תבור להט (צילום: בועז כהן)
תבור להט (צילום: בועז כהן)

תבור להט: לקרוא רחוב בעיר של שמה של שולמית אלוני

יו"ר סיעת מרצ בעיר הגיש בקשה, שבה הוא כותב:  "שולמית אלוני הייתה פעילה חברתית, חברת כנסת ושרה בממשלות ישראל. נוסף לפעילותה לטובת זכויות אדם, פעלה לשיפור מעמד האישה ונגד כפייה דתית. כבוד יהיה לחיפה לשאת את שמה ברחובותיה"

פורסם בתאריך: 26.1.22 12:11

יו"ר סיעת מרצ במועצת העיר תבור להט, הגיש בקשה לקריאת שם רחוב על שמה של חברת הכנסת והשרה, שולמית אלוני ז"ל.

בנימוקיו לבקשה, אותה הגיש אתמול (שלישי), כותב להט: "שולמית אלוני הייתה פעילה חברתית, חברת כנסת ושרה בממשלות ישראל. החלה את פעילותה הפוליטית במפא"י, הקימה את מפלגת רצ – התנועה לזכויות האזרח, ולאחר מכן את מפלגת מרצ. מחלוצות המאבק לזכויות האדם בישראל ומהמנהיגות הבולטות של השמאל הישראלי. נוסף לפעילותה לטובת זכויות אדם, פעלה לשיפור מעמד האישה, נגד כפייה דתית, למען הסדר שלום ולטובת מדינת רווחה. אלוני כלת פרס ישראל לשנת תש"ס על 'תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה', בעלת תואר כבוד מאוניברסיטת חיפה ומחברת ספר לימודי האזרחות הראשון בארץ. על כל אלה ועוד, כבוד יהיה לחיפה לשאת את שמה ברחובותיה".

שולמית אלוני ז"ל (צילום: סער יעקב, לשכת העיתונות הממשלתית)

שולמית אלוני ז"ל (צילום: סער יעקב, לשכת העיתונות הממשלתית)

 

ל"כלבו – חיפה והקריות, אמר להט: "במלאת שמונה שנים לפטירתה של שולמית אלוני, לכבוד הוא לי להגיש לוועדת השמות של מועצת העיר בקשה לקרוא על שמה רחוב בעיר חיפה. אלוני, חברת כנסת ושרה בממשלות ישראל לשעבר, שהקימה והנהיגה את רצ – התנועה לזכויות האזרח׳, ולימים את מפלגת מרצ, היא מעמודי התווך של המאבק לשוויון, חופש ושלום לטובת כל בני ובנות האדם. האומץ שלה ללכת בדרכה ובכך לשנות את החברה הישראלית הוא דוגמה וסמל להערצה והערכה. על תרומתה הענקית הזו קיבלה את פרס ישראל, את תואר הכבוד מטעם אוניברסיטת חיפה ומאוניברסיטאות רבות בארץ ובחו"ל, ועל כך אין ראויה ממנה להיזכר כמו רבים אחרים מגדולי האומה, בשם רחוב בעיר שלנו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. נתין חולה קורונה מושפל שקולו לא נשמע ולא יהיה רחוב על שמו

    זה מה שיי לפוליטיקאים בחיפה בראש.להאדיר שמות פוליטיקאים פקידי מימשל במקום להאדיר פילוסופים ואמנים.תקופה נמןכה מים המלך שגם הוא מתייבש

  2. מביך לקרוא לרחוב על שם פלגנית ומסיתה כזו

    לא קשורה בכלום לחיפה. פעילת הסתה נגד הציבור הדתי בישראל. לא כבוד… והעשייה הפוליטית הפסולה היא הסיבה שאסור שמר"צ תיכנס למועצת העיר, לא דואגת לתושבים רק להנצחת עצמה ואנשיה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר