מופע הפירוטכניקה של אוהדי מכבי חיפה במשחק מול פ.ס.ז' (צילום: שירי ויצנר)
מופע הפירוטכניקה של אוהדי מכבי חיפה במשחק מול פ.ס.ז' (צילום: שירי ויצנר)

הקופים הירוקים: "הפירוטכניקה כאן כדי להישאר"

בפוסט שפרסמו ארגוני האוהדים של מכבי חיפה, ובראשם הקופים הירוקים, הם תוקפים את משטרת ישראל על כניסת שוטרים ליציע ומבהירים כי אין להם כוונה להשליך אבוקות לכר הדשא, וכי הסיבה להשלכת האבוקות היא עליית שוטרים ליציעים. כמו כן מציעים ארגוני האוהדים למשטרה לשקול מחדש את תגובתה במופעי הפירוטכניקה הקרובים

פורסם בתאריך: 24.7.23 12:29

ארגוני האוהדים של מכבי חיפה, ובראשם הקופים הירוקים, פרסמו היום (שני) פוסט בפייסבוק שבו הם תוקפים את משטרת ישראל על כניסת שוטרים ליציע במשחק אלוף האלופים נגד בית"ר ירושלים שהתקיים ביום שבת. בפוסט מבהירים הארגונים כי אין להם כל כוונה להשליך אבוקות לכר הדשא, וכי הסיבה להשלכת האבוקות היא כניסת שוטרים ליציעים. כמו כן מדגישים ארגוני האוהדים שהפירוטכניקה לא תיעלם מהמגרשים ומציעים למשטרה לשקול מחדש את תגובתה לקראת מופעי הפירוטכניקה הקרובים.

בפוסט, תחת הכותרת "שוטרים ביציע=אבוקות בדשא", נכתב: "המהפכה הפירוטכנית לא עוצרת. שמונה חודשים חלפו מאז מופע הרימונים נגד בנפיקה, וממשחק למשחק הפירוטכניקה הפכה למקובלת ולגיטימית מאי פעם – מופע האבוקות בדרבי הגביע, הטבעת הספינה האדומה, שורת אבוקות בצפוני עליון, מחאת הנשים והילדים, מופע בצפוני ובדרומי – ואלו רק המקרים הזכורים ביותר. גולת הכותרת הגיעה במשחק ההנפה בעונה שעברה, כשמאות אבוקות ירוקות ואדומות מילאו את היציע הצפוני מקצה לקצה והראו שוב כמה פירוטכניקה יכולה להיות יפה, מרגשת, ולא פחות חשוב – בטיחותית".

לדבריהם, "החלטת הגורמים בשטח להכיל את המופעים הוכיחה את עצמה פעם אחר פעם. גם כשמספר האבוקות גדל, מספר הנפגעים נותר כשהיה – אפס. מפקדי המשטרה, קציני האבטחה ושאר מקבלי ההחלטות הבינו שהדרך הטובה ביותר לשמור על שלום הציבור היא להימנע מעימות מול הקהל, תוך הבנה שהאוהדים בעצמם עושים את כל המאמצים בשביל ליצור מופעים בטיחותיים שלא מסכנים את חבריהם ליציע. אלא, כמו שכבר התרענו, את השקט ואת ההכלה המשטרה יכולה להפר בכל רגע נתון".

הקופים טוענים כי "לפני כשבועיים, במשחק החוץ במלטה, זכינו ליחס מחפיר מהמשטרה המקומית. בידוק פולשני והטרדות מיניות, נוכחות משטרתית בתוך היציע, איסור על הורדת חולצות באיצטדיון, מעצרי שווא והתעמרות בלתי פוסקת הובילו לכך שמופע הפירוטכניקה המתוכנן נהרס. במקום התמונות המוכרות של מופעים מרהיבים כמו בפראג, בפיראוס, בבלגרד ובפריז, קיבלנו תמונות שקיווינו לא לראות שוב – שוטרים רומסים ודוחפים אוהדים בלי הבחנה, אבוקות נזרקות בתוך היציע ואל כר הדשא, וחגיגת כדורגל שהופכת לזירת קרב".

עוד נכתב בפוסט כי "במשחק אלוף האלופים חגג ארגון הקופים הירוקים את סיומה של שנת ה-20 להקמתו בתפאורת ענק בכל היציעים הירוקים. החלק השני של התפאורה, באופן מתבקש, תוכנן לדקה ה-20 במשחק וכלל שלט גדול, אלפי דגלונים ומופע פירוטכני מרשים. אלא שרגע לפני המופע המתוכנן ועוד בטרם נדלקה אבוקה אחת, המשטרה החליטה להרוס את החגיגה ולחבל בתפאורה. עשרות שוטרים נשלחו ליציע במטרה להוריד את השלט ולעצור אוהדים, ומכאן ואילך ההתרחשות היתה ידועה מראש – שוב שוטרים מנסים להיכנס ליציע באלימות, שוב אבוקות נזרקות לדשא, שוב אוהדים נפצעים מאלימות משטרתית, שוב השקט וההכלה מופרים בהפגנתיות".

 

 

הקופים ממשיכים ותוקפים: "ההחלטה האימפוטנטית של מפקד המשטרה לחרב את התפאורה שאושרה מראש הובילה לעצירת המשחק ולאווירת מלחמה ביציעים, כשפעם נוספת הכדורגל הופך למשני. משחק הכיסאות בצמרת משטרת חיפה, מלווה במפגני כוח אלימים ושרירותיים, שם קץ לתקופה שבה המשטרה בחיפה פעלה לפי דאגה אמיתית לביטחון הציבור ולא לפי דאגה לאינטרסים של ניצב כזה או אחר. מהדמיון בין התנהלות המשטרה במלטה להתנהלות המשטרה בשבת אי אפשר להתעלם – אותן החלטות שרירותיות וחסרות אחריות, אותם שיכרון כוח ואגרסיביות מיותרת, ואותו זלזול בוטה בשלום הציבור, שנדמה שמאפיין כל משטרה באשר היא. אנחנו נמשיך לעמוד מאוחדים וחזקים נגד אלימות ובריונות משטרתית – בחיפה, בנתניה, בבאר שבע, במלטה ובכל מקום אחר שנידרש".

את מופעי האבוקות אין בכוונתם להפסיק: "נאמר זאת שוב באופן הכי ברור שיש – הפירוטכניקה כאן כדי להישאר. כל עוד זה תלוי בנו, המופעים ימשיכו להיות צבעוניים, מרשימים ובטיחותיים. הכלת המופעים מצד הגורמים השונים תשמור על האבוקות ביציעים ועל אפס נפגעים מפירוטכניקה. לעומת זאת, אלימות משטרתית, מפגני כוח שרירותיים ועליית שוטרים ליציע יובילו לאבוקות על הדשא, לעצירת משחקים, לאווירת מלחמה ביציעים ולסכנה ישירה לשלום הציבור".

את הפוסט מסיימים הקופים באזהרה: "משטרת ישראל בכלל ומשטרת חיפה בפרט, אנחנו מציעים לכם לשקול מחדש את תגובתכם לקראת מופעי הפירוטכניקה הקרובים שיבואו עלינו לטובה. הדאגה לשלום הציבור מוטלת קודם כל עליכם, והכלת המופעים הבאים תוכיח שביטחון הציבור אכן בראש מעיינכם. כך או כך, הפירוטכניקה תישאר. יש דברים שאי אפשר לשנות".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר