משה סלקטר (משמאל) חוגג עם צדוק מלכה. אין כמו האליפות הראשונה (צילום: מוזיאון מכבי חיפה, מימל)
משה סלקטר (משמאל) חוגג עם צדוק מלכה. אין כמו האליפות הראשונה (צילום: מוזיאון מכבי חיפה, מימל)

צמרמורות גם היום, ארבעה עשורים אחרי

פורסם בתאריך: 23.5.24 10:02

האליפות הראשונה של מכבי חיפה הושלמה מבחינתי כבר מחזור אחד לפני המשחק מול מכבי רמת עמידר. שיחקנו נגד הפועל יהוד, ניצחנו 0:1 ואני כבשתי את שער הניצחון אחרי שזאהי ארמלי הרים לי כדור ונגחתי פנימה. רק בסיום המשחק, כשהתברר שהפועל תל אביב הדהימה את בית"ר ירושלים, התחלתי להאמין שאנחנו עושים אליפות.

בבית"ר, שהוליכה עלינו ביתרון של 13 נקודות רק כמה שבועות קודם לכן, כבר פתחו את בקבוקי השמפניה, אבל אנחנו, בעבודה קשה, באמונה ובעיקר בגלל ההפסד של בית"ר, הגענו למחזור האחרון במקום הראשון. כמה מחזורים לפני כן ניצחנו אותם 1:2 במשחק רדיוס בקופסה בנתניה, והתחושה היתה שזה אפשרי.

בשבוע שלפני המשחק הורגש הלחץ בכל פינה בעיר. בכל מקום שמעתי רק שאנחנו חייבים לנצח. העיר כולה היתה בטירוף, ושיכנו אותנו במלון כדי להרחיק אותנו מאוהדים אבל זה לא עזר. שלמה שרף עשה סיבוב בין החדרים ואמר לכולם "סלקטר נותן גול". הוא נכנס גם לחדר של יחזקאל שירי ושלי ואמר את אותו הדבר. בסוף הוא צעק לי "אמרתי לך".

הנסיעה לאיצטדיון נמשכה הרבה מאוד זמן כי האוטובוס זחל בין אלפי אוהדים. בקושי הצלחנו להגיע מחדר ההלבשה למגרש כי כל המעברים, כמו הטריבונות, היו מלאים באוהדים. לא היו אז מושבים בקרית אליעזר, ובאיצטדיון שהכיל 20,000 מקומות היו 25,000 צופים. את הצמרמורת שקיבלתי אז אני מרגיש גם היום, 40 שנה לאחר מכן.

 

 

לפני שריקת הפתיחה דיברנו בינינו ואמרנו שחייבים לכבוש שער מהיר, אחרת לא ננצח. וכך היה. בדקה ה-20 ציון מרילי הלך להרים את הקרן. ידעתי בדיוק לאן מרילי, ברוך ממן או איתן אהרוני מגביהים, התרוממתי בפינה הרחוקה ונגחתי פנימה. כל הלחץ השתחרר כשראיתי את הכדור פוגש את הרשת. זו שמחה של פעם בחיים. לקחתי אליפות בנוער, אבל זו הרגשה שקשה לתאר. גם היום, כשאני נזכר ברגע הזה, אני מרגיש את ההתרגשות בגוף.

כשעובדיה בן יצחק שרק לסיום, אלפים ירדו מהיציעים למגרש. היתה שמחה אמיתית, כי זו היתה אליפות היסטורית. יסלחו לי כל אלה שזכו בעוד 14 אליפויות, אבל אין כמו האליפות הראשונה, תמיד ידברו עליה.

הקבוצה הזאת היתה מיוחדת. ארמלי ומרילי היו שחקני הרכש היחידים, וכל השאר גדלו במועדון. מההפסד לרמת עמידר בסיבוב הראשון לא הפסדנו יותר, אבל היינו צריכים כמובן להודות להפועל תל אביב שבזכות הניצחון שלהם על בית"ר עלינו למקום הראשון. ידענו לנצל את המתנה, לקחנו אליפות, עשינו היסטוריה והצבנו את מכבי חיפה בעמדה שהפכה אותה למועדון הטוב במדינה.

* משה סלקטר שיחק עשר עונות במכבי חיפה, רשם 203 הופעות בליגה וכבש 56 שערי ליגה. בנבחרת הלאומית הוא שיחק בשבעה משחקים וכבש שער אחד.

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר