מסאי דגו. קח אחריות (צילום: ראובן כהן, באדיבות מכבי חיפה)
מסאי דגו. קח אחריות (צילום: ראובן כהן, באדיבות מכבי חיפה)

זו לא מכבי חיפה

פורסם בתאריך: 19.9.23 15:24

המשחק בפתח תקוה הזכיר לי ימים פחות יפים של מכבי חיפה. עזבו לרגע בצד את ההפסד ואת זה שספגנו שלושה שערים מקבוצה שרק עלתה השנה לליגת העל, זה הרבה מעבר.

הטלת האחריות הבלעדית להפסד על לורנצו שימיץ' לא מתאימה למועדון כמו מכבי חיפה. בריאיונות שאחרי המשחק נראה היה שהמאמן והשחקנים בורחים מאחריות ומפילים את ההפסד על הבלם החדש. נכון, לשימיץ' היתה בכורה חלשה, אולי החלשה ביותר של שחקן שהגיע אי פעם למועדון, אבל מפה ועד לחשוב שהכל היה בסדר חוץ מהיכולת של הבלם – זו כבר טעות נוראית. איפה היה מסאי דגו? אם שחקן מציג משחק חלש כל כך, איפה המאמן שיזהה את זה ויחליף אותו עוד לפני הטעות השלישית?

ההפסד בפתח תקוה הוא על דגו לא פחות מאשר על שימיץ'. ואתם יודעים מה, הוא גם על גל אלברמן. לא הגיוני שאנחנו כבר חודש וחצי בתוך העונה ועדיין אין לנו תבנית משחק מסודרת. אפילו הבן שלי שמשחק בסוני בבית יודע להכין מערכים של 4-4-2 או 4-3-3. במכבי השנה אין שום מערך ואין שום שיטה. אם תשאלו אותי מי משחק איפה על המגרש, לא אדע לענות. הרכב יכול להשתנות לפי כושרם של השחקנים, אבל צורת משחק אמורה להיות ברורה. נראה כאילו דגו אומר לעצמו לפני כל משחק "אני אמיץ, אני עולה עם ארבעה חלוצים, זה יספיק כדי לנצח". בפועל זה נראה רע. רע מאוד.

אני מבין שדגו מנסה להתחבב על האוהדים ולהראות שלא רק ברק בכר מסוגל לשחק עם ארבעה שחקני התקפה. הבעיה היא שזו לא מכבי חיפה. יש הבדל עצום בין הקבוצה של דגו לזו של בכר. בכר שיחק אול אין רק בסוף העונה, וגם אז השחקנים היו מחויבים מאוד וכל אחד חזר לעמדת המוצא שלו. מי שלא חזר מצא את עצמו בחוץ. באיצטדיון המושבה ראיתי שחקנים שלא חוזרים לעמדות שלהם, ומניפים ידיים כאילו הם משחקים בליגה א'. בעונה שעברה היו לנו דולב חזיזה בכושר שיא ועומר אצילי שכבש מכל מצב. גם אז לא אהבתי את שיטת המשחק הזו, אבל היא הביאה תוצאות. השנה הרבה פחות.

 

 

להציב משחק אחרי משחק את עלי מוחמד לבד בקישור ואת כל השחקנים האחרים למעלה ולקוות לטוב, זה לא כדורגל. הלב של קבוצת כדורגל זה מרכז המגרש, ואחרי עזיבתם של נטע לביא ומוחמד אבו פאני, מכבי חייבת למצוא לב חדש. נדמה גם שדגו פוחד להושיב על הספסל את ליאור רפאלוב, את דיא סבע או את צ'רון שרי, ומתעקש לשחק עם שלושתם כדי לרצות את כולם. וזה פשוט לא הולך. פייר קורנו ודניאל סונדגרן נראים לא טוב מתחילת העונה, ועדיין ממשיכים לשחק. לא ברור איך לא הובא מחליף ראוי לעמדת המגן השמאלי, וכנראה שגם קורנו מרגיש שלא משנה מה יקרה – הוא תמיד יהיה בהרכב.

אני לא יודע מי ראה את שימיץ', אבל בלם שהחליף 11 קבוצות בעשר שנים זה משהו שצריך להדליק נורה אדומה. הקשר האחורי שואו הגיע ב-1.5 מיליון יורו ולא מקבל דקות. החלוץ אריק שראנוב הגיע בקול תרועה אבל לא נספר ברוטציה. שלושתם שחקני רכש שאמורים להיות עוגנים, נכון לעכשיו, זה נראה רע.

איפה אלברמן בכל הסיפור הזה? מי הביא את הזרים האלה? למה הם לא משחקים? אם הם לא מספיק טובים, זו לא בושה להגיד "טעינו". בכר לא היה מושלם, אבל הוא ידע לקחת אחריות. וזה אולי הדבר שהכי חסר היום במכבי – מישהו שייקח אחריות על מה שקורה פה. לא היה קורה כלום אם דגו היה עומד בסוף המשחק כמו גבר לפני המצלמות ואומר "טעיתי" במקום להפיל את כל האחריות על שימיץ' האומלל.

הליגה רק התחילה, ומכבי לא יכולה להרשות לעצמה להמשיך לשחק בלי סדר ובלי יד מכוונת. הקהל מבין היטב מתי עובדים עליו או מזלזלים בו. אפשר להפסיד, מותר גם לא לקחת אליפות, אבל אסור להיראות כמו קבוצה לא מאומנת שזורקת את כל הכלים ההתקפיים שלה על המגרש כדי לרצות את כולם. אני שמח שקיבלנו את הסטירה המצלצלת הזאת כבר בהתחלה כדי להכניס אנשים לפרופורציות ולהבין שזו מכבי חיפה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר