הפועל חיפה חוגגת את הניצחון על מ.ס אשדוד. מחכים לדרבי (צילום: ארז וקנין באדיבות הפועל חיפה)
הפועל חיפה חוגגת את הניצחון על מ.ס אשדוד. מחכים לדרבי (צילום: ארז וקנין באדיבות הפועל חיפה)

סומכים על דגו

פורסם בתאריך: 22.9.23 12:58

מי שטוען שכדורגל משחקים 90 דקות לא שמע כנראה על הפועל חיפה. נראה ששחקני הקבוצה החליטו העונה להיות יותר ממוקדים ותכליתיים, גם בחלוקת הזמנים והעומסים. אצלם המשחק מתחיל במחצית, 45 דקות של זבנג וגמרנו.

שמונה משחקים שיחקה הפועל עד כה. מאזן הכיבושים במחציות הראשונות: אפס. מאזן הכיבושים במחציות השניות: עשרה. אפשר לייחס את זה לכושר גופני גבוה, אפשר ליחס את זה לאופי ולנחישות, אפשר אולי לייחס את זה למשמעת טקטית ולטביעת אצבע של מאמן, עם ניהול משחק משובח ועם חילופים משני משחק.

במחזור הראשון בבלומפילד נגד בית"ר ירושלים נכנס איתי בוגנים במחצית ועזר להפוך את התוצאה ולקחת שלוש נקודות חשובות מול יריבה מרכזית על מקום בפלייאוף העליון. במחזור השני התסריט חזר על עצמו עם אותו החילוף, ובוגנים שוב עזר לחזור מפיגור כפול נגד מכבי פתח תקוה בבית. בשבת נגד מ.ס אשדוד היה סנטוס החילוף המנצח, כשנכנס וכבש והצעיד את חניכיו של רוני לוי לניצחון מוצדק.

אמנם אנחנו פחות מחודש בתוך העונה, אבל אפשר כבר עכשיו לקבוע בצורה די מבוססת שבניית הסגל העונה היתה נכונה ומדויקת. נכון, זה קרה לאט, לפעמים לאט מדי, אבל עדיף לאט ומדויק מאשר מהיר ופזיז. ע"ע העונה הקודמת.

בלא מעט עמדות הקבוצה השתדרגה מאוד ביחס לעונה שעברה. יואב ג'ראפי הוא בינגו ומניה בטוחה. אמנם כמעט בכל משחק יש לו טעות של גול (גם אם זה לא מסתיים בסופו של דבר בשער, אבל המשחק שלו יציב מאוד, והוא מקרין הרבה ביטחון על החלק האחורי.

 

 

הבלם פרננד מאייבו הולך להיות הבוננזה של העונה. הרבה זמן לא נצפה בחיפה בלם איכותי ועוצמתי כל כך, בטח לא בצד הזה של העיר. בכדורגל אין בלופים – אם בלם פתח בעונה שעברה ב-15 משחקים בליגה הראשונה בצרפת, אי אפשר לחשוב שהוא לא יהיה מספיק טוב ואיכותי להפועל. מרכז ההגנה של הפועל השתפר פלאים בזכותו של מאייבו, וככל שההבנה ושיתוף הפעולה שלו עם שאר השחקנים בחלק האחורי של הקבוצה ישתפרו, כך גם ההגנה תשתפר.

עוד בינגו שכבר עכשיו אפשר לסמן עליו וי הוא החלוץ גיא מלמד. בארבעת המשחקים שבהם שותף הוא כבש ארבעה שערים עם ממוצע אדיר של שער כל 70 דקות. אלה מספרים של מלך שערים וחלוץ פותח בנבחרת. אולי העונה ישיג מלמד גם את זה וגם את זה.

מעבר לבסיס הטוב והאיכותי, הפועל תקבל בימים הקרובים תוספת כוח משמעותית מאוד בדמותם של לירן סרדל שחוזר מפציעה, הקשר האחורי סולימאן מארה מגמביה וחאתם עבד אל-חמיד, שאם לא קרה משהו חריג ביום האחרון של מועד העברות גם הוא היה אמור לחתום.

ביחד עם התלכיד שכבר קיים תחת ניהולו של לוי, הפועל עוד תמצא את עצמה בחלק העליון של הטבלה ותתמודד על מקום גבוה בליגה השנייה – זו שמתחת לשלוש הגדולות הקבועות.

ואולי אולי, לראשונה אחרי שנתיים, תצליח הפועל גם להוות יריב שקול בדרבים ולגנוב אחד מתוך הארבעה, בתנאי שמכבי תצליח להשתחל לפלייאוף העליון. כל עוד לוי עומד על הקווים בצד אחד ומסאי דגו בצד השני, לא מן הנמנע שזה יקרה. שני המאמנים האלו, כל אחד מהכיוון שלו, ידאגו לטשטש את הפערים המקצועיים בין שתי הקבוצות ואולי אפילו להעלים אותם לגמרי.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר