שמשון עידו ועינת קליש רותם (צילומים: בועז כהן; ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
שמשון עידו ועינת קליש רותם (צילומים: בועז כהן; ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

עידו לקליש-רותם: "הרגת את התרבות והספורט בעיר"

במכתב לראש העירייה מפרט סגן ראש העירייה ויו"ר סיעת הליכוד במועצת העיר, שמשון עידו, את הפעולות שקליש-רותם נקטה בהם ושלטענתו הביאו להרס התרבות והספורט. הוא מתייחס, בין היתר, לביטול אירועים שהתקיימו בעיר במשך שנים ומשכו אליהם עשרות אלפי משתתפים. "כל פעילותך נובעת מחיסול חשבונות, נקמנות אישית, גחמה בלתי מובנת", כותב עידו

פורסם בתאריך: 13.3.22 15:21

סגן ראש העירייה ויו"ר סיעת הליכוד במועצת העיר, שמשון עידו, שלח מכתב לראש העירייה עינת קליש-רותם, שבו הוא מאשים אותה ב"הרס" וב"הרג" התרבות והספורט בעיר.

כותב עידו לקליש-רותם: "בימים אלו, כאשר אני שוקד ולומד את תקציב העירייה המתוכנן לשנת 2022, אני שואל את עצמי: כיצד ראש עיר המכהנת למעלה משלוש שנים בתפקידה מצאה לנכון להרוג את התרבות והספורט בעיר. בטרם אפרט, הגעתי לתובנה שכל פעילותך אינה לטובת התרבות והספורט, אלא נובעת מחיסול חשבונות, נקמנות אישית, גחמה בלתי מובנת והמשך הריסת כל חלקה טובה בעיר. עכשיו אני מבין טוב יותר את אמירתך 'העיר מתה'. אכן הרגת גם את התרבות וגם את הספורט בעיר".

בהמשך מכתבו מפרט עידו את הפעולות שביצעה קליש-רותם בתאגידים השונים, שגרמו, לטענתו, להרס התרבות והספורט בעיר.

בנוגע לאתו"ס כותב עידו: "ביטלת אירועי תרבות מוצלחים ומשגשגים, גדולים ומשמעותיים, עיר הנוער ועיר הבירה, אשר משכו אליהם עשרות אלפי משתתפים. מה הפלא שישנה הגירה שלילית של צעירים מהעיר חיפה? בישיבת מועצת העיר האחרונה ציטטת דברים, אותם כתב מבקר המדינה בדוח שלו על אתו"ס. מעניין ששכחת לציין את השבחים שניתנו לאתו"ס בביקורת בכל הקשור לניהול אולמות תרבות ואחזקתם. כאשר המבקר משווה בין התנהלות אתו"ס להתנהלות העירייה, המבקר מציין, כי אתו"ס יעילה, חסכנית ומנהלת את אולמותיה בצורה מצוינת, ועל העירייה ללמוד ממנה. לצערי הרב, לא יישמת הערות אלו ובמחי יד החלטת להוציא מאתו"ס את אחזקת מגרשי האימונים והמשחקים, מבלי לעשות בדיקה כלכלית מקיפה שתצדיק מהלך זה, הכל בגלל התחשבנות לכאורה עם העומדים בהנהלת אתו"ס".

באשר למוזיאונים כותב עידו לקליש-רותם: "ניסיתם לפגוע במנכ"ל המוזיאון, ורק בזכות ההתערבות שלנו במועצת השינוי, הוא חזר בו מהתפטרותו. החלטתם בהחלטה הזויה לגזול שטחים במוזיאון מאנה כץ וטיקוטין לטובת בתי קפה ומטבחים על חשבון שטחי תצוגה. עוד בקדנציה הקודמת אושר תקציב להנגשת מוזיאון מאנה כץ, ולצערי תקציב זה בוטל על ידך, מה שהביא לכך שהמוזיאון סגור כבר למעלה מחצי שנה. אינך עושה דבר וחצי דבר, על מנת להחזיר את הפעילות למוזיאון זה".

 

 

עידו גם מזכיר את הדרישה להסרת באנרים מחזיתות המוזיאונים, נושא שעורר כעס רב באופוזיציית השינוי ונדון במועצת העיר. "לשיאך הגעת כאשר החלטת לא לאפשר למוזיאונים לפרסם את עצמם", כותב עידו, "והם חויבו להוריד את שלטי הבד בהם פורסמו התערוכות אותם הם מציגים. טענת כי יש לשמור על המרחב הציבורי. בשיטוט ברשת מצאתי, כי מוזיאונים ברחבי העולם מציבים באנרים המפרסמים את התערוכות. רק בעיר חיפה, אותה כנראה החלטת להמשיך לדרדר, את לא מאפשרת למוזיאונים לפרסם את עצמם. לאורך שנים אירועי תרבות וספורט עירוניים היו מפורסמים לאורך הצירים המרכזיים, באמצעות באנרים, דבר שלמעשה 'נתן צבע' ועדכן את תושבי העיר אודות הפעילויות העירוניות, אבל את החלטת לצערי לא לאפשר הצבת באנרים אלו".

עידו מתייחס במכתבו גם לפסטיבל להצגות הילדים וכותב: "בהצגת התקציב החלטת, כי הפסטיבל הבינלאומי להצגות ילדים לא יתקיים בפסח 2022, פסטיבל בעל מסורת ארוכת שנים… כאשר הדבר נודע לי, פעלתי במסגרת ועדת הכספים אשר התקיימה בחודש דצמבר לתקצב פסטיבל חשוב זה".

באשר לספורט כותב עידו: "רשות הספורט נהגה לאורך שנים לקיים אירועי ספורט גדולים שמשכו אליהם משתתפים רבים מחיפה ומרחבי הארץ. לצערי, מצאת לנכון לבטל את מרוץ המדרגות מאחר שמי שאירגן אותו היה בנו של דני נישליס ז"ל. בנוסף, ביטלת את מרוץ חיפה ומרוץ הלילה – אירועים מוצלחים שהתקיימו לאורך שנים. רק לאחר לחצים אפשרת לבצע מרוץ שנעשה כלאחר יד, וכל זה גם נראה".

עידו מסיים את מכתבו לקליש-רותם: "את מנגינת התרבות והספורט בעיר חיפה לא ניתן לך להפסיק".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל הכבוד מר עידו
    מקווה שתצליחו להחזיר את חיפה לחיים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר