שחקני הפועל חיפה מניפים את הגביע (צילום: בן מלניק)
שחקני הפועל חיפה מניפים את הגביע (צילום: בן מלניק)

הפועל חיפה זכתה בטורניר "UNIFIED" לזכרו של עמנואל שפר

פרויקט "UNIFIED" הוא שיתוף פעולה בין קבוצות נערים ג' ממחלקות הנוער של מועדוני הכדורגל המובילים בארץ לקבוצות של ספיישל אולימפיקס המורכבות מספורטאים עם מוגבלות שכלית התפתחותית. במשחק הגמר של הטורניר, שהוקדש לזכרו של עמנואל שפר, ניצחה קבוצת הנערים של הפועל חיפה

פורסם בתאריך: 1.6.23 08:13

אירוע הגמר של פרויקט "UNIFIED" במחלקות הנוער בהובלה של ספיישל אולימפיקס ובשיתוף עם ההתאחדות לכדורגל ועם משרד התרבות והספורט, התקיים ביום שלישי בבית הנבחרות בשפיים, ובסיומו הניפה הפועל חיפה את הגביע לאחר שניצחה את עירוני קרית שמונה.

הטורניר הוקדש השנה לזכרו של עמנואל שפר ז"ל, שנחשב לגדול המאמנים של נבחרת ישראל והוביל אותה להשתתפות במונדיאל 1970 במקסיקו. באירוע נכחה משפחתו של שפר – אלמנתו שושנה, שניים מארבעת ילדיו ונכדיו. בטקס הסיום העניקה האלמנה את הגביע לקבוצה המנצחת, ולצדה היו יו"ר ההתאחדות לכדורגל משה שינו זוארץ ומנכ"לית ספיישל אולימפיקס שרון לוי בלנגה. באירוע הוצגה תערוכת צילומים וקטעי עיתונות המציינים נקודות משמעותיות בחייו ובקריירה של שפר. הודות לתמיכתה של משפחת שפר בפרויקט, הוקדש האירוע כולו לפועלו כמאמן ומחנך בישראל. 

לאחר שנה רצופה של אימונים משותפים של כדורגלני וכדורגלניות ספיישל אולימפיקס וקבוצות הנוער של מועדוני הכדורגל המובילים בישראל נערך אירוע הגמר, שבו השתתפו 12 קבוצות – מכבי חיפה, הפועל חיפה, הפועל תל אביב, מכבי תל אביב, הפועל באר שבע, מכבי נתניה, הפועל רמת גן, עירוני קרית שמונה, הפועל חדרה, סקציה נס ציונה, הפועל עכו ומכבי רחובות – כאשר מול כל קבוצה התחרתה קבוצה מטעם ספיישל אולימפיקס.

במסגרת פרויקט "UNIFIED", קבוצות בשנתון נערים ג' ממחלקות הנוער של המועדונים המובילים בארץ משתפות פעולה עם קבוצות הכדורגל של ספיישל אולימפיקס, שמורכבות מספורטאים עם מוגבלות שכלית התפתחותית. ספיישל אולימפיקס הוא אחד משלושת הארגונים האולימפיים המוכרים על ידי הוועד האולימפי הבינלאומי לצד האולימפיאדה והמשחקים הפראלימפיים. הארגון מספק הכשרות וקורסים ומוביל אתיקה מקצועית לצד תחרויות מונגשות בארץ ובחו"ל עבור ילדים ומבוגרים עם מוגבלות שכלית, התפתחותית ותקשורתית בענפים האולימפיים שונים.

 

 

ערן שפר, בנו של המאמן, אמר למשתתפים: "אני רוצה להסביר למה לנו כמשפחה האירוע הזה הוא חשוב מאוד. גאוותו של אבי תמיד היתה החינוך. הוא ראה עצמו לא רק מאמן אלא גם מחנך. הוא גידל דורות של שחקנים ומאמנים, ולכן החיבור לספיישל אולימפיקס הוא מיוחד כל כך עבורנו ומראה את הכוח ואת היופי שיש בכדורגל".

לוי בלנגה: "אנחנו חוגגים את שיא הפרויקט החשוב הזה, ודרך ההנצחה של עמנואל נעשה פיסת צדק עבור אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית. אני מאושרת מהעובדה שלדור הצעיר יש את ההזדמנות לחוות טורניר ייחודי כזה. בזכות המשפחה הנפלאה הזו וההתאחדות לכדורגל הפרויקט הזה קיים".

זוארץ: "הכדורגל שייך לכולם, ללא הבדל דת גזע או מין. כולם שווים במשחק הזה וכולם יכולים לשחק ביחד, ליהנות ביחד ולאהוב את המשחק ביחד. כולנו מחוברים האחד לשני, פועלים האחד למען השני למען הספורט, למען הכדורגל וכמובן למען החברה. אני מקווה שבשנה הבאה נראה עוד מועדונים מצטרפים לפרויקט עד שלכל מועדון בישראל תהיה קבוצת שווים בכדורגל".

 

שושנה שפר מעניקה את הגביע לקפטן הקבוצה (צילום: בן מלניק)

שושנה שפר מעניקה את הגביע לקפטן הקבוצה הזוכה (צילום: בן מלניק)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר