שירותים ייחודיים ומתקדמים: המכון האנדוקריני במרכז הרפואי בני ציון. צילום: באדיבות המרכז הרפואי בני ציון
שירותים ייחודיים ומתקדמים: המכון האנדוקריני במרכז הרפואי בני ציון. צילום: באדיבות המרכז הרפואי בני ציון

שירותים ייחודיים ומתקדמים: המכון האנדוקריני במרכז הרפואי בני ציון

המכון האנדוקריני במרכז הרפואי בני ציון בניהולו של ד"ר לאונרד סאיג מציע מגוון רחב של טיפולים בתחום האנדוקרינולוגיה, הכוללים טיפול במחלות אנדוקריניות שכיחות ונדירות ומתן טיפול וליווי רפואי ומקצועי כולל למטופלים בתחום המגדר. הכירו את מרפאות המכון ואת הצוות המקצועי והמיומן

פורסם בתאריך: 17.9.20 11:51

מאת: ניבה שור, תוכן שיווקי

צוות מומחים מיומן ומקצועי

אנדוקרינולוגיה הוא תחום העוסק בסוכרת וברפואת הבלוטות וההורמונים שבגופנו. המכון האנדוקריני במרכז הרפואי בני-ציון הוא מכון ותיק הנחשב למרכז מצוינות שמטופלים בו חולים עם מגוון רחב של מחלות אנדוקריניות.

את המכון האנדוקרינולוגי מוביל מנהל המכון ד"ר סאיג לאונרד– מומחה ידוע למחלות האדרנל וגידולים של האדרנל, המוביל מחקרים אנדוקריניים בתחום האדרנל וההיפופיזה. צוות המכון כולל מומחים ומתמחים, המטפלים במגוון מחלות אנדוקרינולוגיות סבוכות בתחומים שונים.

"בנוסף לחולי סוכרת, חולי בלוטת התריס ויתר המגוון של המחלות האנדוקריניות, המכון מרכז גם מספר גדול של חולים עם מחלות אנדוקריניות פחות שכיחות, כמו מחלות היפופיזה ואדרנל וגידולים נוירו-אנדוקריניים. בנוסף לזה, קיימת במכון מרפאת מגדר ובקרוב תיפתח מרפאה ייעודית לטיפול בהשמנה", מציין ד"ר סאיג.

ייעוץ ושיתופי פעולה

ד"ר סאיג מדגיש את שיתופי הפעולה הנערכים בין המכון האנדוקריני לבין מכונים מקצועיים נוספים בבית החולים. "המכון מייעץ באופן שוטף למחלקות השונות בבית החולים לצורך בירור וטיפול בחולים מאושפזים שסובלים מהפרעות אנדוקריניות שונות וגם לטיפול בחולים הסוכרתיים. את המטופלים מלווה מתאם סכרת שמעניק להם שירות ותמיכה באשפוז ובמעקב האמבולטורי.

צוות המכון מעורב גם בטיפול השוטף בחולים במחלקות הכירורגיות שעוברים ניתוחי תריס ואדרנל ובחולים במחלקה האורתופדית שסובלים מאוסטאופורוזיס".

ד"ר סאיג מוסיף: "המכון מקיים שיתוף פעולה מלא עם המחלקה הכירורגית בבני ציון, אשר מובילה בתחום של הכירורגיה האנדוקרינית, ועם המכון האונקולוגי לצורך בירור וטיפול בחולים עם גידולים נוירו-אנדוקריניים, גידולי תריס ואדרנל והערכה הורמונלית של חולים עם טיפול אימונולוגי.

המכון עובד בשיתוף פעולה עם היחידה לרדיולוגיה פולשנית, אליה מופנים מטופלים לצנתור של ורידי האדרנל, עם מכון האיזוטופים ורנטגן, עם המכון הפתולוגי שמציע בדיקות פתולוגיות מתקדמות וחדשניות ועם המכון לגסטרואנטרולוגיה בתחום הגידולים הנוירו-אנדוקריניים".

מעבדה מתקדמת

כחלק בלתי נפרד מהמכון, קיימת מעבדה עם צוות מיומן וציוד מתקדם. המעבדה מבצעת בדיקות למגוון גדול של הורמונים ובדיקות מיוחדות כמו רמות הורמונים ברוק ובשערות הקרקפת ומבחנים אנדוקריניים מיוחדים. בנוסף לעבודה הקלינית, צוות המעבדה מוביל מחקרים בתחומי האדרנל, סוכרת, תריס, ועוד.

"החזון שלנו הוא להמשיך להעניק למטופלים את הטיפול המקצועי בסטנדרט הרפואי הגבוה ביותר, אשר לא מתפשר על בירור מקיף, מדויק ומהיר, תוך תיאום והכוונה בין צוותים רב מקצועיים שונים", מדגיש ד"ר סאיג.

ד"ר סאיג לאונרד. צילום: באדיבות המרכז הרפואי בני ציון

ד"ר סאיג לאונרד. צילום: באדיבות המרכז הרפואי בני ציון

הנה כמה דוגמאות לטיפולים המיוחדים והמתקדמים שמעניק המכון האנדוקריני ולשיתופי הפעולה שהוא מקיים עם מחלקות מקצועיות נוספות בבית החולים.

טיפול בסרטן של בלוטות יותרת הכליה

סרטן של בלוטת יותרת הכליה (אדרנל) הוא סרטן מסוג נדיר, אך למרות זאת המכון האנדוקריני צבר ידע נרחב וניסיון רב בטיפול במחלה והוא מרכז מספר גדול של מטופלים הסובלים ממנה. ד"ר סאיג מרחיב על אופן הטיפול בסרטן הנדיר: "הטיפול בסרטן מסוג זה כולל כריתה ניתוחית בשילוב עם טיפול תרופתי ותחליפים הורמונליים מתאימים. הטיפול מתבצע בבני-ציון על ידי מיטב מנתחי האדרנל, בשיתוף עם מחלקת כירורגיה והמחלקה האונקולוגית במוסדנו. את הטיפול מלוות בדיקות הורמונליות ייחודיות המתבצעות במעבדת המכון".

מרפאת מגדר ייחודית

מרפאת המגדר במרכז הרפואי בני ציון בחיפה מתמחה בטיפול רב תחומי בתהליך התאמת מגדר. ד"ר סאיג מציין כי "זוהי מרפאת המגדר היחידה מסוגה בצפון, אשר מעניקה טיפול לטרנסג'נדרים ומלווה לאורך כל התהליך". הטיפולים במרפאה מתנהלים לפי ההמלצות הבינלאומיות לטיפול בטרנסג'נדרים ומתבצעים באופן אישי ודיסקרטי.

ד"ר סאיג מסביר כיצד מתבצע הטיפול המאפשר שינוי מגדרי: "היסוד של הטיפול הוא דיכוי הורמוני המין המופרשים על ידי הגוף (הורמונים אנדוגניים), והחלפתם במתן חיצוני של הורמוני הזהות המגדרית הרצויה, המפתחים סימני מין משניים של המגדר הרצוי. טיפולים אלו עלולים לגרום לירידה בפוריות ולכן ובמידה והמטופל מעוניין בשמירת פוריות ניתנת האפשרות לפנות למרפאת פוריות במוסדנו".

אחד המאפיינים החשובים של מרפאת המגדר, אותם מציין ד"ר סאיג, הוא הליווי הצמוד והמקיף של המטופלים על ידי הצוות המקצועי הרב-תחומי של המרפאה ושל בית החולים. לדבריו, "המרפאה מציעה ליווי אישי להתאמת טיפול הורמונאלי על ידי אנדוקרינולוגים מומחים, ובמקביל מעניקה תמיכה והכוונה על ידי יחידה פסיכיאטרית מנוסה. המטופל יוכל לקבל טיפול ומעקב פסיכיאטרי, כולל אישור להתחלת טיפול, ובמידת הצורך אפשרות להפניה לפסיכותרפיה ותמיכה סוציאלית למיצוי זכויות."

ד"ר סאיג מדגיש את החשיבות של הטיפול הצמוד והמקיף שמעניק המכון למטופליו. כחלק מגישה ייחודית זו צפויה להיפתח בקרוב בבני ציון מרפאה ייעודית אשר כוללת רופא כירורג מומחה שד, גניקולוג ואורולוג, לצורך ביצוע בדיקות סקר למטופלי מרפאת המגדר.

"מהכרות מעמיקה עם המטופלים שלנו, אנו יודעים כי חלקם לא מגיעים לבדיקות תקופתיות מחוץ למכון מאחר ולא בכל מקום יש הבנה והכרות עם המאפיינים הייחודיים שלהם. לכן, חשוב לנו לתת להם טיפול רב מערכתי, דיסקרטי ומכיל גם בתחומים נוספים", מסביר.

למרפאה זמינות תורים גבוהה ואף אפשרות לרפואה מרחוק (בשיחת וידאו). המפגשים מתאפשרים בשפות: עברית, אנגלית, ערבית ורוסית.

בקרוב תוקם – מרפאת השמנה חדשנית

השמנה מוגדרת כמחלה וכרבע מהאוכלוסייה הבוגרת בישראל סובלים ממנה. היא עלולה להוביל למחלות כרוניות רבות, כגון סוכרת, מחלות לב וכלי דם ואף מעלה את הסיכון לחלות בסרטן.

לטיפול בהשמנה דרכים שונות: פעילות גופנית, שינוי בדפוסי התזונה, טיפולים תרופתיים חדשניים וניתוחים בריאטריים. במקרים מיוחדים השמנה יכולה לנבוע ממחלות הורמונליות כמו תסמונת קושינג, ואז הטיפול הינו בהתאם.

במסגרת הטיפול במרפאת ההשמנה שלנו, המטופל יקבל ייעוץ של רופא מומחה באנדוקרינולוגיה, הערכה אם מדובר במחלה הורמונלית והתאמת הטיפול בהתאם. בנוסף לזה, המטופל יקבל ייעוץ של דיאטנית וליווי מקצועי של המרפאה לכל אורך תהליך הירידה במשקל.

 

 

מידע נוסף באתר המרכז הרפואי בני ציון  

לזימון תור 04-8359359

או במייל [email protected]

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר