בית הגפן (צילום: בועז כהן)
בית הגפן (צילום: בועז כהן)

בעקבות חשיפת "כלבו" – פיינגולד במכתב לקליש: "את השתגעת?"

הסערה החדשה במערכת הפוליטית בעיר: קליש-רותם העבירה את הפקת אירועי שבוע הלאום מאתו"ס לבית הגפן. פיינגולד לקליש: "החלטת על העברת הפקת האירועים מאתו"ס למרכז היהודי-ערבי בית הגפן, אשר בראשו עומדת נציגת המפלגה הקומוניסטית הלא ציונית, והורית לה שתארגן את הטקס לזכר חללי מערכות ונפגעי פעולות האיבה? אין גבולות?"

פורסם בתאריך: 17.3.22 15:20

יו"ר דירקטוריון אתו"ס, יעקב פיינגולד, שלח הבוקר (חמישי) מכתב לראש העירייה עינת קליש-רותם בעקבות החלטתה להפקיע מידי אתו"ס את הפקת אירועי יום העצמאות והעברתם לידי בית הגפן, החלטה שנחשפה אמש ב"כלבו – חיפה והקריות".

כותב פיינגולד לקליש-רותם: "נדהמתי לקבל את פנייתך למנכ"ל אתו"ס, שבה את מודיעה לו, שוב באופן חד צדדי וללא מתן אפשרות לאתו"ס להביע את עמדתה, כי החלטת להעביר את הפקת אירועי שבוע הלאום מאתו"ס למרכז היהודי-ערבי בית הגפן בחיפה. הטקסים שהעברת למרכז היהודי-ערבי בין הגפן כוללים את טקס יום השואה והגבורה, את הטקס המרכזי לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה בגן הזיכרון, את הטקס לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה בקרית חיים, את ערב 'שרים לזכרם' באודיטוריום חיפה וכן את חגיגות יום העצמאות של מדינת ישראל בבמות השמחה ברחבי העיר חיפה ובקרית חיים".

מוסיף פיינגולד: "הסיבה המרכזית להעברת ההפקה היא מינוייך מטעם עצמך – לתפקיד יו"ר דירקטוריון אתו"ס ואי ההשלמה שלי עם מינוייך (הלא חוקי וללא סמכות חוקית) לתפקיד יו"ר דירקטוריון אתו"ס. העברת הפקת האירועים מאתו"ס ולהעבירם למרכז היהודי-ערבי בית הגפן, אשר בראשו עומדת נציגת המפלגה הקומוניסטית הלא ציונית ולהורות לה שתארגן את הטקס לזכר חללי מערכות ונפגעי פעולות האיבה? ואת אירועי יום העצמאות? את השתגעת? עד היכן מגיעה השנאה התהומית שלך לכל ערך ציוני-ממלכתי, אין גבולות? והכל בשם הרצון לנקום בי באופן אישי ועל הדרך לחרב את האירועים החשובים והרגישים ביותר. אינני יכול להימנע מלחשוב שיש בהתנהגות ההזויה שלך כוונות נסתרות לכאורה לנסות ולחולל הפרד ומשול בין הציבור הערבי ונציגיו במועצת העיר לבין האוכלוסייה היהודית ונציגיה במועצת העיר.

"אקדים ואומר, הציבור היהודי והציבור הערבי בחיפה יותר חכמים ונבונים ממך, ולא ייפלו בפח שאת טומנת להם. לאורך עשרות רבות של שנים נשמרו החיים המשותפים בין היהודים והערבים, וכולנו לא ניתן למעשייך לפגוע בהמשך החיים המשותפים שלנו בעיר חיפה. אני קורא לך לחזור בך מהחלטתך הבזויה הזו, שהתקבלה מטעמים לא ענייניים בטרם יהיה מאוחר מדי, והאירועים הללו, שהם קדושים בעיני הציבור, ייפגעו ללא יכולת לתקן את הנזק שאת גורמת".

 

 

ההחלטה של קליש-רותם להפקיע את אירועי huo vgmntu, מידי אתו"ס והעברתם לבית הגפן עוררה סערה במערכת הפוליטית. אמש, עם היוודע הדבר, קבעו חברי דירקטוריון בית הגפן ישיבה, שמתוכננת להתכנס היום בשעה 17:00, כדי להבין את המשמעויות של הצעד.

כבר אתמול הגיב יו"ר סיעת הליכוד במועצת העיר וסגן ראש העירייה שמשון עידו ל"כלבו חיפה והקריות" על ההחלטה: "בית הגפן שייעודו העיקרי לפעול ולקיים אירועי תרבות לציבור הערבי, הפעלת תיאטרון, הוא זה שאמור להפיק אירועים אלו. זה עשרות שנים שאתו"ס היא זאת אשר מפיקה ומקיימת ובהצלחה את אירועי שבוע הלאום. ההחלטה הזאת של ראש העיר היא החלטה הזויה שנובעת ממלחמות ילדותיות וגחמות אישיות שלה נגד יו"ר דירקטוריון אתו"ס, הנהלתה ומנהליה. רק בשנתיים האחרונות היא מצאה לנכון להודות מעל לכל במה לאתו"ס על הפקת אירועים אלו בלוח זמנים צפוף ובלתי אפשרי. מדובר כאן בחטא ובפשע יחדיו. לא רק שראש העירייה החליטה להעביר הטיפול בנושא מאתו"ס לבית הגפן, שמעבר להפקה של 'החג של החגים', שאופיו שונה מזה של אירועי הלאום, אין להם כל ניסיון בהפקת אירועים מסוג זה. כולי תקווה שיו"רית בית הגפן תמצא לנכון לשיר את 'התקווה' באירועים אלו", דברי עידו.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר