מנהל מחלקת הנוער של מכבי חיפה עופר פביאן
מנהל מחלקת הנוער של מכבי חיפה עופר פביאן

אפס תארים: אכזבה במחלקת הנוער של מכבי

העונה, דווקא בשל השילוב של שחקני הבית, בולט הכישלון במחלקה הנוער: אף קבוצה לא זכתה באליפות המדינה, וכל קבוצות המחלקה, למעט ילדים א', הודחו בשלבים המוקדמים של גביע המדינה. גורמים במכבי מסבירים כי המטרה העיקרית של המחלקה היא להצמיח שחקנים לקבוצה הבוגרת

פורסם בתאריך: 7.5.24 13:14

דווקא בעונה שבה משתלבים לא פחות משבעה שחקנים שגדלו במחלקת הנוער של מכבי חיפה בקבוצה הבוגרת, מחלקת הנוער מסיימת את עונת השפל הגדולה ביותר בתולדותיה מבחינת תארים.

נשיא המועדון יעקב שחר משקיע מדי עונה עשרה מיליון שקל במחלקת הנוער, ושחקניה מתאמנים באחד מהמתקנים הטובים בארץ וזוכים לתנאי אימון כמו במועדונים הגדולים באירופה. העונה פרצו בבוגרים ענאן חלאילי שכבר נמכר לאוניון סן ז'ילואז הבלגית תמורת שבעה מיליון יורו, השוער שריף כיוף, עלי חג'ג', עילאי פיינגולד וסוף פדגוראנו, ואליהם מצטרפים מחמוד ג'אבר וליאור רפאלוב הוותיק, כאשר אפילו זיו בן שימול ועומר דהן כבר קיבלו דקות משחק בבוגרים.

העונה, דווקא בשל השילוב של שחקני הבית, בולט הכישלון במחלקה הנוער – והוא עובר בכל קבוצות הגיל. מהילדים ועד לנוער, אף קבוצה לא זכתה באליפות המדינה. יתרה מכך, כל קבוצות המחלקה, מלבד קבוצת ילדים א', הודחו בשלבים המוקדמים של גביע המדינה, כאשר רק ילדים א' העפילה לגמר הגביע, ואם היא תנצח בו היא תזכה בתואר היחיד למחלקה בעונת 2024-2023.

 

 

במועדון כבר בוחנים את הסיבות לכישלון הגורף, והאכזבה הגדולה היא מכך ששום קבוצה אפילו לא נאבקה על התואר. כאשר נותרו שני משחקים לסיום העונה, קבוצת הנוער מדורגת במקום השני בליגת העל לנוער אבל בפער של 20 נקודות מהאלופה מכבי פתח תקוה, וקבוצת נערים א' מדורגת במקום הרביעי בליגת העל לנערים, גם היא בהפרש של 20 נקודות מהמוליכות מכבי תל אביב ומכבי נתניה, כשנותרו שני משחקים לסיום העונה.

למרות הכישלונות, המנהל המקצועי של מחלקת הנוער עופר פביאן אמור להמשיך בתפקידו. אריק בנדו צפוי להתמנות בימים הקרובים למאמן הנוער ולהחליף את עמיר נוסבאום שישמש עוזר המאמן של ברק בכר בבוגרים. גורמים במכבי מסבירים כי העונה הזו היתה חלשה מאוד מבחינת תארים אך המטרה העיקרית היא להצמיח שחקנים לקבוצה הבוגרת – משימה שהמחלקה עומדת בה בשנים האחרונות. עם זאת, במחלקה לא מזלזלים בתארים ומאוכזבים מאוד מהבחינה הזאת.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ת ב ו ה

    אם אין משהו טוב לומר עדיף לא לומר בכלל. לא יפה לשים תמונה שלו עם כותרת כזאת.

  2. מושיק

    כשנוח להצהיר שהמטרה לגדל שחקנים, זה נכון מאוד אבל תמיד מתגאים ומפרסמים כל הישג של קבוצה בילדים שפרט להם לא יזכרו את זה בעתיד…להבא תצניעו את ה"הישגים" הזניחים האלה, זה מתאים למועדונים אחרים…

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר