אור ברק (צילום: בועז כהן)
אור ברק (צילום: בועז כהן)

שאילתה לראש העירייה: בארבעה גני ילדים בעיר אין פתחי מילוט לשעת חירום

חברת המועצה אור ברק טוענת בשאילתה לקליש-רותם, כי בארבעה גנים בשכונת הדר, שבהם לומדים כ-100 ילדים ועובדים כ-10 אנשי צוות, אין פתחי מילוט. "אני תוהה", כותבת ברק, "כיצד הנושא לא מדיר שינה מעיניה של מי שעומדת בראש ועדת החינוך בעיר ואחראית, הן מתוקף תפקידה זה והן מתוקף תפקידה כראש העיר, על התקנת מרכיבי הביטחון ואחזקתם"

פורסם בתאריך: 20.3.22 13:42

חברת מועצת העיר, אור ברק, הגישה שאילתה לראש העירייה, עינת קליש-רותם, שבה היא טוענת, כי בכמה גני ילדים אין פתחי מילוט ליציאה בשעת חירום.

כותבת ברק: "נדהמתי לגלות, בעקבות פניות של הורים אליי, כי בארבעה גני ילדים בשכונת הדר אין שערים ליציאת חירום. ספציפית, מדובר באשכולות הגנים במדרגות שמואל (גן שיח וגם סתוונית) וכן באשכול הגנים בגולומב (גן שיבולים וגן יסמין) בהם מתחנכים כ-100 ילדים בגילאי 6-3. מיותר לציין את הסכנה הממשית לחייהם של ילדים כה רכים, אם חלילה ימצאו עצמם במלכודת אש ו/או במקרה אחר, שממנו לא יוכלו להיחלץ, במצב חירום".

מוסיפה ברק: "מציאות זו, שבה שלומם של הילדים אינו מובטח, מנוגדת לחלוטין לסעיף 5.1 בחוזר מנכ"ל, המפרט את הוראות הביטחון בגני ילדים ומדגיש את החובה בהתקנת שער ליציאת חירום. אני תוהה כיצד הנושא לא מדיר שינה מעיניה של מי שעומדת בראש ועדת החינוך בעיר ואחראית, הן מתוקף תפקידה זה והן מתוקף תפקידה כראש העיר על התקנת מרכיבי הביטחון ואחזקתם. אני תוהה האם את, בתור יו"ר ועדת חינוך, תהיי מוכנה לשאת באחריות שלא ניתן יהיה לחלץ כ-100 ילדים מארבעה גני ילדים שונים, בשעת חירום? היות שמדובר בסוגיה שעיקרה איננה אלא סכנת חיים ממשית, אבקש מענה הולם ביחס לשאלות בהולות אלו. להבנתי קיימים פתרונות זולים ופשוטים יחסית, שיספקו מענה לשני האשכולים גם יחד, ואשר ניתן ליישם באופן מיידי".

 

 

בסיום השאילתה מבקשת ברק מקליש-רותם: "אני פונה אליך בכל לשון של בקשה לעזוב כל סוגיה אחרת ולהסיר לאלתר את הסכנה שמאיימת על חייהם של כ-100 ילדים, תושבי העיר חיפה, כמו גם על חייהם של יותר מ-10 אנשי צוות, שמחובתך לספק להם כלים אלמנטריים כדי לחלץ את הילדים שהם אמונים על ביטחונם ועל שלומם. כאמור, מדובר בעניין של חיים ומוות. מכאן, שאין בכוונתי להניח לנושא עד אשר ייפתר בהתאם לחוק ובאופן שיסיר את הסכנה במלואה".

תגובת העירייה לא התקבלה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר