חגיגות האליפות. קהל שכולו אגדה (צילום: ראובן כהן, באדיבות מכבי חיפה)
חגיגות האליפות. קהל שכולו אגדה (צילום: ראובן כהן, באדיבות מכבי חיפה)

תופעה ירוקה

פורסם בתאריך: 24.5.23 19:16

אומרים שהצלחה ראשונה אחרי עשור שחור היא מקרה, וששתי הצלחות ברצף זה צירוף מקרים. ומה לגבי פעם שלישית רצוף? זו כבר תופעה. ומכבי חיפה של עונת 2023-2022 היא תופעה שלא נראתה כבר הרבה זמן בישראל. מפלצת כדורגל עם המשחק הכי אטרקטיבי והתקפי שיש, קהל שכולו אגדה והבעלים הכי מענטש בספורט הישראלי.

השנה זכתה הירוקה מהכרמל באליפות שלישית ברצף, שסוגרת 15 אליפויות מתוקות וכוכב מוזהב שלישי שנוסף לסמל הקבוצה. וכל הטוב הזה קורה בעונה הארוכה ביותר שחווינו כאן, שבה מכבי שיחקה בליגת האלופות (בדרך לשם הביסה את אולימפיאקוס וגברה על הכוכב האדום בלגרד, ועל הבמה הגדולה ניצחה גם את יובנטוס), ניצחה פעמיים את הנמסיס הצהובה מצפון תל אביב, ועשתה את זה עם ערימות של מתח ורגש. אוי, כמה רגש.

 

 

זוהי שושלת מטורפת של אליפויות, ואין שום סיבה שהיא תיעצר כאן. ככה זה כשאין (לפחות כרגע) מתחרות אמיתיות על הכתר. מ. תל אביב (מכבי יש רק בחיפה) היא קבוצה עמוסת כוכבי עבר עייפים ומאמן חלש שאולי יוחלף. הפועל באר שבע שבורה ורצוצה מניסיונות עקרים לדגדג את הירוקים, ונקודת האור היחידה שלה היא המאמן אליניב ברדה.

אם משווים את שושלת האליפויות הנוכחית לשושלת הקודמת בתחילת שנות ה-2000 מבחינים בהבדל משמעותי: אז היתה למכבי קבוצה עמוסה בכוכבי על בכל עמדה, וכנראה שזו היתה מכבי המבריקה והמוכשרת מכולן, ואפילו מאמן הגנתי כמו רוני לוי לא הצליח לעצור את הכוכבים שלו. למכבי של היום יש הרבה פחות כוכבים, אבל יש לה לוחמי על בכל עמדה.

מסאי דגו וצוותו יכריעו אם השושלת הזו תסתיים בשלוש אליפויות או תמשיך לאליפות רביעית ושוברת שיאים.

* הכותב הוא בעל חברת נדל"ן

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר