רוני לוי. שנת ה-100 שלו (צילום: דוברות הפועל חיפה)
רוני לוי. שנת ה-100 שלו (צילום: דוברות הפועל חיפה)

הבחירות שיכריעו

פורסם בתאריך: 31.8.23 09:42

העונה שנפתחה ביום שני היא לא רק עונת ה-100 של הפועל חיפה, היא גם ואולי בעיקר עונת ה-100 של רוני לוי – עונה שהיא 100 אחוז עליו, עונה שבה הכל יקום וייפול על ההחלטות ועל הבחירות שלו, עונה שתכריע איך ייראו העתיד של המועדון וגם הקריירה האישית שלו.

בעונה שעברה הגיע לוי להפועל באמצע העונה, כשהיא שבורה ומרוסקת, עם סגל מחריד ורווי בשחקני עבר שפרשו מזמן אבל שכחו לעדכן, עם שחקנים ישראלים בינוניים פלוס ועם שחקנים זרים חלשים מינוס. אבל לוי הצליח לייצב את הספינה הטובעת, ולמרות שהוא לא עמד במטרה המרכזית (רמז: פלייאוף עליון), היתה לו הנחת סלב בטענות כלפיו, בעיקר בגלל האדמה החרוכה שהוא קיבל כאן.

העונה הסיפור הוא אחר לגמרי. לוי לא רק ניקה את השולחן, הוא גם החליף את כל הכיסאות וקרצף את הרצפה מסביב. 16 שחקנים שוחררו, חלקם נזכרו לעדכן שהם פרשו והשאר חיפשו לעצמם אכסניה חדשה.

בעיני רוחו הוא ראה בהרכב שלו עמוד שדרה חזק, יציב ואיכותי – יואב ג'ראפי בשער, חאתם עבד אל-חמיד במרכז ההגנה, בירם כיאל בקישור האחורי, אליאל פרץ בקישור הקדמי וגיא מלמד בשפיץ. אבל עיני רוחו לחוד וכוסות רוח לחוד. לוי מצא את עצמו רק עם הקצוות של עמוד השדרה – ג'ראפי בשער ומלמד בחוד – ובאמצע אוקיינוס של בעיות וציוותים.

 

 

לוי לא היה מוכן להתפשר על החיזוק שלו ומשך אותו עד הרגע האחרון (וגם לאחריו). בהגנה הוא היה יכול לקבל את המובן מאליו ולהחתים את קונסטנטינוס סוטיריו או את ג'ונתן סיסה שהיו כל הקיץ על המדף. אבל הוא התעקש והתעקש וחיכה וחיכה כדי להחתים את פרננד מאיימבו. ולפחות לפי שני המשחקים שבהם שותף הבלם, אפשר להבין את ההתעקשות עליו.

התסריט הזה חזר על עצמו במדויק גם בקישור האחורי. ללוי היה ביד קשר טוב ואיכותי בדמותו של אלכסנדר שצ'קיץ', שהחזיק בחוזה בהפועל לעונה הבאה. אבל לא התפשר וחיפש קשר אחורי טוב יותר משצ'קיץ', ששוחרר וחתם בפרטיזן בלגרד. השאלה שחזרה על עצמה פעם אחר פעם בעניין הזה היא אם מה שמספיק טוב לפרטיזן בלגרד, לא מספיק טוב להפועל חיפה. לוי הוכיח שכן, והקשר הצרפתי אורליאן גיאמבה סיכם במועדון ואמור לנחות בארץ, לעבור בדיקות רפואיות ולחתום.

שתי הבחירות האלו – של בלם ושל קשר 6 – למרות האופציות הטובות שהיו לו על השולחן, יכריעו כיצד ייראה המשך העונה של הפועל, וגם כיצד ייראה המשך הקריירה של לוי. הליגה אומנם רק התחילה, אבל לפחות לפי השבוע האחרון, העתיד נראה טוב ומבטיח.

ביום שני ניצחה הפועל בחוץ את הצהובים-שחורים מירושלים, וביום שלישי הובסה היריבה העירונית בחוץ נגד הצהובים-שחורים מברן. איך אומרים אצלנו? תחל עונה וברכותיה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר