תבור להט (צילום: בועז כהן)
תבור להט (צילום: בועז כהן)

דרישה לכינוס ישיבה שלא מן המניין: "יד מכוונת וסלקטיבית מעוניינת לפגוע בתאגידים מסוימים"

את הדרישה לכינוס הישיבה יגיש חבר המועצה תבור להט, שהוא גם יו"ר דירקטוריון מוזיאוני חיפה ויו"ר ועדת התרבות העירונית. לדבריו, הדרישה שהתקבלה לאחרונה במוזיאוני חיפה, לפיה עליהם להסיר את השילוט שנתלה בחזיתות המוזיאונים, מעלה חשד כבד של שיקולים לא ענייניים ולא מקצועיים

פורסם בתאריך: 17.1.22 01:01

יו"ר דירקטוריון מוזיאוני חיפה ויו"ר ועדת התרבות העירונית, תבור להט, דורש לכנס ישיבת מועצת עיר שלא מן המניין, שעל סדר יומה נושא תליית באנרים ושלטים מטעם תאגידי העיר. צעד זה של להט מגיע לאור דרישת העירייה מתאגיד מוזיאוני חיפה, באמצעות הוועדה להצבת שילוט, להסיר את השילוט מחזיתות המוזיאונים.

בדרישה לכינוס המועצה, אותה יגיש להט בסופ"ש הקרוב, הוא כותב: "בחודש הקודם קיבל תאגיד מוזיאוני חיפה הודעות מטעם הוועדה המקצועית להצבת שלטים ברחבי העיר, ובהן, באופן סלקטיבי, דרשה הוועדה את הורדת השילוט מכל חזיתות המוזיאונים. המוזיאונים, שהינם תאגיד לטובת הציבור שלא למטרות רווח, משתמשים בחזיתות הבניינים, בהם הם פועלים, לטובת יידוע הציבור בפעילויות השונות. אין באפשרות המוזיאונים די תקציב, כדי לפרסם באופן מסחרי על שלטי חוצות פרטיים, זאת על אחת כמה וכמה לאחר הקיצוץ הקטלני וההרסני של כ-50-40 אחוז מסך תקציב התאגיד, אותו מבקשת ראש העיר לאשר".

מוסיף להט: "בנוסף למוזיאוני חיפה, התבקשו תאגידים נוספים בעיר, בהם גם אתו"ס, להוריד את השילוט אשר מפרסם את פעילויותיהם לציבור. בין היתר בחזית האודיטוריום ובהיכל הספורט. לכאורה, נראה כי ישנה יד מכוונת וסלקטיבית, המעוניינת בפגיעה בתאגידים מסוימים בעיר, בעוד שלטי חוצות נוספים של העירייה מוצבים במיקומים שונים ורבים אחרים, בין היתר שלט של הדוברות שמוצב על מגרש הספורט הפונה לרחוב פרויד ועוד.

"שלטי החוצות על חזיתות בנייני העיר הם בגדר צינור החמצן העיקרי לפרסום של תאגידי העירייה ודרישת הסרתם היא החלטה שמעולם לא התקבלה בעבר ומעלה חשד כבד של שיקולים לא ענייניים ולא מקצועיים. יש לציין שישנה ממש תהייה קשה לגבי אי השוויוניות בין אגפי העירייה והתאגידים השונים בפרסום באנרים – בעוד שמוזיאוני העיר ותאגיד אתו"ס מתבקשים להסיר את הבאנרים והפרסום מחזיתות הבניינים, אגפים שונים ממשיכים לפרסם בשילוט ברחבי העיר ועל בנייני העירייה".

 

 

במקביל, פנה להט ליועצת המשפטית של העירייה, עו"ד ימית קליין, בבקשה לבחון את חוקיות הוועדה המקצועית לשילוט. "השלטים המדוברים הם שלטים שהיו מוצבים במתחמי המוזיאונים במשך שנים ללא כל הפרעה ובעיה. השלטים עומדים בהוראות החוק בעניין שילוט ואינם מהווים בעיה חוקית. בהודעה שקיבל תאגיד מוזיאוני חיפה, אין שום הסבר לסיבה בגללה החליטה הוועדה להוריד את השילוט, חוץ מאשר הטענה שהתאגיד לא הגיש בקשה לוועדת השילוט".

מוסיף להט במכתבו לקליין: "אין ספק שלמחלקת פרסום מודעות יש את הסמכות להורות על הצבה או הורדה של שילוט ברחבי העיר. עם זאת, כנהוג, תאגידים שמציבים שילוט על בניינים שברשותם לא נהגו לשלוח בקשה למחלקה לשילוט ופרסום מודעות מעולם. ואם השתנה הנוהג, האם הוא חל באופן שוויוני על כלל התאגידים והאגפים שברשות העירייה? ישנם שלטים רבים של כלל התאגידים והזרועות הביצועיות של עיריית חיפה שלא קיבלו הודעה שכזו. על כך, אבקש לבחון את החוקיות של החלטה מעין זו, שאינה שוויונית ואינה מגדירה מדיניות ספציפית בנושא שילוט של תאגידי עירייה. נדמה יותר שהיא מנסה להתנכל באופן ספציפי לאחד מתאגידי העירייה".

ל"כלבו – חיפה והקריות" אמר להט: "זה בבחינת 'בעלת הבית השתגעה'. לא מספיק הקיצוץ הנרחב בתרבות וכיסוח תקציבי התאגידים שראש העירייה מעוניינת להביא בתקציב 2022, היא גם מונעת מהמוזיאונים וממוסדות תרבות אחרים בחיפה לפרסם את הפעילות של עצמם על הבניינים שלהם. העירייה יורה ברגל של עצמה, אבל כנראה שכשהראש לא מתפקד, גם הידיים והרגליים לא. ראש העיר לא פוגעת רק במוזיאונים או באמנות בעיר, אלא בכל תושבי חיפה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר