שלוש צלחות. תקרת זכוכית? (צילום: ראובן כהן, באדיבות עיריית חיפה)
שלוש צלחות. תקרת זכוכית? (צילום: ראובן כהן, באדיבות עיריית חיפה)

רק ביחד

"אז מה אמרנו? אף קבוצה לא לקחה אליפות רביעית ברצף יותר מ-50 שנה? נשמע כמו עוד תקרת זכוכית מעל הראש שלנו" | תמיר אלחיאני פותח את פרויקט השושלת של מכבי חיפה

פורסם בתאריך: 24.5.23 09:19

"יבוא הרגע שבו המפלצת תתעורר. צריך לוודא שזה לא יקרה נגדנו" (ג'ורדי קרויף במסיבת עיתונאים ב-2018)

במשך כל שנות עבודתו בישראל החזיק ג'ורדי קרויף במשרה כפולה: לצד ניהול מקצועי של מכבי תל אביב, הוא עסק באותה האינטנסיביות בהחלשה סיסטמתית של מכבי חיפה. בין אם בהחתמת כל ישראלי פנוי או בניסיונות חבלה בעסקאות של מכבי חיפה, כל האמצעים היו כשרים. מכבי חיפה, אגב, עזרה ג'ורדי בעבודתו ביד רחבה בקבלת ההחלטות שלה באותן השנים.

ג'ורדי ידע כבר אז, כפי שמוכיח הציטוט לעיל: מכבי חיפה היא האיום האמיתי, לא אף קבוצה אחרת. מפלצת רעבה ורצחנית ששקועה בתרדמת חורף. עברו כמה שנים מאז אותו הציטוט ועד שזה קרה, אבל בסופו של דבר המפלצת הירוקה פקחה עין, והשאר היסטוריה. ובעיקר היסטריה.

הזכייה הראשונה של ברק בכר באליפות עם הירוקים היתה המנטוס שנפל אל תוך בקבוק הקולה המנוער שהוא הפוטנציאל של המועדון הזה. התוצאה: פיצוץ אטומי, טירוף שכמותו לא ידע הספורט בישראל.

אליפות אחת הפכה לאליפות שנייה עם קמפיין אירופי, אליפות שנייה הפכה לשושלת – אליפות שלישית עם קמפיין אלופות מדהים ומלא עוצמה. בכל שנה מהשלוש חזרה מכבי חזקה ונחושה יותר מהעונה שקדמה לה, שברה את המוסכמות ואת השיאים של עצמה ושל הענף כולו, הוסיפה עוד כלים קטלניים לארסנל ויצרה סרוויס שלם של צלחות. ועוד כוכב לסמל.

 

 

מאפרוריות של רועי קהתים, שלומי אזולאים ואופיר מזרחים לחבילת אסים כמו עומר אצילי, דולב חזיזה, צ'רון שרי ודיא סבע. מימים עצובים של משחקים מול יציעים ריקים בקורונה לטירוף כלל ארצי ואפס סיכויים להשגת כרטיס למשחק בסמי עופר. סולד אאוט כל העונה זה פשוט בלתי נתפש. אפילו למשחק דירוג חסר כל חשיבות ופשר בגביע הטוטו הגיע מספר אוהדים של שלושה משחקים ממוצעים בליגת העל גם יחד.

כולם רוצים להיות חלק מהדבר הזה, שרק הולך ומתעצם. מה שקרה בחגיגות הוא משל לכל מה שקורה סביב הקבוצה: הגיעה כמות כפולה (!) מההערכות של העירייה. זה אומר הכל, גם עלינו כקהל וכתופעה לאומית ובינלאומית וגם על העולב ועל הרשלנות של הרשויות בעיר שלנו.

כדי להעיר את המפלצת נדרשו התבונה והרגישות של מנהיג אמיתי, אישיות מעוררת השראה ואדם בעל אומץ לב ותושייה נדירים. כדי לרכוב על המפלצת ולהפוך את ההתעוררות לשושלת המפוארת ביותר בכל הזמנים נדרש אדם חד פעמי, פנומן. ברק בכר, ביחד עם המאסטרמיינד השקט וחד המחשבה גל אלברמן, הצליחו לשנות את גורלה של קבוצה, של עיר שלמה, ולהביא אותה לשיא הגדול ביותר בתולדותיה.

זו השושלת הגדולה ביותר בתולדות המועדון, אין ספק. בניגוד לקודמתה בתחילת המילניום ולמרות עזיבתו של בכר ומינוי של מאמן בסימן שאלה גדול, אף אחד לא מתכוון לפזר את הקבוצה ולעצור את הגל הירוק. המטרות נותרו כשהיו: הרבה ומהכל. המעמד החדש של המועדון מחייב אותו להמשך ההצלחות, והשושלת הזו יכולה וצריכה לשמש כוח מניע לשיגור המועדון אל ספירות חדשות, כוכבים שטרם נכבשו.

בוקר טוב ישראל, המפלצת שלך עדיין כאן ובענק. אז מה אמרנו? אף קבוצה לא לקחה אליפות רביעית ברצף יותר מ-50 שנה? נשמע כמו עוד תקרת זכוכית מעל הראש שלנו.

יאללה מכבי, תביאו את הפטיש, בואו נעשה עוד היסטוריה ביחד. רק ביחד.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר