה לפעול לאיתורם של האוהדים באמצעות תיעוד שהגיע לידיה.

בסך הכל עיכבה המשטרה אתמול שמונה אוהדים בחשד להפרת הסדר הציבורי, להכשלת שוטרים ולשימוש בפירוטכניקה, ועצרה שלושה נוספים בגין תקיפת שוטרים והחזקת אבוקות.

 

עשרות אלפים בחגיגות האליפות של מכבי חיפה (צילום: ענת סלומון, דוברות עיריית חיפה)

עשרות אלפים בחגיגות האליפות של מכבי חיפה (צילום: ענת סלומון, דוברות עיריית חיפה)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר