המכון ההמטולוגי במרכז הרפואי בני ציון: רפואה ציבורית– מותאמת אישית. צילום: באדיבות המרכז הרפואי בני ציון
המכון ההמטולוגי במרכז הרפואי בני ציון: רפואה ציבורית– מותאמת אישית. צילום: באדיבות המרכז הרפואי בני ציון

המכון ההמטולוגי במרכז הרפואי בני ציון: רפואה ציבורית– מותאמת אישית

המכון ההמטולוגי במרכז הרפואי בני ציון, מציע למטופלים מגוון רחב ומקיף של שירותים רפואיים מתקדמים ומשלימים, עבור חולים במחלות דם מסוגים שונים. שיטת הטיפול היא רפואה מותאמת אישית לכל מטופל ומתן מעטפת ליווי כוללת, הן ברמה הטיפולית והן ברמה הרגשית

פורסם בתאריך: 11.10.20 10:25

מאת: ניבה שור, תוכן שיווקי

המכון ההמטולוגי במרכז הרפואי בני ציון, בהובלתה של פרופ' תמר תדמור, מעניק שירות רפואי מקיף ומתקדם עבור חולים במחלות דם ממאירות ושפירות, הפוגעות בתאי הדם האדומים, הלבנים וטסיות הדם. מחלות נוספות המטופלות במכון הן מחלות אנמיה עקב מחסור בברזל, מחלות דם מולדות ומחלות דם ממאירות כגון לוקמיה, מיאלומה ולימפומה.

שירותי המכון כוללים אבחון לבעיות המטולוגיות שונות, טיפול רב ממדי ומעקב, הכולל הדרכה וייעוץ של הצוות המקצועי והמיומן של המכון: רופאים מומחים ומתמחים, אחיות מקצועיות, תזונאית בכירה ועובדת סוציאלית קלינית.

המכון ההמטולוגי פועל יחד עם המעבדה ההמטולוגית בראשותה של ד"ר איילת שניר וצוותה ועם בנק הדם של המרכז הרפואי, לטובת מתן שירותים מתקדמים לחולים וביצוע מחקרים חדשניים בתחום ההמטולוגיה. בין השירותים המתקדמים שמציע המכון – הם שירות הפרעות קרישה ושירות אפרזיס.

"אחד מהמאפיינים הבולטים של המכון ההמטולוגי הוא מתן מעטפת טיפולית רחבה ומקיפה", מציינת פרופ' תדמור. "מעטפת זו כוללת, לצד הטיפול, הבדיקות והמעקבים הקונבנציונליים המקצועיים, גם טיפולים מתחום הרפואה המשלימה, יעוץ דיאטנית וכן מתן מענה רגשי תומך. טיפולים אלה ניתנים כחלק מתפיסת השירות המשפחתית והחמה של המכון ומהטיפול התומך והמכיל של הצוות כולו.

"לשמחתי, האני מאמין הוא משותף לכל הצוות שלנו, ויחד עם האחות האחראית דינה ליבס, אנחנו מגיעים לעבודה כשליחות, במיוחד בתקופה זו של הקורונה, בה אנחנו רוצים להגן במיוחד על המטופלים שלנו".

פעילות המכון ההמטולוגי בימי קורונה

פרופ' תדמור מדגישה כי גם בימי קורונה המכון ההמטולוגי ממשיך לתת מענה למטופלים, במגוון דרכים. "הקורונה מחייבת אותנו כל יום מחדש לבחון עם מי מהמטופלים ניתן לבצע טיפול מרחוק על ידי הטלמדיסין שפועל בהצלחה בשיחות וידאו דרך הטלפון עם המטופלים, מי יגיע לביקורת ולמי נתחיל טיפול.

"המטרה היא לא להזניח טיפול או ביקורת למי שהדבר יכול לפגוע בבריאותו, ומצד שני לספק מעקב וביקורת מרחוק למי שניתן, תוך שיחה עם הרופא המטופל והקפדה על קשר רציף".

שירות קרישה מתקדם

תחום הטיפול בהפרעות קרישה הולך וגדל בשנים האחרונות, עקב כניסתן של תרופות חדשות לדילול דם או להיפך, לצורך עצירת דמם.

המכון ההמטולוגי במרכז הרפואי בני ציון מפעיל שירות קרישה המנוהל על-ידי ד"ר ליליאן שלייאמסר, מומחית בתחום בעיות של קרישיות יתר או נטייה לדמם. "במסגרת שירות הקרישה מבוצעת הערכה האם יש צורך בבירור של נטייה לדמם או נטייה לקרישיות יתר. מטרת השירות היא לבדוק מהי התרופה המתאימה לכל מטופל, להכיר את תופעות הלוואי שלה ולבצע ניטור של הטיפול באופן אופטימלי, למען בטחון המטופל", מרחיבה פרופ' תדמור.

שירות אפרזיס חדש, בשיתוף עם בנק הדם

מעבדת בנק הדם בראשותו של מג'ר דוד מנשהאוף, מאפשרת מתן מוצרי דם 24 שעות ביממה, עבור מחלקות המרכז הרפואי, מרפאותיו ומוסדות חיצוניים. השירותים המרכזיים של בנק הדם כוללים: קביעת סוג דם החולה, הכנת מוצרים לעירוי, אספקת מוצרי דם ובדיקות שונות.

אפרזיס הוא שירות חדש של בנק הדם במרכז הרפואי בני ציון, הודות למכשיר אפרזיס חדש המהווה את ספינת הדגל בתחום הפרדות תאי דם. תהליך האפרזיס מאפשר הפקת מרכיבים שונים ממחזור הדם, כמו: כדוריות דם לבנות מסוג לימפוציטים או נויטרופילים, תאי מח-עצם צעירים, טסיות דם וגרנלוציטים. בנוסף, המכשיר מאפשר איסוף דם והחזרתו למטופל ללא מרכיב נבחר שיש להפרידו.

פרופ' תדמור מסבירה כי, "תהליך האפרזיס מבוצע למטרות של תרומת דם או טיפול רפואי. טיפול אפרזיס מיועד, בין היתר, עבור חולים עם מחלות פרקים עמידות, מחלות נוירולוגיות  וחולים עם שומנים גבוהים בדם. בטיפול זה ניתן להוציא את החלבונים או השומנים ועל-ידי 5-6 מפגשים להשתלט על המחלה באמצעות טיפול קצר טווח".

גם בימי קורונה המכון ההמטולוגי ממשיך לתת מענה למטופלים, במגוון דרכים. צילום: באדיבות המרכז הרפואי בני ציון

גם בימי קורונה המכון ההמטולוגי ממשיך לתת מענה למטופלים, במגוון דרכים. צילום: באדיבות המרכז הרפואי בני ציון

גישה הוליסטית וטיפולי רפואה משלימה

כחלק ממגמת הטיפול ההוליסטי של המכון ההמטולוגי במרכז הרפואי בני ציון, מציע המכון טיפולים ברפואה משלימה במגוון תחומים, הניתנים על-ידי מומחים, לבחירתו של כל מטופל ומטופל. בין הטיפולים המוצעים: נטורופתיה, רפלקסולוגיה, תרגול נשימתי ודיקור. פרופ' תדמור מציינת כי, "טיפולים אלו הוכחו כתורמים להקלה על תופעות הלוואי הנגרמות לחולים בעקבות הטיפול התרופתי וכן כמסייעים בהתמודדות עם  הקושי הנפשי המתלווה למחלה. המכון ממשיך ללוות את המטופלים ברפואה משלימה גם בביתם, על-ידי הדרכה מתאימה.

מטרתו של הטיפול הרפלקסולוגי הניתן במסגרת המכון ההמטולוגי הוא הקלה על כאב, בחילות ועצירויות ועל תופעות לוואי נוספות. הטיפול ברפלקסולוגיה משלב תרגילי נשימה ודמיון מודרך, התורמים הן לתחושה הגופנית והן לרגיעה הנפשית.

אחד משירותי התמיכה המתקדמים של המכון ההמטולוגי הוא ייעוץ נטורופתי, בשיתוף רוקחת קלינית. שירות זה הוא ייחודי בארץ ומתבצע בדיון משותף עם הרוקחת הקלינית סוהייר סוויד וצוות הנטורופתים של המכון יעל גרוס ואוהד נזרין. "מטרתו של הטיפול היא לתת מענה משלים ותומך לטיפול התרופתי על-ידי תוספי מזון וצמחי מרפא, ללא פגיעה או ניגוד לטיפול התרופתי הקונבנציונלי", היא מדגישה.

קידום מחקר פורץ דרך והכשרה מקצועית ענפה

חדשנות ושיתופי פעולה הם הקו המוביל את תחום המחקר המתקדם של צוות המכון ההמטולוגי במרכז הרפואי בני ציון, המבצע מחקרים במסגרת מעבדת המחקר של המכון ומאפשר השתתפות במחקרים קליניים מקומיים, ארציים ובינלאומיים, במספר רב של מחלות המטולוגיות.

"המכון ההמטולוגי הינו מרכז מצוינות בין-לאומי בתחום לאוקמיה עם שיערות וכמו כן משתתף במחקרים בתחום לאוקמיה, לימפומה ומיאלומה נפוצה", מתגאה פרופ' תדמור ומוסיפה, "צוות המכון מקפיד על ביצוע מחקרים מקוריים ולוקח חלק במחקרים ארציים ביוזמת חוגים של האיגוד ההמטולוגי ובמחקרים בינלאומיים ועל-ידי כך מאפשר מתן תרופות חדשות באופן מבוקר וקפדני, שעדיין לא נכנסו לסל הבריאות.

המכון ההמטולוגי במרכז הרפואי בני ציון מוכר לצורך התמחות בהמטולוגיה ומהווה מוקד הכשרה מרכזי עבור הוראת ההמטולוגיה לסטודנטים לרפואה בסבבים הקליניים במחלקות הפנימיות ובמחלקות הילדים ועבור סטודנטים בשנים מתקדמות במסגרת לימודי התמחות.

רפואה מותאמת אישית

רפואה מותאמת אישית היא הקו המנחה של המכון ההמטולוגי במרכז הרפואי בני ציון והיא מהווה חלק בלתי נפרד מהטיפול המקצועי, החדשני וההוליסטי שניתן במכון. בהתאם לסיסמה המובילה של המרכז הרפואי בני ציון, לפיה 'אצלנו תוכלו להרגיש בבית גם כשחולים' – כך היא גם התחושה בקרב מטופלי המכון.

מעל לכל אלה, עומד היחס החם והאישי שמקדיש צוות המכון ההמטולוגי במרכז הרפואי בני ציון לכל מטופל ומטופל. פרופ' תדמור מסכמת: "המכון נותן טיפול והרגשה של משפחה, תוך דאגה אישית למטופל ולמשפחתו ולהתמודדות הרגשית שהוא חווה. צוות המכון כולו מכיר כל מטופל ומטופל באופן אישי, כך שהרפואה המותאמת אישית המיושמת במכון ההמטולוגי באה לידי ביטוי באופן הוליסטי ורחב, הן במסגרת הטיפול הקונבנציונלי והן במסגרת הליווי הרגשי והתומך".

 

לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר עם המכון ההמטולוגי

בטלפון: 04-8359407  

במייל: [email protected] 

או: באתר

 

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עצוב

    יופי של צלומי הצוות אבל מה קרה ל-2 מ'? מסיכות? צוות רפואי שלא מקיים הנחיות מעלה תהיות רבות!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר