ד"ר שלומי שגיא. קרדיט: המרכז הרפואי בני ציון
ד"ר שלומי שגיא. קרדיט: המרכז הרפואי בני ציון

גישות חדשניות בניתוחים קיסריים ב'בני ציון'

במרכז הרפואי בני ציון הוטמעו טכניקות חדשניות ומתקדמות בניתוחים קיסריים, לחיזוק הקשר הראשוני של האם ותינוקה, להפחתה משמעותית של כאבי ההחלמה מהניתוח ולחיזוק המערכת החיסונית של העובר מיד עם לידתו

פורסם בתאריך: 16.1.19 19:21

מאת: דניאל דותן, תוכן שיווקי

מנתונים שנאספו מ- 25 בתי חולים בישראל והוצגו השנה בכנס השנתי של החברה הישראלית לרפואת האם והעובר עולה, כי בשנת 2017 היו 185,356 לידות, וניתוחים קיסריים בוצעו ב-18.3% מכלל הלידות. בעידן בו אחת מכל ארבע לידות בעולם המערבי מתבצעת בניתוח קיסרי, מובנית החשיבות ביישום גישות חדשניות וטכניקות מתקדמות ככל האפשר בניתוחים, על מנת להבטיח כי ההחלמה תהיה קלה יותר, מופחתת כאבים ומדמה ככל האפשר, לידת טבעית.

ד"ר שלומי שגיא, מנהל מזה 5 שנים את מחלקת נשים ויולדות במרכז הרפואי בני ציון. בתפקידו אחראי על מחלקת היולדות, חדרי לידה, היחידה בהריונות בסיכון, מחלקת נשים בהיבט הגניקולוגי, האונקולוגי והכירורגי ועל יחידת האולטרסאונד.

"נשים רבות שעברו ניתוח קיסרי מעידות על כאבים לאחר הניתוח משך החלמה ארוך וקשיים בתפקוד  היומיומי". אומר ד"ר שגיא. "במיוחד בתקופה שאחרי הלידה, כשהאם נדרשת למיטב כוחותיה על מנת לטפל בתינוק שזה עתה נולד, עלינו להבטיח ככל האפשר את החלמתה המהירה מהניתוח וחזרתה לשגרה מהר ככל האפשר. כך בהתאם, אמצנו בבית החולים בני ציון מספר טכניקות מתקדמות וחדשניות בניתוחים קיסריים שיבטיחו זאת".

טכניקות חדשניות בניתוחים קיסריים

מספר שיטות מתקדמות בניתוחים קיסריים המבוצעות בהצלחה בבית החולים בני ציון, כוללות: ניתוח קיסרי המדמה ככל האפשר לידה טבעית. "זה מתבצע ע"י כך שבעת הוצאת התינוק מהרחם בזמן הניתוח מסירים את הווילון ומאפשרים לאם ולאב לצפות בלידה עצמה. לאחר מכן, מיילדת אחראית מניחה מיד את התינוק על החזה של אמו ומאפשרת להם את המגע והקרבה הראשונית. המיילדת נמצאת בצמוד לאם ולתינוק ואחראית לבטיחותם". מציין ד"ר שגיא, ומוסיף: "מהלך זה מבטיח כי הקשר הראשוני בין האם והתינוק יישמר, ממש כמו בלידה רגילה". לאחר הלידה, התינוק נשאר לצד אביו ואמו גם בחדר ההתאוששות כדי שתהיה אפס הפרדה, כמובן במידה וההורים רוצים בכך".

טכניקה מתקדמת נוספת שהוטעמה בשנים האחרונות במרכז הרפואי בני ציון, היא "סגירה מושהית של חבל הטבור". "כשמוציאים את התינוק בניתוח הקיסרי משאירים את חבל הטבור ולא סוגרים אותו למשך דקה נוספת. כך, התינוק ממשיך לקבל דם נוסף מהשליה, אשר מבטיח תוספת של ברזל שחיונית מאוד בתקופת חיים הראשונה. זה קריטי במיוחד אצל פגים שנוטים ללקות באנמיה". מסביר ד"ר שגיא. "את שיטת הסגירה המושהית של חבל הטבור אמצנו לאור מחקרים שמראים כי התינוק מקבל יותר ברזל באמצעותה, ואנו מיישמים אותה בכל הניתוחים הקיסריים".

"טכניקה חדשנית נוספת שאנו מיישמים היא בסגירה לאחר הניתוח הקיסרי. אנו מבצעים סגירה של שתי שכבות, אשר מחקרים מראים כי היא בטוחה יותר נגד פתיחה לא רצויה של התפרים. כמו כן, משתמשים בתפר מיוחד לסגירה עם "שיניים", אשר נתפס ברקמות וסוגר את הרחם בצורה הרמטית. לצד אלו, במקום לסגור את העור לאחר הניתוח ע"י סיכות, אנו מבצעים תפירה פנימית. היתרונות לכך משמעותיים: אין צורך להוציא את הסיכות (תהליך שעשוי להכאיב מעט ולהיות לא נעים), והתפרים הנספגים בהם אנו משתמשים ממשיכים לשמור על העור סגור גם כשהאישה משתחררת מבית החולים, מה שמונע סכנה של היפרדות לא רצויה של העור. מלבד הנוחות לאשה, השיטה מוכחת כמפחיתה זיהומים ודלקות באזור".

רפואה משלימה לנשים לפני קיסרי להפחתת חרדה

מתוך ההבנה כי נשים העומדות לפני ניתוח קיסרי חוששות מאוד במרבית המקרים ועשויות לפתח חרדה, במרכז הרפואי בני ציון מיישמים טיפולי רפואה משלימה עבור נשים לפני ניתוחים קיסריים, להפחתת חרדה ומתח, ולאחר הניתוח, להפחתה משמעותית של הכאב ולזירוז ההחלמה.

"עבור הנשים מוצעים טיפולי רפלקסולוגיה, דיקור סיני, דמיון מודרך ועוד. בתוך חדרי הלידה עובד צוות של מטפלים ברפואה משלימה שמבצעים את כלל הטיפולים עבור הנשים לפני ואחרי הניתוחים הקיסריים". אומר ד"ר שגיא. "נשים מדווחות על הקלה משמעותית במידת החרדה לפני הניתוח, ובמידת הכאבים לאחריו, כשהן זוכות לטיפולים משלימים אלו".

רפואה משלימה בחדרי הלידה. קרדיט: המרכז הרפואי בני ציון

רפואה משלימה בחדרי הלידה. קרדיט: המרכז הרפואי בני ציון

אירוע קיסרי לנשים באגף האמהות בני ציון

כדי להבטיח כי הניתוח הקיסרי יהווה חוויה טובה וחיובית ככל האפשר עבור היולדת, מקיים אגף האמהות במרכז הרפואי בני ציון אירוע קיסרי ללא עלות ומזמין נשים להשתתף באירוע וללמוד יותר על התהליך הניתוחי, שיטות ההחלמה והחוויה בכללותה.

האירוע יערך בשני ימים רצופים באגף: יום חמישי 20.12.2018 מיועד לנשים לאחר לידה המאושפזות במחלקה ויום שישי 21.12.2018 מיועד לנשים בהריון, יומיים אלו יכללו הרצאות בנושאים: ניהול הטיפול בכאב לאחר ניתוח קיסרי, ניתוח קיסרי טבעי ואפס הפרדה, טיפים להתנהלות קלה לאחר ניתוח קיסרי, גישות חדשות בניתוחים קיסריים בחדרי לידה בני ציון, הנקה לאחר קיסרי, לצד הפסקה וכיבוד קל.

את ההרצאות יעבירו בנימה נעימה ומרתקת, צוות אגף האמהות במרכז הרפואי בני ציון, וביניהם כמובן ד"ר שלומי שגיא, מנהל המחלקה.

אירוע גדול נוסף המתוכנן ע"י המרכז הרפואי בני ציון בשיתוף אתר כלבו הוא כנס הריון ולידה שיתקיים ב-11.1.19 ויכלול הרצאות הסוקרות נושאים עיקריים בתחום היולדות. הכנס מיועד לציבור הרחב.


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יוכי

    בית חולים בני ציון פרסומות
    נכדתי ילדה שם לפני שנה את ילדה הראשון.השכיבו אותה בפרוזדור והמילדת צעקה עליה כל הזמן.אחרי הלידה הוכנסה למי נשים.שום יחס שום תשומת לב.
    ללידה השניה כבר לא תגיע .וכה לא תמליץ וחברותיה.אלו פרסומות מול מציאות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר