דר שלומי שגיא. קרדיט צילום: שיווק בני ציון
דר שלומי שגיא. קרדיט צילום: שיווק בני ציון

ה"מרכז הרפואי בני ציון" מציג מתחם הריון ולידה מקוון לאמהות טריות ולאמהות שבדרך

התכוננתן לרגע החשוב ביותר בחייכן, והוא הגיע בגדול. אבל השאלות, חוסר הוודאות, החששות והפחדים עדיין מלווים אתכן, ובצדק. באגף האמהות במרכז הרפואי בני ציון יודעים בדיוק מה אתן עוברות והקימו במיוחד עבורכן מתחם הריון ולידה אונליין בו תקבלו לאורך כל הדרך מענה בכל התחומים החשובים באמת

פורסם בתאריך: 10.8.20 10:44

מאת: מיכל ברקו, תוכן שיווקי

תקופת ההיריון והחודשים הראשונים שמגיעים אחרי הלידה עמוסים באין ספור סימני שאלה. לצד האושר הגדול שעוטף אתכן, צומחים גם אתגרים חדשים. אתן מסתגלות לעולם שלא הכרתן קודם. עולם שבו המציאות עולה על כל דמיון. ההתמודדות עם הלא נודע היא לא פשוטה, אבל חשוב שתדעו שאתן לא לבד. יש מי שמקשיב לכן, דואג לכן, נמצא שם עבורכן ובשבילכן ומעניק לכן ליווי צמוד ואישי לאורך כל הדרך.

מתחם יולדות המקוון החדש של המרכז הרפואי בני ציון, הוא בעצם זירת היריון ולידה גדול המכיל את כל החידושים, העדכונים והדברים שהכי חשוב לדעת. במתחם תוכלו ליהנות משיחה אישית עם מנהל מחלקת נשים ויולדות, ד"ר שלומי שגיא, להשתתף בכנס הנקה אונליין ולהירשם לקורס הכנה להנקה עם יועצת הנקה שתלמד אתכן על האתגרים בהנקה, מהו יומן הנקה, למה צריכים אותו ואיך מנהלים נכון את ההנקה מרגע הלידה. עוד תמצאו, שירותי רפואה משלימה בחדרי לידה, קורס הכנה ללידה מקוון ואינטראקטיבי, הרצאות, שידורים מוקלטים לנוחיותכן והטבות מפנקות. המתחם מאויש כל העת על-ידי צוות הרופאים והמומחים המקצועי ביותר שזמין לכל שאלה ונכון לתת לכן את המענה המיטבי והראוי.

"אנחנו מאמינים ביחס חם, אישי ומחבק", אומר ד"ר שגיא. "לא בכדי המוטו שלנו הוא ללדת כמו בבית. המטרה היא שגם בימים אלה, בתקופה שבה הקורונה הרחיקה אותנו מהמגע האישי והיומיומי, לשמור על קשר רציף ולתת למטופלות שלנו מידע מקיף, זמין ומסביב לשעון, מבלי לחשוף שלא לצורך את המטופלות שלנו, שגם כך נמצאות במצב רגיש ומוגדרות כאוכלוסייה בסיכון".

כחלק מתפיסה זו שמלווה את מחלקת יולדות במרכז הרפואי בני ציון מאז הקמתה, ישנה התמקדות במימוש כל הרצונות של המטופלות בתהליך הלידה. לצורך כך הוכנסו טכנולוגיות רפואיות שנועדו לשפר את תוצאות הלידה, נעשה שימוש בחידושים רפואיים שמקלים על היולדות ומתבצעים כל העת מחקרים פורצי דרך במטרה לתת למטופלות את הטיפול המתקדם ביותר.

כשגוף ונפש נפגשים – מערך רפואה משלימה ייחודי לבני ציון

אחד מאותם חידושים הוא הטמעת הרפואה המשלימה כחלק בלתי נפרד מתהליך הלידה. הכרה זו יצרה את ענף הרפואה האינטגרטיבית שהוא שילוב של שני העולמות – הקונבנציונלי והמשלים לכדי תשתית אחת רחבה המביאה לשיתופי פעולה בכל התחומים, אם ברפלקסולוגיה, עיסוי, שיאצו, דיקור סיני, מדיטציה, דמיון מודרך ועוד. הטיפול מתבצע על-ידי צוות מיומן ומנוסה בעל הכשרה נרחבת לטיפול בתחומים השונים של הרפואה האלטרנטיבית. מטרת הטיפולים היא בעיקר תמיכה ביולדות בחדר לידה ולאחר הלידה.

"מעבר למקצוענות ללא פשרה של כל הצוות הרפואי, מתחנו את הגבולות של הרפואה הקונבנציונאלית ואנחנו גאים על שהיינו החלוצים מבין כל בתי החולים להטמיע ולשלב את שירותי הרפואה המשלימה בחדר הלידה", אומר ד"ר שגיא. "המחזה של יולדת שנמצאת בתהליך לידה ועוברת רפלקסולוגיה, שיאצו או דיקור סיני, הפך למחזה שגרתי במחוזותינו. הטיפולים מתמקדים בשיכוך כאבים, הרגעה, הפגת מתחים ואף זירוז צירים. ממחקר שערכנו במחלקה עולה כי טיפולים אלה מסייעים להחלשת הכאבים עד לכדי הפחתת הצורך בשימוש באפידורל ומשפיעים על המערכת ההורמונלית לקידום תהליך הלידה. כל טיפול מותאם באופן אישי ליולדת החל מהשבוע ה-39 ובמהלך כל הלידה".

חדשנות פורצת דרך בחדר הלידה

קידום תהליך הלידה בדרך נעימה נוספת ניתן לראות בשיטות הייחודיות שהוטמעו במחלקת היולדות במרכז הרפואי בני ציון לזירוז לידה (השראה), שנועדו לצמצם משמעותית את משך תהליך הלידה ובכך להקל לא פחות גם על היולדת. אחת מהשיטות היא 'בלון' המוכנס אל תוך צוואר הרחם. שיטה זו מקצרת את משך הפעולה לשש שעות בלבד, מזרזת את תהליך הלידה ומקטינה את אי הנוחות של היולדת. שיטה נוספת היא שימוש בתרופה ייחודית, בכדורים הנלקחים בבליעה (ציטוטק), שחוסכת את הצורך בבדיקות נרתיקיות רבות ומפחיתה באופן משמעותי את תופעות הלוואי.

גם בתחום הניתוחים הקיסריים למחלקת היולדות במרכז הרפואי בני ציון יש חדשות טובות. הצוות הרפואי אימץ בחום ובהצלחה יתרה את האפשרות לניתוח קיסרי טבעי המדמה הכי קרוב שניתן לידה רגילה. ניתוח בדרך זו תורם לחוויה שלמה, מעצימה ובריאה יותר לאם וליילוד. במהלך הניתוח לאם יש אפשרות להיות שותפה פעילה לתהליך ולצפות בהוצאת הילד באופן ישיר, ללא וילון המפריד בינה לבין הצוות הרפואי שמבצע את הניתוח. עם הוצאת התינוק מהרחם הוא יונח מיידית על האם שתוכל להתחיל להניק אותו תוך כדי סיום ההליך הרפואי, דבר שללא ספק מחזק עוד יותר את הקשר הראשוני בין הרך הנולד לאימו.

טכניקות נוספות המתייחסות להתאוששות המהירה לאחר ניתוח קיסרי מתאפשרות הודות לשני דברים עיקריים. הראשון, סגירת העור בדופן הבטן באמצעות תפרים תת עוריים מיוחדים הנספגים בעור ומונעים את אי הנעימות שבהוצאת הסיכות, מפחיתים זיהומים, חוסכים את הכאב, מצמצמים את הסיכון של פתיחת הצלקת ומביאים לתוצאה אסתטית מושלמת. השני, הוא ביצוע ניתוח צרפתי הכולל חתך ברקמות הפנימיות של הבטן ובתהליך הרדמה אחר המזרזים את תהליך ההחלמה בצורה יוצאת דופן.

מחזקים את הקשר בין האם לתינוק

עוד חידושים שמציעה מחלקת יולדות במרכז הרפואי בני ציון מיועדים לחוויה המשלימה של היולדת ולהקלת התהליך, אם בסיור מקדים בחדרי הלידה, אפס הפרדה, בדיקות אולטרסאונד ומועדון יולדות. קיימת גם אפשרות לטיפת חלב ראשונית שבה אחות בריאות הציבור בבית החולים מגיעה עד לחדרה של היולדת על מנת לנהל איתה את כל תהליך טיפת החלב בבית החולים. השירות הישיר הניתן במחלקה כולל הדרכה על הנקת התינוק ותיאום התור הראשון לטיפת החלב לאחר עזיבת בית החולים.

בקרוב אף צפויים להיפתח במחלקת יולדות, חדרי לידה חדשים, מרווחים ובעלי סטנדרט גבוה, כמו גם חדר ניתוח, חדר התאוששות, ובהמשך אזור המתנה למשפחות ותוספת של ארבעה חדרי אשפוז.

"השקפת העולם הכללית של צוות חדר הלידה היא לתת ליולדת ובן זוגה את הטיפול הטוב ביותר על מנת שכולם יצאו מחדר הלידה בריאים ומאושרים, תוך התחשבות ברצונותיהם", מסכם ד"ר שגיא. "הצוות שלנו מקצועי ומיומן לתת מענה אישי לכל יולדת, לצרכים הרפואיים שלה ולהשקפת עולמה. כולנו מייחלים ללידה מעצימה ומיטבית שתסתיים בידיים מלאות. טובת היולדת נמצאת במרכז הפעילות של המחלקה, ואנחנו נעשה כל שביכולתנו למצוא דרכים נוספות להקל עליה, לשפר את תהליך הלידה ולהקנות לה לידה מלאה חוויות מדהימות".

למתחם היולדות המקוון החדש לחצי כאן


כתבה שיווקית 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר