יו"ר ועדת יקירי העיר במקום קליש. עידו וקליש (צילום: בועז כהן; ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
עידו וקליש (צילום: בועז כהן; ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

עידו במכתב חסר תקדים לקליש: "כל יום שהינך נאחזת בכיסא גורם נזק עצום לעירנו האהובה"

יו"ר סיעת הליכוד במועצת העיר שלח לראש העירייה מכתב תגובה למכתב ששלחה לחברי מועצת העיר, ובו התייחסה להערותיהם להצעת התקציב. "לא יעלה על הדעת, כי לאחר שלוש שנות כהונה, עדיין אינך מבינה מה תפקיד ראש העיר", כותב עידו, "אם הייתה לך טיפת אכפתיות מהעיר, היית 'מניחה את המפתחות' וחוזרת לעסוק בתחביבך לשיקום ותכנון ערי תעשייה"

פורסם בתאריך: 25.1.22 11:34

סגן ראש העירייה, יו"ר סיעת הליכוד במועצת העיר, שמשון עידו, שלח לראש העירייה עינת קליש-רותם מכתב חסר בתקדים בחריפותו, שבהחלט מהווה עליית מדרגה בהחרפת היחסים בין השניים. מכתבו של עידו הוא תשובה למכתבה של קליש-רותם לחברי המועצה, שבו היא מתייחסת להערותיהם להצעת התקציב.

פותח עידו את מכתבו: "בוש אני לקרוא את מכתבך ומביע שאט נפש מאופן כתיבתו ועריכתו לבטח כלפי מי שכתב מכתב זה ועוד יותר ממי שחתם עליו. מכתב זה, מחזק את דבריי שנאמרו 'אנא עשי מצווה ושחררי את תושבי העיר, עובדי העירייה וחברי מועצת העיר מניהולך הכושל'. לא יעלה על הדעת, כי לאחר שלוש שנות כהונה, עדיין אינך מבינה מה תפקיד ראש העיר, האחריות שטומן בחובו התפקיד ולמעשה אופן ניהול בסיסי הנדרש מראש עיר בישראל.

"לדאבוני, שאליו שותפים מרבית תושבי העיר, כל יום שהינך נאחזת בכיסא גורם נזק עצום ובלתי יתואר ומביא להשלכות הרות אסון על עירנו האהובה. השלכות שייתכן ויידרשו שנים רבות של תיקון  ושיקום. אם הייתה לך טיפת אכפתיות מהעיר, לא היית נאחזת בכיסאך, מגלה מנהיגות לאחר כישלונך ו'מניחה את המפתחות' של ניהול העיר וחוזרת לעסוק בתחביבך לשיקום ותכנון ערי תעשייה. באופן אישי אני מאחל לך שלא תסתבכי שוב בפלילים, כפי שקרה לך לאחר שלקחת על עצמך תכנון וניהול של פרויקט להקמת וילה בגודל של 300 מ"ר בזכרון יעקב. מי שלא מסוגל ונכשל בניהול פרויקט שכזה, בוודאי אינו מסוגל לנהל עיר ותוצאות הניהול הכושל שלך ניכרות בכל פינה ופינה".

עוד כותב עידו: "שמחתי לקרוא כי פנייתי אלייך לביטול תקנים מיותרים הביאו לכך שהחלטת לוותר על 200 תקנים. מאידך, חבל מאוד כי פגעת בקהילת הדר, הוצאת מהם פרויקטים אותם ביצעו בצורה טובה מאוד לאורך שנים, ומנגד כעת את רוצה לקלוט את אותם עובדים סוציאליים כעובדי עירייה. עלות המהלך הזה לא רק שלא תיטיב, אלא תפגע בעובדים ורק תעלה יותר. חברי לסיעה, רו"ח אלי בן דיין, שהיה חבר דירקטוריון בקהילת הדר הזהיר אותך, אך החלטת כמו תמיד לא להקשיב לעצותיהם של אחרים, אלא רק ליועצי האחיתופל שמקיפים אותך".

עוד כותב עידו: "את ממשיכה בהתפלפלויות משפטיות וזאת במקום לתת פתרונות פשוטים וברורים… זה מוכיח שהקשר שלך להבנה וניהול הוא כמרחק מזרח ממערב. בתקופתך, תקן העובדים, רמות השכר ותשלומי השכר עלו בעשרות אחוזים, דבר המכביד מאוד על תקציב העירייה. מעיון בדוחות הכספיים אנו רואים מגמה מדאיגה בשנות כהונתך 2019, 2020 ו-2021 של גידול לא פרופורציונאלי בעלויות השכר, למעשה מדובר בעלויות של מיליוני שקלים רבים. בשיחותיי עם בכירים בעיריית חיפה, אני למד כי משרות רבות הן מיותרות, בעיקר בדרגי הביניים ובדרגות הניהול הבכירות. רק ראי כמה מינהלים נוספו בתקופת כהונתך…".

בנוגע להתייעלות הכלכלית כותב עידו לקליש-רותם: "לא יעלה על הדעת שתדברי על סעיפי התייעלות כלכלית מחד וקליטת עובדים ומשרות מאידך. לא חברי המועצה אמורים להכין את תקציב העירייה. זה לא היה מעולם! מי שאמון על הכנת התקציב זה ראש העיר עם הגורמים המקצועיים תוך בחינה לעומק של צורכי העיר האמיתיים, וזה נעשה יחד עם ראשי המנהלים ומנהלי האגפים ולא בשל גחמות של ראש העיר. חברי המועצה שפנו אלייך, פנו אליך מתוך אכפתיות ומדם ליבם, זאת לאור התדרדרות ודימום העיר בשנות כהונתך, הרי את אמרת וקבעת: 'העיר מתה'. הם פנו אלייך והעלו נושאים החשובים לעיר חיפה, כאשר כל אחד מהם הביא את צרכיו ורצונותיו, תפקידך לתכלל ולקבוע את סדרי עדיפויות בהתאם לאפשריות הכספיות ולבסוף, לגבש תקציב ראוי ומאוזן. ברור לכל, כי כאשר אין סנכרון בין חברי המועצה המגישים בקשות, יהיו חוסר הלימה וניגוד אינטרסים. לכן, מכאן חשיבות ועדת הכספים, שתפקידה לגשר על חילוקי הדעות ולגבש לעיר תקציב שנוכל לעמוד בו. אם היית נוטלת חלק בישיבות ועדת הכספים, היית מצליחה להבין לעומק מה צריך לעשות ומה צריך לתעדף".

 

 

בנוגע לתאגידים, כותב עידו: "…מצאת לנכון לקבור את כל אירועי התרבות, בהם היינו גאים (צובחוץ, עיר הנוער, עיר הבירה ועוד). מן הראוי להחזירם לאלתר. היה עדיף שלא היית בכלל מעלה את נושא התאגידים העירוניים שעבורך הם 'אויב העם'. סעיף זה במכתבך מראה עד כמה חסרה לך הבנה בסיסית, וזאת למרות שאת ראש עיר כבר שלוש שנים. במו ידייך הרסת את יפה נוף, הרסת את קהילת הדר, שיתקת תאגידים נוספים, אך מצאת לנכון לבזבז כסף בגחמה ברכישת הספורטן. כמי שחבר ואף שימש כיו"ר במספר תאגידים עירוניים, מבין אני בניגוד אלייך, את חשיבות הפעילות והקיום של אותם תאגידים. התאגידים אשר משמשים הלכה למעשה 'זרוע ביצועית' של העירייה תוך יצירת התמחות, התמקצעות ושקיפות בתחום שהתאגיד פועל.

"בניגוד לנרשם על ידך, כן יש להעביר פעילות מהעירייה לתאגידים העירוניים ולתקצב אותם בהתאם. ניהול יעיל יחסוך משאבים ויפנה אותם לפעילויות אחרות, שאין ביכולתה של העירייה לבצע לאור הגבלות תקציביות, זוהי התייעלות כלכלית אשר מחויבת לאור המצב העגום אליה הגיע העירייה בשלוש שנות כהונתך".

את מכתבו מסיים עידו: "מן הראוי שתתאפסי על עצמך ותביאי למועצת העיר תקציב מכובד, ללא נקמנות או חיסול חשבונות, וזאת לאחר שמיעה של מנהלים בעיריית חיפה ובתאגידים לצורכיהם. לסיום, תואילי בטובך להציג לנו חברי המועצה תקציב ראוי ומאוזן שאותו נשמח אשר. העיר חיפה חשובה לנו עד מאוד!".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר