ליאור רפאלוב. למה לא לצוות המקצועי? (צילום: ראובן כהן, באדיבות מכבי חיפה)
ליאור רפאלוב. למה לא לצוות המקצועי? (צילום: ראובן כהן, באדיבות מכבי חיפה)

הצלחה מסחררת או כישלון מפואר

פורסם בתאריך: 15.6.23 09:44

ליאור רפאלוב ואני שיחקנו ביחד בנוער של מכבי חיפה תחת הדרכתו של רוני לוי. ליאור היה צעיר מוכשר שהוקפץ שנתון או שניים קדימה מהנערים לנוער. אני אוהב מאוד את ליאור האדם ואת רפאלוב השחקן, ולדעתי הוא הדריבליסט הטוב ביותר שצמח בארץ מאז יוסי בניון והליגיונר עם אחת מהקריירות הטובות ביותר באירופה אם לא הכי טובה. יותר מעשור בטופ בבלגיה, תמיד כובש, תמיד מבשל, תמיד משתפר.

לרפאלוב יש יכולות אישיות וסטאר קוואליטי שיש רק לבודדים, ועדיין הופתעתי מאוד לשמוע שהוא חוזר למכבי. מבחינתי, זו החתמה פופוליסטית מאוד. כאילו המועדון בא ואומר: שחררנו את עומר אצילי, מכרנו את מוחמד אבו פאני, נפרדנו מברק בכר, אז נביא לאוהדים את רפאלוב, אחד מהכוכבים הגדולים ביותר שגדלו בקצף, זה בטח ישתיק אותם עד למחזור הרביעי. לדעתי, רפאלוב לא יכול לעזור למכבי מהבחינה המקצועית, והוא בטח לא יכול להיות על תקן המחליף של אצילי.

הייתי שמח מאוד אם רפאלוב היה מצורף לצוות המקצועי ומתווה דרך לשחקנים הצעירים, אבל על כר הדשא הוא כבר מעבר לשיא, וכשיש שחקן כמו צ'רון שרי, שגם הוא כבר לא ילד, אני בכלל לא בטוח שיש מקום לעוד שחקן מבוגר שיתקשה לסחוב אחריו את הקבוצה.

מעבר לזה, בגלל מעמדו ככוכב חוזר עלול רפאלוב לפגום בשקט שנשמר בשנים האחרונות בחדר ההלבשה, בטח ובטח בעונה שבה מהמרים על מאמן צעיר וחסר ניסיון. אני לא רואה מצב שבו מסאי דגו מודיע לרפאלוב שהוא לא בהרכב וזה עובר בשקט.

 

 

בשבועות האחרונים צפיתי במשחקיה של הנבחרת עד גיל 20 במונדיאליטו בארגנטינה, והתלהבתי מאוד מחמזה שבלי ומענאן חלאילי. שבלי מזכיר לי מאוד את רפאלוב הילד בתנועות הגוף, בהתלהבות וברצון לקבל את הכדור כל הזמן, וחלאילי הוא תואם יניב קטן שיכול לשחק גם באגף וגם באמצע. שניהם יכולים וצריכים להשתלב בהרכב של מכבי חיפה מודל 2024-2023, וצירופו של רפאלוב עלול לפגוע אנושות בסיכוייהם להתפתח.

ועדיין, למרות כל הדברים האלה, רפאלוב עשוי להתברר כהצלחה אדירה וכעוד מהלך חכם של גל אלברמן. אם זה יקרה, אשמח לאכול את הכובע הלבן של יענקל'ה שחר. הלוואי שרפאלוב יעשה פה עונה חלומית ויהיה בין הליגיונרים הבודדים שחזרו לארץ מאירופה והצליחו. הלוואי שהוא יהיה זה שיביא לו אליפות רביעית ברציפות.

מה שלא יקרה, מעניין זה בטוח יהיה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר