פרנטזדי פיירו, תומר חמד, ענאן חלאילי, סוף פודגוראני ועומר דהאן. מי יהיה האקס פקטור? (צילומים: ראובן כהן, באדיבות מכבי חיפה)
פרנטזדי פיירו, תומר חמד, ענאן חלאילי, סוף פודגוראני ועומר דהאן. מי יהיה האקס פקטור? (צילומים: ראובן כהן, באדיבות מכבי חיפה)

מחמישה יוצא חלוץ

פורסם בתאריך: 20.2.24 11:52

הסגל שבנו השנה גל אלברמן ומסאי דגו הוא מצוין, אבל אם יש דבר אחד שחסר זה סקורר מהיר.

חזרתי מהדרבי ברגשות מעורבים. מצד אחד, הקבוצה משחקת די טוב בתקופה האחרונה, עושה לחץ גבוהה ומגיעה למצבים, ולא באמת משנה מי משחק – יש תחרות על כל עמדה… כמעט. כי מצד שני, חסר חלוץ. דין דוד, שהיה הרגל המסיימת שלנו בחודשים האחרונים, נפצע וייעדר כחודשיים, וזו מכה קשה מאוד כי אין בסגל שחקן אחר שמשחק בסגנון שלו, שהתאים כמו כפפה ליד לשיטה של דגו.

מכבי חיפה היא קבוצה מהירה שלוחצת על כל המגרש ומניעה כדור. בסגנון משחק כזה צריך חלוץ מהיר שיידע לעשות את התנועה הנכונה ולסיים את ההתקפות עם כדור ברשת, ויש המון מוסרים טובים בקבוצה. בפתיחת העונה, כשדוד היה על הספסל, מכבי נראתה פחות טוב, ומכבי תל אביב כבר פתחה פער של עשר נקודות בטבלה. כאשר דוד הועדף על פניו של פרנטזדי פיירו, הקבוצה רצה, ניצחה, סגרה את הפער והעפילה למקום הראשון.

מעניין מאוד לראות איזה פתרון יצליח דגו למצוא להיעדרותו של דוד, שעשויה להשפיע על גורל האליפות. כרגע עומדות בפניו חמש אופציות – חמישה שחקנים שאם אחד מהם יתפוס את המושכות ויהיה האקס פקטור, יש מצב לחגוג אליפות רביעית ברצף בסוף העונה.

 

 

1. פרנטזדי פיירו. לא פעם הבעתי כאן את חיבתי לחלוץ גדול המימדים. אני לא מתבייש להגיד שאני אוהב את פיירו וחושב שהוא תורם המון בעצם הנוכחות שלו כי אין בלם אחד בארץ (וגם לא בקבוצות אירופיות ברמה שלנו) שיכול להתמודד עם הפיזיות שלו. העניין הוא שלשיטה הנוכחית של דגו פיירו לא כל כך מתאים. הוא כופה על הקבוצה משחק של הגבהות ולא עושה מספיק תנועה כדי שהקשרים ימצאו אותו. פיירו, למרות המספרים, הרבה פחות שמח מאשר בשנה שעברה, וגם הוא יודע היטב שרוב הקהל הירוק פשוט לא מחזיק ממנו. דגו מחזיק ממנו, ובהחלט ייתכן שהוא ייתן לו את הקרדיט בהרכב למרות הקולות מהיציעים. לפחות במשחקים הקרובים.

2. תומר חמד. החלוץ שגדל במכבי וחזר בינואר כדי לסיים בה את הקריירה עדיין לא קיבל צ'אנס אמיתי, ולכן קשה לאמוד את יכולותיו. הוא רץ, משקיע ומחובר מאוד למועדון ולקהל. אין לי ספק שאם הוא יקבל גב מדגו, הוא יחזיר בגדול, אבל – חמד דומה מאוד לפיירו בסגנון המשחק, ולדעתי הוא פחות מתאים לסגנון המהיר של הקבוצה.

3. ענאן חלאילי. אחת מהאופציות המעניינות ביותר היא להסיט את חלאילי לאמצע כחלוץ חוד. הוא עשה את זה מצוין במונדיאליטו עם נבחרת הנוער, והוא יכול לעשות את זה מצוין גם במכבי. חלאילי הוא מהיר, חזק, בעל משחק ראש נהדר שיודע בועט בשתי הרגליים. דגו אמנם יפסיד את שחקן הקו הטוב בליגה, אבל לעמדה הזאת יכולים להיכנס דניל לסובוי, סוף פודגראנו ואפילו גדי קינדה.

4. סוף פודגוראנו. האמת, זה שחקן שאני עדיין תוהה על קנקנו. מדובר בפוטנציאל יוצא דופן עם מבנה גוף מרשים ועם יכולות פיזיות של שחקן אירופי, שחזר מהפציעה חזק יותר וחד יותר. מנגד, אין לו מספרים בבוגרים. בכל שנותיו בקבוצות הנערים והנוער הוא שיחק חלוץ 9, וגם אם מהלך כזה לא יצליח, הוא בהחלט שווה ניסיון.

5. עומר דהאן. קפטן קבוצת הנוער הוא השם הכי פחות מוכר מבין חמש האופציות, אבל אחת המעניינות שבהן. יש לו כבר 18 שערים העונה בנוער, הוא בנוי היטב, הוא מהיר מאוד והוא מנהיג. כמובן שיש הבדל עצום בין נוער לבוגרים ומי שטוב בנוער לא בהכרח יהיה טוב בבוגרים, אבל בינתיים כל מה שדגו עושה מצליח לו, ואולי דווקא מהחלוץ הצעיר שהוקפץ לסגל תבוא הישועה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר