עבדולאי סק. לא הגיע לעונה הזאת (צילום: ראובן כהן, באדיבות מכבי חיפה)
עבדולאי סק. לא הגיע לעונה הזאת (צילום: ראובן כהן, באדיבות מכבי חיפה)

מישהו ראה את סק?

פורסם בתאריך: 6.12.23 09:40

בשקט בשקט מכבי חיפה חזרה מהפגרה עם שני ניצחונות. אמנם ניצחונות דחוקים ויכולת לא מי יודע מה, אבל עצם זה שאנחנו נשארים קרובים למכבי תל אביב ומחברים רצף של ניצחונות זה כבר מעודד.

המשחק נגד הפועל באר שבע אמור היה להסתיים במחצית הראשונה, עם לחץ גבוה ועם שליטה מוחלטת בנעשה על המגרש. הבעיה היא שאין השנה רגל מסיימת. בעונה שעברה זה היה עומר אצילי, כשאצילי עזב זה היה דיא סבע, ועכשיו, כשסבע כבר מעשית איננו, מסאי דגו נשאר עם פרנטזדי פיירו, שפתח את העונה טוב אבל נחלש מאוד, ועם דין דוד שהפך להיות שחקן ספסל ואי אפשר לדעת מה תקבל ממנו. תוסיפו לכך את העובדה שענאן חלאילי – אחד מהכישרונות הכי גדולים שצמחו בקצף – עושה את הכל נכון עד הפס האחרון או הבעיטה לשער, ותקבלו את הסיבה לכך שבליגה האירופית כבשנו רק שער אחד בארבעה משחקים (הטור נכתב לפני המשחק מול ויאריאל) ובליגה שלנו אנחנו ממעטים לכבוש. זה נגמר במזל גדול עם ניצחון על הבאזר.

אבל השאלה הגדולה של העונה, לפחות עד כה, היא לאן נעלם עבדולאי סק. עמוד התווך של הקבוצה בעונה שעברה, המנהיג שהגדיר מחדש את תפקיד הבלם – פשוט לא הגיע לעונה הזאת.

 

 

ישבתי בפרלמנט של קפה סילבה עם כמה מוותיקי מכבי, ולכל אחד מהם היתה סיבה אחת לפחות ליכולת של סק. מתחילת העונה הוא נראה שבע מאוד. הטעויות הלא אופייניות והשערים העצמיים מצביעים על חוסר אמון בשוערים ששיחקו איתו – גם איתמר ניצן וגם שריף כיוף. הוא פשוט לא סומך עליהם, וזה ניכר בכל פעולה שלו. אבל מעל לכל, גם החיבור בינו לבין דגו הוא לא מי יודע מה. דגו מבקש מסק לשחק בלם שמאל, והוא בורח ימינה; דגו מבקש ממנו לא לעלות להתקפה, והוא מנסה בכוח להציל את המולדת.

אחד מהדברים שהכי אהבתי אצל סק בעונה שעברה זה שהוא היה רק בלם. אולד סקול כזה, שעושה עבודה שקטה, מחלץ את הכדור ומעביר אותו קדימה לקשר שלידו, ובקרנות עולה ומנצל את הגובה שלו. העונה הוא מנסה יותר מדי וגם מתפקד לפעמים כקשר או כחלוץ. גם היעדר תחרות על ההרכב והידיעה שאין לו באמת תחליף לא תורמים.

אבל הבעיה הקשה ביותר היא שנראה כאילו סק לא רוצה להיות פה. שפת הגוף שלו משדרת את זה. בעונה שעברה הוא הרבה לחייך, והעונה הוא משחק עם פנים נפולות. האם זה בגלל פרשת שלט החטופים? ייתכן. מה שבטוח זה שאוהדים רבים סימנו את סק כמנהיג שלילי של הזרים וכזה שאמר להם לא לאחוז בשלט. חלקם אמרו לו את זה בפנים בסופר השכונתי.

בכל מקרה, סק פשוט לא הגיע לעונה הזאת. אולי אליפות אפריקה וההתאווררות מהארץ הלחוצה שלנו יעשו לו טוב. ואולי לא.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר