מגרשי אתו"ס (צילום מתוך אתר האינטרנט של אתו"ס)
מגרשי אתו"ס (צילום מתוך אתר האינטרנט של אתו"ס)

חשיפה: דמי השכירות של אגודות הספורט לאתו"ס

המחיר לאימון במגרשי אתו"ס, במגרשי אבי רן ובקריית הספורט בקרית חיים הוא בין 600 ל-800 שקל ביום חול ובין 800 ל-1,500 שקל בשבת, והמחיר למשחק הוא 2,000 שקל ביום חול ו-2,500 שקל בשבת. חזי עיני, בית"ר חיפה: "ניאלץ לסגור, והילדים יהיו על הגב של הרווחה". ינון שלום, מ.כ נוה יוסף: "גזר דין מוות"

פורסם בתאריך: 28.7.20 12:31

מחירי השכירות שנדרשות קבוצות הספורט השונות בחיפה לשלם לתאגיד העירוני אתו"ס על שימוש במגרשים שבאחריותה נחשפים. לפי המחירון שנשלח לקבוצות על השימוש במגרשי אתו"ס ובמגרשי אבי רן בדרום העיר ובקריית הספורט בקרית חיים, המחיר לאימון של שעה וחצי בדשא טבעי הוא 800 שקל ביום חול ו-1,500 שקל בשבת, המחיר למשחק בדשא טבעי הוא 2,000 שקל ביום חול ו-2,500 שקל בשבת, המחיר לאימון של שעה ורבע בדשא סינתטי הוא 600 שקל ביום חול ו-800 שקל בשבת. המחיר לאימון באיצטדיון האתלטיקה בנוה שאנן הוא 800 שקל ביום חול והמחיר לתחרות הוא 2,000 שקל ביום חול. מחיר האבטחה למשחק הוא 375 שקל גם ביום חול וגם בשבת.

ביום ראשון שלח יו"ר דירקטוריון אתו"ס יעקב פינגולד מכתב למנכ"ל התאגיד יגאל זאבי בנושא חידוש פעילות קבוצות הספורט במתקני הספורט שבחזקת אתו"ס וכתב: "בתחילת אוגוסט 2020 מתוכננות קבוצות הספורט לחזור ולהתאמן במתקני הספורט שבחזקת אתו"ס. לאורך כל השנים הקודמות, ללא יוצא מן הכלל, קיבלה אתו"ס תקציב מרשות הספורט העירונית ומעיריית חיפה בגין השימוש שעשו קבוצות הספורט במגרשים (יחידות אימון). לקראת עונת 2021-2020 שתיפתח באוגוסט הודיעה רשות הספורט לאתו"ס כי לא יועברו תשלומים לאתו"ס בגין מימון יחידות האימון של קבוצות הספורט. נוסף על כך נקבע בהחלטת ועדת התמיכות העירונית כי קבוצות הספורט ישלמו בעצמן סך של 600 שקל לכל יחידת אימון, וכמו כן הן ישלמו עבור אבטחת המגרשים, כאשר גם סכום זה היה משולם בעבר על ידי רשות הספורט ולא ישולם יותר".

פינגולד הנחה את זאבי "להעביר את מכתבי זה בדחיפות לכל 72 הקבוצות המשתמשות במתקני הספורט בצירוף הודעה על עלויות השימוש החדשות לאור אי העברת הכספים כפי שהיה עד כה, כאשר לא יאושר שימוש במגרשים לשום קבוצה ללא חתימה על הסכם שימוש הכולל את הסכומים בגין השימוש ואבטחת המגרשים ונספח ביטוח בתוקף".

זאבי שלח מכתב לקבוצות הספורט שאליו הוא צירף את מכתבו של פיינגולד והסכם שימוש במגרשים שעליו הן נדרשות לחתום. "למען הסר ספק", כתב זאבי, "כפי שמצוין במכתבו של יו"ר אתו"ס, איננו רשאים לאשר שימוש במגרשים ללא חתימה על ההסכם ותשלום כמופיע בו".

 

 

המכתב עורר זעם בקרב רבות מהקבוצות, אשר טוענות כי הדבר יקשה על המשך קיומן ועלול להביא אף לסגירתן. נשיא בית"ר נילי חיפה חזי עיני אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "יש לנו מטרה משותפת והיא ילדי העיר, אבל אם נצטרך לשלם את הסכומים האלה ניאלץ לסגור את המועדונים, והילדים האלה יהיו על הגב של הרווחה. אנחנו עושים עבודת קודש עם הילדים האלה. אנחנו עושים זאת בהתנדבות מלאה כתרומה לקהילה, לא כעסק פרטי. אנחנו גם מביאים כסף מהבית בשביל הילדים האלה. אצלנו מתקיימת אינטגרציה הלכה למעשה – ערבים ויהודים, ילדים משכונות מצוקה ומשכונות במעמד סוציואקונומי גבוה. מאיפה נביא את הכסף הזה? כמה אנחנו יכולים להביא מהבית? הילדים האלה בסופו של דבר יסתובבו ברחובות. אנחנו לא מתכוונים לחתום על ההסכם שנשלח מאתו"ס. מבחינתנו זה גזר דין מוות".

מנכ"ל מועדון כדורגל נוה יוסף ינון שלום: "זה פשוט גזר דין מוות. לילדים שמשחקים אצלנו לא יהיה מקום במכבי חיפה ובהפועל חיפה, ואם נצטרך לשלם את הסכומים האלה, הקבוצות ייסגרו. אז מה עשו בזה? בשביל מה בנו את המגרשים האלה? תנו לנו ליהנות מהם. אני יכול להבין שאנחנו נדרשים לשלם על השמירה, אבל על שכירת מגרשים? זה שירות עירוני שמגיע לנו. אנחנו לא אשמים שאתו"ס היא חברה בת של העירייה. המועדון שלנו הוקם על ידי חבורה של מדריכי נוער, שאני אחד מהם. בנינו את המועדון הזה בשנת 1981 במסגרת פרויקט קידום שכונות. אנחנו לא מחפשים מלחמות, בטח לא עם הנהלת העירייה, אלא רק רוצים שייתנו לנו להמשיך לעשות את העבודה שלנו כי אנחנו עושים עבודת קודש".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. תומר

    פשוט לחכך ידיים ולהנות כמה טיפשים כל אלה שרצו לבחור בעבריינית המורשעת
    יונה יהב בנה את מגרשי אתוס ואת מגרשי ק. חיים לרווחת התושבים ואז באה העבריינית ביטלה את עיר הנוער עיר הבירה פסטיבל האוכל שהיו מסורת במגרשי אתוס ועכשו גם רוצה כסף מהקבוצות חחחחחחחחחח

  2. נחום

    בושה וחרפה , אלפיי ילדים ילכו לאבדון. כדורגל בעיר חיפה זה הענף המפותח ביותר ואסור לגעת בו. שלא נדבר על עשרות אנשי חינול וספורט שיכנסו למעגל האבטלה

  3. רונית

    פשוט מזעזע מה שקורה בחיפה מאז שנבחרה ראשת העיר הלא ברורה הזאת. כל יום שומעים וקוראים על פגיעה ונזק חדשים. ההרגשה היא שמעין מכבש גדול עובד ומשמיד כל פינה טובה בעיר הזאת. יינון ואנשי נווה יוסף עושים עבודת קודש כבר 40 שנה, מדובר במפעל חיים של מתנדבים מסורים שהצילו פשוטו כמשמעו עשרות ואפילו מאות בני נוער מרקע סוציו-אקונומי מאתגר מהידרדרות לחיי פשע. השכל הישר מתקשה לקבל את גודל האטימות ואפילו הרוע הצרוף, איך אפשר מחד להמשיך בקמפיין בזבזני של מינוי שלל יועצים חסרי כישורים ומקורבים מלחכי פנכה בעלות מופרכת לשלל תפקידים מיותרים, בעוד היד השניה גודעת וכורתת את גזע קיומו של פרוייקט ומפעל כל כך מבורך ואפילו חיוני שנותן מענה למאות בני נוער וספורטאים. מה בדיוק האלטרנטיבה שמצפה לכל הילדים ובני הנוער: או שירבצו וישמינו כל היום מול מסכי הפלייסטיישן והנייד או חמור מכך שיסתובבו ברחובות ויסחפו משעמום והיעדר תכלית לחיי פשע?
    אני במקום יינון ומשפחת עייני הייתי אוספת את כל מאות הילדים ולוקחת אותם להפגין מבוקר עד לילה ברחבת העירייה או מול הבית הפרטי של ראש העיר המנותקת הזאת. פשוט בושה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר