תבור להט (צילום: בועז כהן)
תבור להט (צילום: בועז כהן)

חברי דירקטוריון המוזיאונים משיבים מלחמה לקליש-רותם

יו"ר ועדת התרבות, תבור להט, יזם מכתב תגובה למכתבה של קליש-רותם, שבו הטיחה דברים קשים במנכ"ל המוזיאונים, יותם יקיר, בעקבות השלכת חומרים אל מחוץ למוזיאון טיקוטין. במכתב עליו חתומים חברי דירקטוריון נכתב: "צר לנו שבאירוע שכולו היה רצוף כוונות טובות למען הציבור, נעשה שימוש, על ידי ראש העיר, בתור כלי ניגוח פוליטי ונקמנות אישית"

פורסם בתאריך: 22.2.22 11:42

פרשת החומרים שהושלכו אל מחוץ למוזיאון טיקוטין שנחשפה ב"כלבו – חיפה והקריות" לא יורדת מסדר היום. יו"ר ועדת התרבות, תבור להט, שמיועד לשמש יו"ר דירקטוריון חברת המוזיאונים מטעם אופוזיציית השינוי, יזם מכתב תגובה למכתב ששלחה קליש-רותם למנכ"ל המוזיאונים, יותם יקיר, ובו דברים קשים תוך שהיא מפנה ליקיר אצבע מאשימה כמי שאחראי לכך.

מחוץ למוזיאון טיקוטין נמצאו זרוקים ורטובים מהגשם קטלוגים, כרזות וגלויות מתערוכות שהתקיימו לאורך השנים. בחברת המוזיאונים מיהרו להסביר כי זהו חומר ישן שמיועד לגריסה, ועוד בטרם יישלח לגריסה, הוא הונח מחוץ למוזיאון, כדי שהציבור יוכל לקחת מכל הבא ליד. הצילומים, שהגיעו לידיה של קליש-רותם, לא הותירו אותה אדישה, ששלחה מכתב נזיפה ליקיר.

"נדהמתי לגלות באמצעות פרסומים ותמונות שהופצו בפייסבוק", כתבה קליש-רותם, כי בסוף השבוע הושלכו ממוזיאון טיקוטין קרטונים רבים, ובהם פריטי אמנות שונים. מיותר לציין כי מדובר באירוע חמור, ואני מצפה ממך, כמנכ"ל מוזיאוני חיפה, לשאת באחריות של השלכת הקרטונים על תוכנם העשיר והחשוב, ללא מחשבה וללא התחשבות באמנים וביוצרים האמונים על אותן יצירות. עיריית חיפה בראשותי מקדמת מדיניות של קיימות ודאגה אמיתית לסביבה. אין לי ספק שלפחות חלק מהמיצגים שנזרקו כלאחר יד יכלו לשמש את מוסדות החינוך בעיר, הספריות וגם גופים נוספים בעלי עניין ואזרחים שוחרי אמנות".

קטלוגים וכרזות של תערוכות זרוקים בכניסה למוזיאון טיקוטין (צילום: בועז כהן)

קטלוגים וכרזות של תערוכות זרוקים בכניסה למוזיאון טיקוטין (צילום: בועז כהן)

קליש-רותם סיימה את מכתבה: "אני מוקיעה אירוע חמור זה, שנעשה ללא מחשבה וללא גילוי כל רגישות ורואה בך אחראי לנושא, אלא אם כן הדבר נעשה ללא ידיעתך. במקרה זה אבקש לדעת מי הוא האחראי למעשים אלו ומה בכוונתך לעשות בנידון".

בעקבות הדברים, יזם להט מכתב תגובה לקליש-רותם, שאליו צירף מספר מחברי דירקטוריון המוזיאונים, חברי מועצת העיר שהירה שלבי ואביהו האן, וכן שניים נוספים, דותן מורנו ונדים שייבן. "הופתענו לראות את תגובתך בנושא חשיבות המוזיאונים בחיפה. הפעילות שלהם בעיר והתכנים והחומרים המוחזקים בהם", הם כותבים, "יש לציין שזה תקופה ארוכה מנסה תאגיד מוזיאוני חיפה לפנות אלייך חזור ושוב לתמיכתך, להשתתפותך ושיתוף הפעולה שלך, לצערנו ללא מענה".

 

 

עוד הם כותבים: "אוצרות המוזיאונים, אליהם התייחסת במכתבך, עדיין נמצאים בין כותלי המוזיאונים ומטופלים על ידי צוות העובדים המסור, בראשם המנכ"ל יותם יקיר. העבודה נעשית באופן מדוקדק אשר עומד בכל הסטנדרטים המקובלים בעולם בתחום. צר לנו לראות שישנו בלבול בפרטים ובעובדות במכתבך. עם זאת, אנחנו מזמינים אותך להגיע לתערוכות המוזיאונים והאירועים החשובים, כדי ללמוד את הפרטים, להכיר את הפעילות החשובה ולהתרשם מהעבודה ומהמאמץ הגדול שמושקע בתאגיד, זאת למרות ההתעמרויות ומעשי החבלה שמערימה הנהלת העירייה בראשותך על תאגיד מוזיאוני חיפה. לאור דאגתך לאוצרות המוזיאון והדאגה לאזרחים שוחרי האמנות, אנו גם קוראים לך באותה הנשימה לתמוך במוזיאונים, להחזיר את הבאנרים על בנייני המוזיאון, לקדם את פרויקט הנגשת מאנה כץ המקורי, לפתוח אותו מחדש, להיענות לפניות ללשכתך ולשבת בהקדם עם מנכ"ל התאגיד כדי להבין את הצרכים והאילוצים של תקציב 2022".

לסיום הם כותבים: "צר לנו שבאירוע שכולו היה רצוף כוונות טובות למען הציבור – חלוקת חומרים ישנים המיועדים למחזור, נעשה שימוש, על ידי ראש העיר, בתור כלי ניגוח פוליטי ונקמנות אישית. אנחנו חוזרים ומדגישים, כי דירקטוריון תאגיד מוזיאוני חיפה מגבה את העבודה המסורה של המנכ"ל יותם יקיר ושל כלל עובדי ועובדות התאגיד למען כלל תושבי חיפה".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "כל תאגידי חיפה מחויבים לשלם על שילוט כמו כל עסק בעיר, על פי חוק. כך היה עם אתו"ס וכך יהיה גם עם מוזיאוני חיפה. בנוסף, אין כרגע יו"ר לתאגיד המוזיאונים".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר