יובל לוין (מספר 5) מול נבחרת גרמניה (צילום: fiba.com)
יובל לוין (מספר 5) מול נבחרת גרמניה (צילום: fiba.com)

יובל לוין – האקס פקטור של נבחרת העתודה – הוא משלנו

יובל לוין (20, 2.03 מ'), שכיכב היום עם 18 נקודות בניצחון על גרמניה ברבע גמר אליפות אירופה עד גיל 20, גדל בבית"ר אחוזה והוא נצר למשפחה ספורטיבית - אמו וסבתו היו שחקניות נבחרת ישראל בכדורסל ודודתו היתה אלופת ישאל בטניס. "בלב תמיד נותר מקום חם", אומר מאמנו לשעבר אילן הרפז

פורסם בתאריך: 13.7.23 19:36

מי שמצוי בנבכי הכדורסל החיפאי בוודאי שמע על שחקנית נבחרת ישראל רינת זלץ שהחלה את הקריירה שלה בהפועל חיפה. זלץ מגיעה ממשפחה ספורטיבית – אמה אמירה היתה גם היא שחקנית נבחרת ישראל בכדורסל, אביה ברוך היה שופט ומאמן כדורסל ושימש יו"ר ההסתדרות במרחב חיפה במשך שנים ארוכות, אחותה לימור היתה אלופת ישראל בטניס, ואחיה טל הלך בעקבות אביו והיה שופט כדורסל.

אך לא רבים יודעים שיובל לוין (20, 2.03 מ'), כדורסלן נבחרת העתודה של ישראל ומי שנחשב לאקס פקטור בניצחון הענק היום (חמישי) על נבחרת גרמניה בתוצאה 64:75 ברבע גמר אליפות אירופה עד גיל 20, הוא בנה של זלץ ושהוא התחיל את הקריירה שלו בבית"ר אחוזה.

אילן הרפז, מנכ"ל בית״ר אחוזה, האם כבר כילד הוא סומן ככוכב?

״כן, אבל יש לא מעט שמסומנים ולא מגיעים. יובל יגיע רחוק, וזה גאווה וכבוד גדולים לראות אותו במדי הנבחרת. אני נזכר ברגעים שלו מהחוג בכיתה א' בבית הספר הבונים, דרך טרום ליגה, ושתי עונות קט סל מהנות ביותר שבהן אימנתי אותו. בכיתה ו' זכינו באליפות בתי הספר. לא היתה באזור אף יריבה ברמה, ומצאנו יריבות אימון מאתגרות רחוקות כמו למשל בשדות ים. הילדים נסעו לתחרויות סטריט בול בכל הארץ, זכו בכמה תחרויות".

בהמשך עבר לוין למכבי חיפה שבמדיה שיחק במשך עונה אחת, ולאחר שנה עבר לאקדמיה של מכבי תל אביב, שם שיחק במשך שלוש שנים. בעונת 2022-2021 הוא הצטרף להפועל גליל עליון מליגת העל אך לא הרבה לשחק, ובעונה שעברה חתם באליצור שומרון מהליגה הלאומית.

 

 

"בלב תמיד נותר מקום חם", אומר הרפז בגאווה, "נותרו היסודות, התשוקה, הערכים, התחרותיות ומעל לכל – האהבה העצומה לכדור הכתום ולמשחק המדהים הזה. הזיכרונות ממלאים באנרגיות להמשיך לעבוד קשה  ולא להסתנוור מכלום".

נשארת איתו בקשר?

"ברור, גם התכתבנו היום לאחר הניצחון הענק".

זו הפעם החמישית ברציפות שישראל מגיעה למעמד ארבע הגדולות של היבשת, והיא עשתה זאת תוך כדי הצגה גדולה בהגנה והתעלות של דניאל וולף (דאבל דאבל של 16 נקודות ו-11 ריבאונדים), נועם יעקב (דאבל דאבל של 13 נקודות ו-10 ריבאונדים), רון ציפר (23 נקודות, 6 מ-7 מחוץ לקשת) והאקס פקטור לוין שקלע 18 נקודות באחוזים נפלאים (7 מ-8 מהשדה).

 

יובל לוין (חמישי משמאל) במדי בית"ר אחוזה בגיל 14

יובל לוין (חמישי משמאל) במדי בית"ר אחוזה בגיל 14

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר