חזיר בר בחיפה (צילום: אוהד צויגנברג)
חזיר בר בחיפה (צילום: אוהד צויגנברג)

הצעה לסדר של בלס: "או לדלל את חזירי הבר או להצמיד לכל חזיר מטפל"

בהצעה לסדר משווה חבר מועצת העיר מהליכוד בין חזירי הבר לכלבים וכותב: "מה ההבדל בין כלב לחזיר בר? שניהם משוטטים בעיר, וגם ביניהם יש מסוכנים לציבור. העירייה מחזיקה בחזירי הבר, באלפי חזירי בר, כשהיא מעוניינת להחזיק בהם, עובדה שהטיפול בהם אין בו ממש, אם ככה, שתדאג להם כמו שדואגים מחזיקי הכלבים לכלבים"

פורסם בתאריך: 16.1.22 11:18

חבר מועצת העיר איציק בלס (הליכוד) הגיש הצעה לסדר שבה הוא מטיל על מועצת העיר להחליט: לדלל את חזירי הבר או – לדאוג כי לכל חזיר יהיה מטפל.

הזוי? כך כותב בלס: "מה ההבדל בין כלב לחזיר בר? שניהם משוטטים בעיר, וגם ביניהם יש מסוכנים לציבור. העירייה מחזיקה בחזירי הבר, באלפי חזירי בר, כשהיא מעוניינת להחזיק בהם, עובדה שהטיפול בהם אין בו ממש, אם ככה, שתדאג להם כמו שדואגים מחזיקי הכלבים לכלבים.

יצחק בלס (צילום: בועז כהן)

יצחק בלס (צילום: בועז כהן)

"מאחר שחזירי הבר מסוכנים, יש לנו ניסיון עם זה בעיר, אז שלא יסתובבו בעיר ללא רצועה, ושידאגו להם ממש כמו בחוק להסדרת הפיקוח על הכלבים".

מוסיף בלס: "הוראות החוק לכלבים מסוכנים מקיימת הגבלת רצועה לשני מטרים והם מחויבים במחסום על פיהם גם בבית, אם בבית נמצא ילד שגילו עד 16 שנים. אף כי בחוק הסדרת הפיקוח הוגדרה רק מידה מקסימלית לאורך הרצועה, בשנת 2009 חוקקו לחוק צער בעלי חיים תקנות הקובעות בין היתר גם מינימום נדרש של אורך רצועה ושל שטח חצר עבור כלב הקשור בחצר. התקנות קובעות גם חיוב לספק לכלב מים, מזון, צל ותנאי מחיה אחרים, וכן את החיוב להוציאו לטיול, לפי צרכיו. עבירה על תקנות אלה דינה מאסר."

 

 

על פי נוסח ההצעה לסדר שהגיש בלס, יש לפעול בהתאם לפקודת העיריות 247 ב' ו"למנוע מרעה ומעבר בעיר מחזירי הבר. כמובן שיש להתייחס ברוח החוק להסדרת הפיקוח על הכלבים מאחר שחזירי הבר מסוכנים גם כמו הכלבים, ומאחר שכל הפעילויות שמתבצעות אין בהם לשמור על תושבי העיר, וכסף ציבורי מבוזבז, מתבקש דילול מיידי ומאסיבי של החזירים העירוניים. לחילופין… התקנות קובעות גם חיוב לספק לכלב מים, מזון, צל ותנאי מחיה אחרים, וכן את החיוב להוציאו לטיול, לפי צרכיו. עבירה על תקנות אלה דינה מאסר. כנ"ל לגבי חזירי הבר. מועצה תחליט אם העירייה תעמיד לכל חזיר מטפל או דילול מאסיבי. לא נאפשר להחזיק את המקל בשני קצותיו".

בלס הוא מחברי המועצה הראשונים שקראו לחזור לפעולות דילול החזירים, שהופסקו עם היכנסה של קליש-רותם לתפקיד ראש העירייה. לא פעם שאילתות והצעות לסדר שהגיש עוררו סערה, שהזכורה ביותר הייתה זו שהציעה לחזור לפעולות דילול ולמכור את בשר החזירים לצרכני בשר זה.

ל"כלבו – חיפה והקריות", אמר בלס: "אם הם לא רוצים להתחיל לדלל אותם, שיטפלו בהם. על כל חזיר צריך שיהיה מי שיטפל בו, ויוציא אותו לטייל, כמו בפקודת הכלבים".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. חיפאי

    רעיון מטומטם נאמר כבר מזמן שבעיית החזירים בטיפול הרשות הטבע והגנים.
    רק הם לפי חוק יכולים לדלל או להמציד מטפל לכל חזיר.
    ידי קליש וגל אחד כבולות מול הרט"ג

  2. בושה שאלו נבחרינו

    זה נבחר ציבור? בושה שאנשים משתעשעים על חשבון הציבור

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר