מכבי XT חיפה. החלטה פוליטית (צילום: צלמוס)
מכבי XT חיפה. החלטה פוליטית (צילום: צלמוס)

העולם כולו נגדנו: מכבי XT לא תשחק באירופה

נשיא MEVZA גייץ' זמליאק הודיע ליו"ר מכבי חיים קסל כי בשל התנגדותן של כל 11 הקבוצות במפעל להגיע לארץ לא תוכל הקבוצה לארח את משחקיה בחיפה

פורסם בתאריך: 27.6.18 08:40

מכבי XT חיפה לא תשחק בעונה הבאה במפעל האירופי MEVZA למרות שהיא נרשמה אליו כבר לפני חודש ואף ויתרה על השתתפותה בליגת האלופות.

בסוף השבוע שעבר הודיע נשיא המפעל גייץ' זמליאק ליו"ר מכבי חיים קסל כי בשל התנגדותן של כל 11 הקבוצות הרשומות למפעל להגיע למשחקים בארץ לא תוכל הקבוצה לארח את משחקיה בחיפה. זמליאק הסלובני טען בהוגעתו כי הקבוצות המשתתפות במפעל – רובן ממזרח אירופה – מתניידות ממדינה למדינה באוטובוסים ולכן הגעה לישראל תגדיל את הוצאותיהן באופן משמעותי, וכי אין כל דרך לכפות עליהן להתייצב למשחקים בארץ. עוד הוסיף זמליאק כי בהצעה של MEVZA לאיגוד הכדורעף הישראלי לצרף קבוצה ישראלית למפעל הובהר כי בשל "אתגרים גאוגרפיים" השתתפותה של קבוצה מישראל תתאפשר רק בתנאי שהיא תשחק את כל משחקיה בחוץ.

 

 

במכבי זועמים על MEVZA, וקסל הודיע לזמליאק כי הקבוצה לא תשתתף במפעל. קסל טוען כי התנאי שעליו הצביע זמליאק לא הוצג לו בשום שלב במשא ומתן שנוהל לקראת הרישום למפעל וכי הסיבה האמיתית להודעתו של הסלובני היא פוליטית. כעת שוקל קסל להתלונן באיגוד הכדורעף האירופי נגד MEVZA, אך הוא לא תולה בכך תקוות ויודע שלא יינקטו כל צעדים נגד הקבוצות המשתתפות בו.

מכבי כבר לא תוכל לשוב אל ליגת האלופות מכיוון שהרישום אליה הסתיים לפני שבועיים, ובקבוצה יעשו מאמצים להירשם למפעל אירופי אחר.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר