אילן בק (צילום מתוך אתר אגודת מכבי חיפה כרמל)
אילן בק (צילום מתוך אתר אגודת מכבי חיפה כרמל)

בק החזיר את המפתחות: איך תיראה מכבי סל ביום שאחרי?

11 שנה לאחר הזכייה ההיסטורית באליפות, מכבי חיפה ירדה לליגה הארצית. כעת, אחרי שאילן בק החזיר את הקבוצה לידי האגודה, נחשפות התוכניות ליום שאחרי: החזרתה גם של מחלקת הנוער לאגודה, פרידה מגילי שוורצמן ועזיבה של האולם בבית מכבי. היו"ר ניר ענבי: "לרדת מהלאומית לארצית לאגודה כמו מכבי חיפה זו בושה גדולה"

פורסם בתאריך: 1.5.24 15:26

הבוקר (רביעי), 12 שעות לאחר ההפסד 111:101 לרמת השרון שבסיומו נקבע כי קבוצת הכדורסל של מכבי חיפה ירדה רשמית לליגה הארצית, החזיר יו"ר מחלקת הכדורסל אילן בק את המפתחות לאגודת מכבי חיפה כרמל.

מאז 2007 נמצאת קבוצת הכדורסל של מכבי בידיים פרטיות – תחילה בידיו של ג'ף רוזן ובשנתיים שלפני בק בידיו של יקי כוזהינוף. כעת, עם חזרתה של הקבוצה לאגודה, עומדת בפניהם של יו"ר האגודה ניר ענבי והמנכ"ל רועי שווץ בעיה כלכלית לא פשוטה של החזקת קבוצה בליגה השלישית.

אז איך זה ייראה ביום שאחרי? בשלב הראשון תדרוש הנהלת האגודה מבק להחזיר לידיה גם את מחלקת הנוער שאותה הוא מנהל זה כ-15 שנה. מחלקת הנוער היא ביצה של זהב – לא ממש מהבחינה המקצועית אלא דווקא בזכות ההכנסה הכספית הגדולה שהיא נגזרת של תשלומי הורים על הפעילות במחלקה. "בק החזיר רק את הבעיה, שהיא הקבוצה הבוגרת", אומר גורם באגודה, "חייבים לדרוש ממנו להחזיר גם את מחלקת הנוער. השלד של הקבוצה הבוגרת יהיה שחקני קבוצת הנוער, וההכנסות ממחלקת הנוער יהיו חלק מרכזי מהתקציב".

בשלב הבא צפויה האגודה להפסיק את עבודתו של המנהל המקצועי של מחלקת הנוער גילי שוורצמן ולמנות מנהל מקצועי חדש מתוך המחלקה שעלותו תהיה נמוכה יותר. בשבועות הקרובים ינסו ענבי ושווץ לגייס ספונסרים חדשים כדי לגייס כספים לבניית הקבוצה חדשה.

 

 

אחת מנקודות השפל של העונה היה הוויתור על היכל הספורט ברוממה והמעבר לאולם בבית מכבי ברחוב הביכורים. המהלך הזה גרם לשבר חמור בין האוהדים לקבוצה, ולמשחקי הקבוצה הגיעו כ-100 אוהדים, רבים מהם שחקני מחלקת הנוער. בהודעה שפרסמה האגודה הבוקר נכתב כי "המטרה העיקרית היא חיזוק הקשר של הקבוצה עם הקהילה ומולכם, האוהדים הנאמנים המלווים את הקבוצה לכל מקום בארץ". למרות שירדה לליגה השלישית, כבר עכשיו ברור שהקבוצה לא תשחק בשנה הבאה בבית מכבי. אמנם לא בטוח שהמשחקים ייערכו ברוממה בגלל  העלויות הגבוהות, ובאגודה מקווים שעיריית חיפה תקצה לקבוצה את אחד מהאולמות העירוניים.

הקרע בין האוהדים לבק המשיך לגדול עם הכישלונות המקצועיים על הפרקט. לאורך השנה סבל בק מהאוהדים שרדפו אותו. כמה פעמים הם כמעט פגעו פיזית בו וברכבו, ואמש, לאחר הירידה לליגה הארצית, הם הפגינו ליד ביתו במשך שעות.

"העונה הזו היתה כישלון גדול", אומר ענבי, "לרדת מהלאומית לארצית לאגודה כמו מכבי חיפה זו בושה גדולה. בעונה הבאה אנחנו חייבים שינוי רציני, ונעשה הכל כדי לבנות קבוצה שתוך שנתיים תחזור לליגה הלאומית ובהמשך לליגת העל. היכולת השנה היתה בושה. איפה נשמע שבמשחק גורלי, כשירידה על הפרק, הקבוצה סופגת 111 נקודות. זה לא יכול להיות".

במכבי דווקא מרוצים מהמאמן בני כץ שהחליף במהלך העונה את עופר רחימי, והוא המועמד המוביל לתפקיד. מבחינת הסגל, הכוונה היא להחזיר שחקנים שגדלו במחלקת הנוער וישחקו עם מחויבות לסמל. "אנחנו חייבים לצאת לדרך חדשה", מסכם ענבי, "ונעשה את הטוב ביותר כדי להחזיר את מכבי לקדמת הבמה". אשרי המאמין.

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר