לנדאו, להט וקליש (צילום: בועז כהן)
לנדאו, להט וקליש (צילום: בועז כהן)

להט: "קליש רצתה ליידע שאם התקציב לא עובר, המועצה מתפזרת"

ראש העירייה החלה לקיים פגישות עם חברים ממועצת השינוי לקראת הבאת תקציב 2022 לאישור ביום חמישי הקרוב. עד כה היא נפגשה עם יו"ר שדולת הגמלאים אלי לנדאו ועם יו"ר מרצ תבור להט. במועצת השינוי מעריכים, כי בפגישותיה מכשירה קליש את הקרקע לאפשרות שהתקציב לא יעבור והיא תידרש לתת הסברים למשרד הפנים

פורסם בתאריך: 19.12.21 02:11

ראש העירייה עינת קליש-רותם פתחה בסדרת פגישות עם חברי מועצה הנמנים עם מועצת השינוי הלעומתית לקראת הבאת תקציב 2022 לאישור המועצה ביום חמישי הקרוב. ל"כלבו – חיפה והקריות", נודע כי ביום רביעי האחרון היא נפגשה עם יו"ר שדולת הגמלאים, אלי לנדאו, וביום חמישי עם יו"ר סיעת מר"צ, תבור להט.

התקציב שיובא לאישור השבוע, המכונה בפי מועצת השינוי "הטיוטה הרביעית", לאור השינויים והגרסאות שעבר עד כה, הוא התקציב הרגיל. לעת עתה, לא נראה, כי בהנהלת העירייה מתכוונים להביא תקציב פיתוח לאישור. הפגישות שקליש-רותם מקיימת בימים אלה מעידות על כך, שהיא מבינה את חשיבותו של העברת התקציב וההשלכות על מועצת העיר ועליה, אם התקציב לא יעבור.

על פי פקודת העיריות, אם "לא אישרה המועצה את תקציב העירייה בתוך שלושה חודשים מיום קבלת חוק התקציב השנתי בכנסת, ואם לא חלפו שישה חודשים מיום עריכת הבחירות לראש העיריה – בתוך שישה חודשים מיום קבלת חוק התקציב השנתי בכנסת, תסתיים כהונת המועצה או כהונת המועצה וראש העירייה, כפי שיורה שר הפנים, והשר ימנה, בתוך 14 ימים מתום התקופה כאמור, ועדה למילוי תפקידי המועצה וראש העירייה או תפקידי המועצה".

ההערכות במועצת השינוי הן שקליש-רותם מכשירה את הקרקע לאפשרות שהתקציב לא יעבור והיא תידרש לתת הסברים למשרד הפנים או למקרה שהנושא יגיע לערכאות משפטיות. במועצת השינוי טוענים, כי לאור צעדיה אלו, קליש-רותם תוכל לטעון, כי עשתה ככל שביכולתה כדי שהתקציב יעבור. ל"כלבו – חיפה והקריות" נודע עוד, כי לקליש-רותם מתוכננות פגישות גם עם סיעות נוספות, שאינן נמנות עם מועצת השינוי.

לנדאו: "נפגשתי עם קליש-רותם ביום רביעי. יש לי מספר דרישות שהצגתי בפניה, למשל, הגדלת התקציב לגימלאידה בשנה הבאה, הקמת רשות לאזרחים ותיקים, טלוויזיה קהילתית. בסופו של דבר, היא זו שצריכה לחתום על הצ'קים, אז היא קראה לי לשמוע מהן הדרישות שלי, גם לגבי מיל"ב, התאגיד שאני עומד בראשו".

לדברי לנדאו, ההצטרפות לקואליציה של קליש-רותם לא עלתה כלל בשיחה: "לא, לא. היא לא ניסתה להחזיר אותי לקואליציה. אני בא אליה בצורה קורקטית לקבל את מה שאני צריך לאזרחים ותיקים. אני יכול לומר לך שמהבחינה הזו היא מאוד קשובה לנושא של האזרחים הוותיקים. היא רק מקווה שהתקציב יעבור, כי אם התקציב לא יעבור, יכולה להיות ועדה קרואה. אם זה יהיה תקציב מאוזן – למה שאתנגד לו? זו דעתי האישית".

להט: "נפגשתי עם קליש-רותם ביום חמישי מיוזמתה. לא היה שום דבר קונקרטי. היא ביקשה הצעות לתקציב 2022, ואני מתפלא ושואל את עצמי איך היא רוצה הצעות לתקציב, כשיש כבר תקציב מוכן, שאנחנו צריכים להצביע עליו ביום חמישי הקרוב. בישיבה איתה היה גם נחשון צוק, אבל לא היה גזבר וגם לא מישהו מאגף תקציבים. היא לא שאלה אותי בכלל מה חשוב לי שיהיה בתקציב. בפועל היא דיברה איתי על ענייני פוליטיקה. בסוף היא רצתה ליידע שאם התקציב לא עובר, אז המועצה מתפזרת. זו הייתה השורה התחתונה שלה. כשהיא אמרה לי את זה אמרתי לה: 'תשמעי, לא כל כך מהר מפזרים מועצה, וברוב הפעמים שמפזרים מועצה, זה כולל גם את ראש העיר. אמרתי לה שברגע שהתקציב יהיה מאוזן, יעמוד במינהל תקין ויהיה ראוי ונכון לחיפה, אז לא תהיה לנו סיבה להצביע נגד. בכל אופן, היא דיברה איתי על חשיבות העברת התקציב, ואני אמרתי שלאופוזיציה אין רצון שלא להעביר את התקציב".

גורם במועצת השינוי ששוחח אמש עם "כלבו – חיפה והקריות" אמר: "קליש-רותם יכולה לנהל שיחות עם מי שהיא רוצה. המטרה שלה היא לדאוג שנחשוש שיפזרו אותנו, חברי המועצה, ואותה לא".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר