ד"ר דובריצקי. צילום: אפרת רענן
ד"ר דובריצקי. צילום: אפרת רענן

המחלקה הקרדיולוגית ב"בני ציון" מובילה במדדי איכות ארציים

המרכז הרפואי בני ציון ממוקם במקום השני כבית החולים היעיל ביותר בכל הקשור לזמן מהירות הצנתור של מטופליו. מנהלת המחלקה לטיפול נמרץ לב ד"ר עידית דוברצקי -  מרי, תסביר לנו מדוע זמן זה חשוב ומה המחלקה הקרדיולוגית עושה כדי לקצר את התהליך

פורסם בתאריך: 16.1.19 20:20

מאת: מיכל שכטמן, תוכן שיווקי

המערכת הרפואית בארץ ובעולם מודעת כי ככל שהזמן מתארך מרגע הכאב אצל המטופל וככל שהעורק נחסם, הנזק לשריר הלב הופך לבלתי רגיל, דבר שמגדיל את האשפוזים החוזרים ואת התמותה  לעתיד של מטופלים אלו. לעומת זאת, נמצא קשר ישיר לירידה בשיעור התמותה לכאלו שעברו את הצנתור בפרק זמן של עד 90 דקות.

בחודש ינואר פורסמו מדדי איכות ארציים הבוחנים את בתי החולים בישראל בכל הקשור לחולים המגיעים עם אוטם בלב. המדדים בוחנים את בתי החולים על פי ביצוע צנתור תוך 90 דקות מרגע ההגעה לבית החולים. בית החולים בני ציון זכה במקום השני עם השגת היעד ב-97% מהמקרים.

(לעומת 98% במקום הראשון) וכך הרשימה יורדת אל סביב ה-80 אחוזים גם בבתי חולים מכובדים.

זיהוי ברגע האמת מהווה אתגר לא פשוט כלל, ולכן נתון זה מציג הישג יוצא דופן לבית החולים בני ציון.

המחלקה לטיפול נמרץ לב בבית החולים בני ציון עברה מתיחת פנים ושדרוג למחלקה מהשורה הראשונה בארץ ובעולם. היא כוללת היום שמונה עשרה מיטות טיפול נמרץ ושמונה מיטות נוספות של מחלקת ביניים קרדיולוגיה. כל אלו הוקמו בעזרת תרומה נדיבה וחשובה של הברונית רוטשילד לפני מספר שנים. צוות הצנתורים בבני ציון כולל אחיות וטכנאים אשר מגיעים ומבצעים את הצנתור ואת פתיחת החסימה החריפה תוך 90 דקות, דבר המתבצע ומתפקד 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, 365 ימים בשנה .

כיום המחלקה נותנת מענה לכלל אוכלוסיית חיפה, הקריות והצפון עם צוות מומחים, מתמחים, סטאז'רים, סטודנטים וצוות סיעודי וטכנאים מהשורה הראשונה .

מכון שיקום לב , בני ציון. צילום: רמי זרנגר

מכון שיקום לב , בני ציון. צילום: רמי זרנגר

המחלקה הקרדיולוגית בבני ציון. צילום: רמי זרנגר

המחלקה הקרדיולוגית בבני ציון. צילום: רמי זרנגר

שיתוף פעולה מלא של מד"א ושירותי האמבולנסים בצפון

"התהליך מתחיל בווידוי החולה וחבירה של שני רופאים- רופא תורן מהמחלקה הקרדיולוגית וכונן חדר צנתורים", מספרת ד"ר עידית דוברצקי – מרי, מנהלת היחידה לטיפול נמרץ לב. "לאחר מכן, מתבצעת הקפצה של כל הצוות  והגעה מיידית לבית החולים בכל שעות היממה.  למערכת הזו שדרוגים רבים שעליהם אחראי מנהל המערך הקרדיולוגי, פרופ' אורי רוזנשיין, שדרש וביקש מהצוות שיתוף פעולה של מד"א/ חיאת (שירותי האמבולנסים בצפון) שיוצרים עמנו קשר עוד בבית החולה. בזמן שהם מקבלים קריאה או התראה כי יש חולה עם כאבים בחזה, אנשי הצוות שלהם מגיעים לביתו בלי להתמהמה.

צוות ניידת מד"א או חיאת שנמצא בביתו של המטופל שולח את תרשים האק"ג לתורן ולכונן שלנו באפליקציה מיוחדת, והיה והתרשים אכן מתאים לאבחנה של אוטם חריף מסוג STEMI מוזנק צוות הצנתורים עוד בזמן שהחולה בביתו. לא אחת קורה שמגיע המטופל עם הניידת כאשר חדר הצנתורים פתוח וממתין לקבלתו עם צוות מוכן לפעולה. התהליך הנ"ל דורש דיוק מיומנות ואומץ וקיים לא רק בישראל, אבל ראוי לציין שהוא החל אצל פרופ' אורי רוזנשיין כבר עשור אחורה. התהליכים האלו מתבצעים על פי המדדים בצורה נפלאה בעוד שהצוות חדור מוטיבציה. כאשר הכונן נותן אור ירוק, אנחנו מתכנסים מיד והאחות מריצה טלפונים לכל הצוות הכונן. האחות מסמנת את הדקות המדויקות של הפעולה ותוצאותיה.

רק לאחרונה כאשר נבחן בית החולים בני ציון במבחן האקרדיטציה ואף עבר את המבחן בהצטיינות יתרה, קיבלה המחלקה הקרדיולוגית לכל אגפיה תשבחות רבות על הניהול והרמה הגבוהה של התפקוד במצבי לחץ ובחיי היום יום.

המחלקה כיום מצוידת במכשור החדיש ביותר ומעניקה טיפול בסטנדרט העולמי הגבוה ביותר ובהתאם לכך התוצאות מרשימות. המטופלים ובני משפחתם מרוצים הן מהתוצאה הרפואית עם אחוזי התחלואה הנמוכים מאוד, והן מהיחס האישי והחם שהצוות מגיש לאורך כל הדרך.

"אנחנו גאים להעניק רפואה ברמה הגבוהה ביותר "

ד"ר עידית דוברצקי – מרי, מכהנת כמנהלת היחידה לטיפול נמרץ לב בבית החולים בני ציון, ממלאת מקום מנהל המחלקה הקרדיולוגית, מרצה בכירה בפקולטה לרפואה בטכניון, בת 48, נשואה פלוס ארבע בנות.

המחלקה הקרדיולוגית בבני ציון. צילום: רמי זרנגר

המחלקה הקרדיולוגית בבני ציון. צילום: רמי זרנגר

 

 

 

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. יוסי בן

    כל הכבוד לצוות פשוט מייעלים ומשתפרים כדי להציל חיי אדם בפרק זמן של דקות.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ד"ר דוברצקי והצוות שלה באמת מקסימים, והיא מקצועית לעילא ולעילא!!!

  3. גליה דומינגז

    מחלקת טיפול נמרץ בני ציון תודה על הטיפול הטוב והיחס המעולה המחלקה הכי טובה גאה בכם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר