רוני רוזנטל אחרי שריקת הסיום. וויסקי במקום מים (צילום: מוזיאון מכבי חיפה, מימל)
רוני רוזנטל אחרי שריקת הסיום. וויסקי במקום מים (צילום: מוזיאון מכבי חיפה, מימל)

הכל היה שווה את זה

פורסם בתאריך: 23.5.24 10:02

למרות שהמאמן שלמה שרף החדיר בנו כל הזמן את הטירוף שניתן לזכות באליפות, דבר במהלך עונת 1984-1983 לא רמז על האפשרות שבאמת נזכה בתואר. בסיבוב הראשון הפסדנו למכבי רמת עמידר 3:2, ובהמשך הפער מבית"ר ירושלים כבר היה דו ספרתי. הפעם הראשונה שבה באמת האמנו שזה יכול להיות היתה בסיום המחזור הלפני אחרון, כשניצחנו בחוץ את הפועל יהוד 0:1, ומשה סיני והפועל תל אביב הדהימו וניצחו את בית"ר בימק"א.

אחרי המשחק הזה היתה הרגשה שזה בידיים שלנו. אז ידעתי שניקח אליפות למרות שציפה לנו משחק קשה מול רמת עמידר שהיתה חייבת את הנקודות כדי להישאר בליגה. עבדנו על עצמנו וידענו שאם לא ניקח אליפות כשנשאר מחזור אחד לסיום ואנחנו מובילים את הטבלה, לא ניקח כבר אליפות לעולם.

העיר היתה בטירוף במשך שבוע. מיום שישי בערב היינו במלון דן כרמל, ולמחרת מהשעה 12:00, שעות ארוכות לפני שריקת הפתיחה, ראינו מהחלון את השיירות. באוטובוס בדרך לאיצטדיון ראינו אלפים מצטופפים בסטלה מאריס עם משקפות. האווירה מסביב לאיצטדיון הכניסה בכולנו מוטיבציית שיא. ידענו שאסור לנו לאכזב את אלפי האוהדים.

 

 

כשעלינו למגרש התערער משהו אצל כולנו. גילינו שמישהו הקדים לחסל את הדשא הירוק, שבן לילה הפך לצהוב, ניזוק בצורה קשה והיה מלא בחול ובבורות. המצב של המגרש שיחק לטובתה של רמת עמידר, ובנו – שהיינו קבוצה טכנית מאוד – הוא פשוט חיבל. היינו חייבים שער מהיר כדי להיות רגועים. וכמו שקיווינו, בדקה ה־20 נגח משה סלקטר כדור קרן פנימה.

בגלל תנאי המגרש התקשינו לייצר את הכדורגל הרגיל שלנו ולהגיע לעוד מצבים לשער. היינו בלחץ גדול, והתחננו לשופט עובדיה בן יצחק שישרוק כבר לסיום. את מה שקרה אחרי השריקה לא אשכח לעולם. יותר מ־20,000 אוהדים ירדו אל כר הדשא ורצו אל השחקנים. באותה השבת היה חם במיוחד, וכל מה שרציתי היה להגיע לחדר ההלבשה ולשתות, אבל זה היה בלתי אפשרי. מישהו רץ אלי עם בקבוק, והייתי בטוח שזה מים, אבל היה שם וויסקי וזה גרם לי להקיא. לא נורא, הכל היה שווה את האליפות הזו.

היינו עייפים מכל המתח שצברנו במשך שבוע, אבל החגיגות נמשכו עד אור הבוקר. הרגשתי על גג העולם, וגם היום, בחלוף 40 שנה, אני שמח שהייתי חלק מההיסטוריה של מכבי חיפה, שמאותה עונה הפכה למועדון הגדול בארץ וזכתה בעוד 14 אליפויות.

* רוני רוזנטל אחד שיחק 139 משחקי ליגה וכבש 38 שערים במדי מכבי חיפה, איתה זכה פעמיים באליפות, ו-60 משחקים בנבחרת ישראל שבהם כבש 11 שערים. רוזנטל זכה באליפות בלגיה עם קלאב ברוז ובאליפות אנגליה עם ליברפול. כמו כן שיחק בסטנדרט ליאז', בטוטנהאם ובווטפורד. לאחר שפרש הפך לסוכן שחקנים.

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר