עינת קליש רותם ויעקב פינגולד (צילום: בועז כהן)
עינת קליש רותם ויעקב פינגולד (צילום: בועז כהן)

העירייה לא העבירה תקציב לאתו"ס; פיינגולד מאיים להגיש עתירה נגד קליש והעירייה

מועצת העיר אישרה תוספת תקציב של 5 מיליון שקלים לאתו"ס, אולם העירייה עדיין לא העבירה לתאגיד את הסכום. במכתב ליו"ר דירקטוריון אתו"ס, יעקב פיינגולד, מתרה המנכ"ל יגאל זאבי, כי אם הכסף לא יועבר במיידית, הוא ייאלץ להוציא עובדים לחל"ת ולהקפיא את התשלומים לספקים ולנותני השירותים לתאגיד

פורסם בתאריך: 9.2.22 14:30

עיריית חיפה עדיין לא העבירה לאתו"ס את הכספים, כפי שנקבע בוועדת הכספים, ויו"ר אתו"ס, יעקב פיינגולד, אומר בשיחה עם "כלבו – חיפה והקריות", כי אם הכספים לא יועברו, הוא יעתור לבית המשפט נגד ראש העירייה עינת קליש-רותם והעירייה.

לדברי פיינגולד, בוועדת הכספים נקבע, כי תקציב אתו"ס לשנת 2021 יעמוד על 15 מיליון שקלים, לאחר שהוחלט להוסיף לתאגיד 5 מיליון שקלים – החלטה שגם אושרה במועצת העיר. אולם, לדבריו, העירייה עדיין לא העבירה לאתו"ס את החלק היחסי של התוספת: אחד חלקי 12 מה-5 מיליון שנוספו.

במכתב ששלח מנכ"ל אתו"ס, יגאל זאבי, לפיינגולד, תחת הכותרת "דחוף-בהול", אומר זאבי, כי אם הכספים לא יועברו במיידית, אתו"ס תיאלץ לצמצם את הפעילות, להוציא את העובדים לחל"ת ולהקפיא את כל התשלומים לספקים ולנותני השירות לתאגיד.

כותב זאבי: "המלצת ועדת הכספים אושרה במועצת העיר בישיבה בנוכחות ראש העיר ברוב גדול. למרות החלטת מועצת העיר, וגם לאחר פגישתי איתו, מסרב מ"מ גזבר העירייה (שמואל מרמלשטיין – ב"כ) להעביר את החלק היחסי מתוך אותם 15 מיליון, והורה להעביר רק אחד חלקי 12 מתוך סך של 10 מיליון, בניגוד מוחלט ותוך הפרה של החלטה שהתקבלה כדין במועצת העיר, לאור הוראה שהתקבלה מראש העיר לנהוג כך".

מוסיף זאבי: "המשמעות היא כי בחודש ינואר 2022 ובחודש פברואר 2022 קוצצו לאתו"ס 416 אלף שקלים בכל חודש, ובסך הכל 833 אלף שקלים. לאחר תשלום המשכורות וההפרשות למס ההכנסה, הביטוח הלאומי וקופות הגמל לעובדים ב-8 בפברואר, ניאלץ, כפי שהתרענו מראש, להקפיא את כל התשלומים לספקים ולנותני השירותים לאתו"ס, וככל שההקצבה לא תועבר במיידי, אתו"ס לא תוכל להמשיך לפעול וניאלץ לצמצם פעילויות והוצאת העובדים לחל"ת".

 

 

מתוך רשימה המפרטת את הפעולות של אתו"ס לשנת 2022 שמסתכמות ב-15 מיליון שקלים, נטען, כי 3.5 מיליון הם עבור ארנונה לעירייה, 465 אלף שקלים לביטוח לעירייה, 1.1 מיליון שקלים לחשמל, 703 אלף שקלים – מים, מיליון שקלים – אחזקת מתקנים, 657 אלף שקלים – הובלות והיסעים, מיליון שקלים – פרסום ומדיה, 846 אלף שקלים – שמירה, 800 אלף שקלים – דמי שכירת סרטים לסינמטק, 244 אלף שקלים – חומרים לפעילות חינוכית, 250 אלף שקלים – מזון וטיפול רפואי לבעלי חיים, 240 אלף שקלים – הוצאות מימון; 4.1 מיליון שקלים – הוצאות אחרות, בהן נכללות אחזקת מדשאות בבית הכט, תאורה והגברה באולמות שמתפעלת אתו"ס, הבאת בעלי חיים ועוד.

"אבקשך להעביר את מכתבי זה לכל הגורמים אשר יכולים לגרום לקיום החלטת מועצת העיר לאלתר, על מנת להימנע מפנייה לערכאות משפטיות כצעד אחרון בלית ברירה", מסיים זאבי את מכתבו לפיינגולד.

פיינגולד אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "קליש נתנה הוראה לגזבר לא להעביר את הכסף לאתו"ס. פגשתי את היועצת המשפטית של העירייה, עו"ד ימית קליין, שהפנתה אותי לגזבר, שמואל מרמלשטיין, שהוא מצידו אמר לי שהוא פועל בהתאם להוראות של קליש. אמרתי לו 'אתה מקבל הוראות מקליש, אתה רוצה שנגיע לבית משפט'? פניתי שוב לקליין, והיא אמרה שהיא נתנה הוראה להעביר את הכסף".

נכון לאתמול (שלישי), אומר פיינגולד, הכסף לא הועבר לאתו"ס. פיינגולד גם מקצה לקליש-רותם ולעירייה מועד להעברת הסכום בטרם יפנה לבית המשפט: "אם עד יום ראשון, לא ישלמו לנו – אני מגיש עתירה מינהלית".

מעיריית חיפה לא התקבלה תגובה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר