שרת הפנים איילת שקד (צילום: Mark Neyman, לשכת העיתונות הממשלתית)
שרת הפנים איילת שקד (צילום: Mark Neyman, לשכת העיתונות הממשלתית)

19 חברי מועצה מבקשים משרת הפנים ארכה של שלושה חודשים לאישור התקציב

במכתב חסר תקדים בחריפותו מסבירים חברי המועצה לשרה איילת שקד מדוע עד כה לא ניתן היה לאשר את תקציב 2022 ומבקשים ליווי מטעם משרד הפנים בהליכים על אישורו. "מועצת השינוי רואה את ההתרסקות הכלכלית של העירייה החל משנת 2022 וששיאה יגיע בשנת 2023 באופן ודאי", נכתב במכתב

פורסם בתאריך: 4.1.22 16:50

19 חברי מועצת עיר שלחו הבוקר (שלישי) מכתב לשרת הפנים איילת שקד, שבו הם מבקשים ממנה לתת ארכה של שלושה חודשים לאישור תקציב 2022, שהדיונים על אישורו עדיין מתנהלים. על המכתב חתומים סגנית ראש העירייה ויו"ר ועדת הכספים סופי נקש וכן חברי המועצה שרית גולן-שטיינברג, שמשון עידו, אלי בן-דיין, תבור להט, צביקה ברבי, יואב רמתי, יעקב פיינגולד תמי ברק, אלי לנדאו, לזר קפלון, גרי קורן, חדוה אלמוג, יצחק בלס, יוסי שלום, אור ברק, שהירה שלבי, רג'א זעאתרה וקיריל קארטניק. השלושה האחרונים לא נמנים עם "קואליציית השינוי".

מן המכתב: "החתומים מטה, הנמנים עם רוב חברי מועצת העיר חיפה, פונים לכבודה בבקשה לעשות שימוש בסמכותה… וליתן ארכה של שלושה חודשים לאישור התקציב לשנת 2022 לעיריית חיפה, וכן להורות לממונה על המחוז במשרד הפנים ללוות את תהליך אישור התקציב…

"כידוע לך, לפני מספר חודשים איבדה ראש העיר עינת קליש-רותם את הרוב במועצת העיר, ומספר רב של חברי קואליציה חברו לאופוזיציה וביחד הקימו את 'מועצת השינוי' בחיפה מתוך מטרה לעצור את ההתדרדרות ההולכת ונמשכת של העיר חיפה תחת הנהגתה של ראש העיר, בשלל תחומים בחינוך, ברווחה, בביטחון האישי, בתיירות, בבנייה ועוד. אך בעיקר ניכר היה לאורך השנים, כי ראש העיר פועלת בכל הקשור לכספי הציבור באופן חסר רסן, תוך הגדלת ההוצאות העירוניות והקטנה ממשית של ההכנסות. יודגש, אובדן רוב של קואליציה יציבה לראש העיר הוא תוצאה ישירה של התנהלותה הכושלת בתקופה של כשלוש שנים, בה העיר קפאה על שמריה ואף התדרדרה לתחתית של התחתית.

"מתוך חשש כבד להתרסקות הכלכלית של עיריית חיפה שעלולה לאבד את מעמדה כרשות איתנה, פועלת היום 'מועצת השינוי' בזהירות רבה בכל הנוגע לשינויים תקציביים שוטפים, הקפאת קליטת תקנים חדשים ואישורי תקציב בלתי רגיל. למרבה הצער, לא כך ניתן לומר על התנהלותה של ראש העיר. אם קודם לכן, העיר חיפה הייתה ידועה ומוכרת כעיר איתנה פיננסית שהתנהלה במשך עשורים באופן תקין, מבוקר ומאוזן הודות למנהיגות אחראית והתנהלות תקציבית נכונה ושמרנית, הרי שהתנהלותה של ראש העיר הביאה אותנו למינימום של הכנסות שהעירייה לא ידעה מאז ומעולם, הן בהכנסות העצמיות והן בהכנסות ממשלה".

מוסיפים וכותבים חברי המועצה: "'מועצת השינוי' רוצה להביא את התקציב לאישור, אך אינה מוכנה להיות חלק מקנוניה ולא מוכנה לקחת על עצמה את קריסתה של עיריית חיפה. 'מועצת השינוי' לא מוכנה לאשר תקציב מפוברק וגירעוני, שאין בו התחשבות כלל לשנת 2023, ואנו מבקשים לנקוט באחריות באישור צופה פני עתיד של תקציב העיר.

"מועצת השינוי רואה את ההתרסקות הכלכלית של העירייה החל משנת 2022 וששיאה יגיע בשנת 2023 באופן ודאי. דרשנו פעם אחר פעם, כי ראש העיר תפעל ליישום תוכנית התייעלות אשר תקבל ביטוי בתקציב 2022, לרבות ביטול תקנים שלא אוישו, ביטול הרשאות תקציביות שאין להן מקור מימון כנדרש בחוק וצמצום ביועצים חיצוניים באופן מופרז ובלתי מידתי. למרות שראש העיר מנסה לייצר מצג כאילו היא מבקשת לשמוע את חברי המועצה, בפועל זימנה את כולם לשלוש ישיבות נוספות לדון באותו ספר תקציב שנדחה על ידינו. יצוין, כי ראש העיר זימנה ללשכתה את כל סיעות המועצה, בטענה, כי היא קשובה להערותיהם (למרות שאלו נאמרו במספר הזדמנויות במועצת העיר ובוועדות כספים), אך בפועל, מרבית הפגישות נוצלו על ידה כדי להלך אימים על חברי המועצה, כי אם לא יאשרו תקציב הם יילכו הביתה והיא תישאר בתפקיד. רוצה לומר – ראש העיר עסוקה בהישרדותה הפוליטית במקום להפנות את המשאבים שלה כדי להביא תקציב מאוזן, הגיוני ובריא לעיר חיפה.

"אנו החתומים מטה מודאגים מאוד מהתנהלותה הקיצונית, המזלזלת והבלתי תקינה של ראש העיר חיפה ומבקשים מכם לסייע בידינו, באמצעות הכלים המצויים בידיכם, להציל את העיר חיפה מפני התרסקות כלכלית".

 

 

דרוש ליווי

במכתבם מבקשים 19 חברי המועצה משקד להורות לממונה על המחוז או לנציג מטעמו ללוות באופן צמוד את תהליך אישור התקציב, ובכלל זה להשתתף בישיבות מועצת העיר בנושא התקציב ובישיבות ועדות הכספים, וכן להנחות את מ"מ גזבר העירייה, שמואל מרמלשטיין, להכין תקציב לשנת 2022, שישקף תוכנית התייעלות הכרחית.

את מכתבם מסיימים חברי המועצה: "אנחנו מניחים שמעולם משרד הפנים לא קיבל פנייה כזו מחברי מועצה של האופוזיציה שטובת העיר חשובה להם מעל לכל שיקול פוליטי, ובקשתנו זו מגיעה על רקע התנהלות ראש העיר המעידה על חוסר אכפתיות של ממש ולא עושה דבר כדי לקבל ארכה לאישור התקציב. למעשה, כל התנהלותה עד כה באישור התקציב היא בגדר אחיזת עיניים בלבד".

ממועצת השינוי נמסר: "מתוך חשש כבד להתרסקות הכלכלית של עיריית חיפה שעלולה לאבד את מעמדה כרשות איתנה, פועל היום רוב ברור של חברי מועצת העיר בזהירות רבה בכל הנוגע לשינויים תקציביים שוטפים, הקפאת קליטת תקנים חדשים ואישורי תקציב בלתי רגיל. למרבה הצער, לא כך ניתן לומר על התנהלותה של ראש העיר אשר ניהולה הכושל את עיריית חיפה הביא אותנו לשפל חסר תקדים עד לכדי מצב שבשנת 2023 צפויה העיריה לפעול בגירעון של מאות מיליוני שקלים. על רקע האמור, פנינו במכתב לשרת הפנים, שבו התרענו, כי עיריית חיפה הולכת לקריסה כלכלית באופן חד משמעי. ביקשנו משרת הפנים להשתמש בסמכותה בחוק לתת לנו ארכה לאישור תקציב מטעמנו שיהיה אחראי ומאוזן ויתייחס גם לתוכנית התייעלות הנדרשת כאן. בנוסף, ביקשנו מהשרה להורות לממונה על המחוז או נציג מטעמו ללוות את התהליך מקרוב. אנו מקווים, כי השרה תוכל לסייע בידינו לעצור את ההתדרדרות הכלכלית, אליה מוליכה אותנו ראש העיר".

מעיריית חיפה לא התקבלה תגובה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ניר

    הם מבינים שאם לא יהיה תקציב הם הולכים הביתה. לכן הם בהיסטריה. דואגים לכיסא שלהם.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר